نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۲

آغاز فرایند توسعه Test Drive Unlimited 3 توسط استودیوی KT Racing تأیید شد

بنویت کلرک با اشاره به جزئیات خرید امتیاز استودیوی KT Racing, Kylotonn رسماً آغاز روند ساخت سومین قسمت از مجموعه Test Drive Unlimited را تأیید می‌کند.

بازی Test Drive Unlimited یک بازی مسابقه‌ای جهان باز بود که اولین بار توسط استودیوی Eden Games و در سال ۲۰۰۶ منتشر شد. این بازی به بازیکنان اجازه می‌داد تا با خودروهای متعدد آن در جزایر استوایی به رانندگی بپردازند. در سال ۲۰۱۱ دنباله‌ی این بازی با نام Test Drive Unlimited 2 منتشر شد که بیشتر به ویژگی‌های تجربه چندنفره بازی می‌پرداخت. اما سال ۲۰۱۸ بود که خبر توقف فعالیت سرورهای این بازی اعلام شده و دیگر خبری در رابطه با احتمال ساخت قسمت سوم این بازی مطرح نشد.

حالا به‌نظر می‌رسد که بازی Test Drive Unlimited 3 در حین توسعه بوده، اما این‌بار توسط یک استودیوی دیگر ساخته خواهد شد. براساس مصاحبه‌ی جدیدی که توسط وبسایت GamesBeat با بنویت کلرک (Benoit Clerc) رئیس بخش نشر و عرضه‌ی بازی‌های Nancon ترتیب داده شده، کلرک در رابطه با اقدامات جدید این شرکت درباره خرید امتیاز استودیوهای جدید در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ اظهار می‌کند که «ما پنج شرکت جدید را خریداری کردیم که به‌طور کلی هشت استودیوی بازی‌سازی را شامل می‌شوند.»

وی در ادامه می‌گوید:

اولین شرکت در این فهرست، KT Racing، Kylotonn است. دفاتر این شرکت در دو شهر پاریس و لیون فرانسه واقع شده و به‌طور ویژه به ساخت بازی‌های مسابقه‌ای می‌پردازد. آن‌ها هم‌اکنون مشغول توسعه یک بازی‌ آف‌رود برای مجموعه WRC بوده و با Isle of Man TT به توسعه‌ی یک بازی در حوزه‌ی مسابقات موتورسواری می‌پردازند.  

Kylotonn قبلاً هم سابقه فعالیت در بازی‌های FlatOut 4: Total Insanity، قسمت‌های ۵ و ۶ و ۷ و هشت WRC و V-Rally 4 را در کارنامه داشته‌اند. در سال ۲۰۱۶ شرکت Bigben امتیاز برند Test Drive را از آن خود کرد و بعد از آن شرکت Kylotonn را در سال ۲۰۱۸ خریداری کرد.

کلرک با اشاره به این که فعلاً نمی‌تواند جزئیات بیشتری را در رابطه با این بازی مطرح کند، اضافه می‌کند:

آن‌ها هم‌اکنون مشغول توسعه‌ی بزرگترین پروژه‌ی ما تا به این تاریخ، یعنی قسمت سوم بازی Test Drive Unlimited هستند.

Test Drive Unlimited 3

وبسایت WccfTech حدود دو ماه پیش شایعه‌ی آغاز فرایند توسعه Test Drive Unlimted 3 را از طریق اطلاعاتی که توسط یکی از توسعه‌دهندگان Ubisoft Paris در ردیت منتشر شده بود را مطرح کرد. البته که نباید خیلی شایعات را جدی گرفت اما فردی که این اطلاعات را فاش کرده بود، به درستی به نام شرکت Bigben Games به‌عنوان ناشر این بازی و استودیوی KT Racing, Kylotonn به‌عنوان توسعه دهنده‌ی آن اشاره کرده بود.

ظاهراً نقشه این بازی در منطقه‌ای واقع در آمریکای جنوبی در نظر گرفته شده که به ادعای این فرد، بزرگتر از نقشه بازی The Crew از شرکت یوبیسافت بوده و ظاهراً تیم توسعه دهندگان آن قصد دارند تا اندازه‌ی دنیای این بازی را به چیزی به بزرگی نقشه‌ی بازی Fuel برسانند. احتمالاً حدود ۹۰ خودرو در هنگام عرضه‌ی این بازی در اختیار کاربران قرار داشته، اما به دلیل برخی مسائل مربوط به بحث لایسنس‌ها، احتمال دارد که این عدد کوچکتر شود.

به‌نظر می‌رسد که تمرکز توسعه‌دهندگان Test Drive Unlimted 3 روی بخش چندنفره این بازی معطوف شده و براساس برنامه‌ی از پیش تعیین شده این بازی در اواخر سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد. فرد فاش کننده این اطلاعات، با توجه شرایط فعلی روند توسعه‌ی بازی به این نکته نیز اشاره می‌کند که احتمالاً تاریخ انتشار این بازی با کمی تأخیر مواجه شود. ضمن این‌که احتمالاً این بازی برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس منتشر می‌شود، ولی عرضه نسخه پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان این بازی نیز کاملاً محتمل است. نسخه‌ی پی سی این بازی به احتمال زیاد به مدت یک سال در انحصار Epic Games Store خواهد بود. بعد از این موعد نیز قاعدتاً باید Test Drive Unlimted 3 را در استیم و گوگل استیدیا ببینیم.

شخصی که به انتشار این اطلاعات پرداخته در انتها توضیح می‌دهد که «من به شخصه هنوز خود بازی را ندیدم اما روند توسعه‌ی این بازی از سال ۲۰۱۷ و در یک تیم کوچک آغاز شده و در سال ۲۰۱۸ کل تیم کنترل پروژه را در دست گرفته است.»

اگر تاریخ انتشار این بازی درست باشد، باید در آینده‌ای نزدیک شاهد انتشار یک تریلر یا معرفی رسمی این بازی باشیم.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده