نویسنده: علی گودرزی
// پنجشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

دو قسمت اول Shenmue و Deus Ex: Mankind Divided از گیم پس خارج می‌شوند

طبق جدیدترین به‌روزرسانی فروشگاه مایکروسافت، Shenmue 1 ،Shenmue 2 و بازی Deus Ex: Mankind Divided به‌زودی از سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس خارج می‌شوند.

شاید پربی‌راه نباشد اگر به‌وجود آمدن سرویس ایکس باکس گیم‌ پس توسط مایکروسافت را یکی از بهترین و اساسی‌ترین اتفاقات نسل هشتم ویدیو گیم بدانیم. گیمرها می‌توانند با پرداخت مبلغی به‌صرفه، اشتراک گیم‌پس را خریداری کنند و به‌یک آرشیو عظیم از بازی‌های متنوع و تحسین‌شده دسترسی داشته باشند. همانطور که هر چند وقت یک‌بار شاهد اضافه شدن آثار مختلف به‌این سرویس هستیم، به‌نظر می‌رسد که خروج بازی‌ها از این سرویس هم امری امکان‌پذیر باشید چرا که در جریان‌ آخرین اخبار بازی، مشخص شده که چند بازی قرار است از به‌زودی از این سرویس خارج شوند.

با استناد به‌ آپدیت جدید فروشگاه دیجیتالی مایکروسافت، تا کمتر از دو هفته‌ی دیگر، ۲ قسمت نخست سری بازی شنمو (Shenmue) و بازی Deus Ex: Mankind Divided آثاری هستند که این سرویس را ترک خواهند کرد. دو قسمت اول از سری شنمو یعنی Shenmue 1 و Shenmue 2 را می‌توان از آثار برتر و پیش‌گام تاریخ ویدیو گیم به‌حساب آورد. بازی‌هایی که در کنار روایت داستانی هیجان‌انگیز و پرکشش، یک نقشه‌ی بزرگ و پرجزئیات همراه با فعالیت‌های جانبی پرتعداد و جذاب را در دسترس بازیکنان قرار می‌دادند. گیمر در این بازی کنترل شخصی با نام ریو هازوکی را به‌دست می‌گیرند و برای گرفتن انتقام، سفری پرهیجان و مملو از مبارزات مختلف را آغاز می‌کنند. سیستم مبارزات بازی نیز از نکات جالب توجه آن هستند که گیمر را به‌بهره‌گیری و پیشرفت در هنرهای رزمی تشویق می‌کرد.

Shenmue II

در آنسو، بازی Deus Ex: Mankind Divided را داریم که یک دنباله‌ی مستقیم بر بازی Deus Ex: Human Revolution به‌حساب می‌آید. سری بازی‌های دئوکس اکس (Deus Ex) از آن دسته از بازی‌های نقش‌آفرینی/اکشن هستند که علاوه بر روایت یک داستان به‌شدت گیرا و عمیق، گیم‌پلی چندلایه و پیچیده‌ای را هم در دسترس بازیکنان خود قرار می‌دادند به‌طوری که هر بازیکن، تجربه‌ی منحصر به‌فرد خودش را از بازی کسب می‌کرد. بازی Deus Ex: Human Revolution در سال ۲۰۱۱ میلادی منتشر شد و توانست تمامی این استانداردها را به‌بهترین نحو ممکن اجرا کند و حتی آن‌ها را برای این سری، ارتقاء هم بدهد. دنباله‌ی این بازی در سال ۲۰۱۶ با نام Deus Ex: Mankind Divided عرضه شد و تلاش کرد تا تجربه‌ی ناب قسمت قبلی خود را تکرار کند و تا حدود بسیار زیادی هم موفق ظاهر شد. اکشن‌های این سری بین شوتر اول/سوم‌شخص متغییر است و گیمرها با ارتقا دادن شخصیت اصلی بازی که آدام جنسن نام دارد، می‌توانند سبک خاص خود در پیشروی در مراحل را داشته باشند و آن را پیاده کنند.

این بازی‌ها را هم‌اکنون می‌توانید از روی سرویس گیم‌پس دریافت و تجربه کنید. گفتنی است که علاوه بر این دو بازی، بازی‌های Thimbleweed Park و Lichtspeer: Double Speer Edition نیز به‌زودی سرویس گیم‌پس را ترک خواهند کرد که اگر از دارندگان اشتراک ذکر شده هستید و هنوز این بازی‌ها را تجربه کرده‌اید، تا قبل از برداشته شدن‌شان آن‌ها را تجربه کنید.


منبع Kotaku
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده