نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۱

بازی The Long Dark توسط توسعه دهندگان از سرویس GeForce Now خارج شد

بازی The Long Dark نیز به فهرست مواردی پیوست که در چند ماه گذشته از پلتفرم مجازی استریم بازی انویدیا حذف شده‌اند.

پلتفرم مجازی شرکت انویدیا، موسوم به GeForce Now طی چند ماه گذشته با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است. ناشران و استودیوهای توسعه‌دهنده‌ی بازی‌های AAA یکی پس از دیگری بازی‌های خود را از سرویس استریم انویدیا خارج می‌کنند. از جمله‌ی مهم‌ترین موارد قابل ذکر، می‌توان به بازی‌های Fallout و Elder Scrolls از شرکت بتسدا و سری Call of Duty از اکتیویژن بلیزارد اشاره کرد. ضمن این‌که تمامی بازی‌های اسکوئر انیکس، الکترونیک آرتز و راک‌ استار نیز GeForce Now را ترک کرده‌اند. با محدودتر شدن هرچه بیشتر مجموعه‌ی این سرویس، انویدیا به فکر تقویت پلتفرم مجازی خود با اضافه کردن بازی‌های مستقل یا ایندی افتاد که دقیقاً مانند چیزی که برای گوگل استیدیا نیز اتفاق افتاد، شرایط چندان مساعد پیش نمی‌رود.

بازی The Long Dark یک بازی ماجراجویی و در سبک بقا است که اولین بار در سال ۲۰۱۷ عرضه شد. براساس خبری که امروز منتشر شده، این بازی جدیدترین موردی است که از سرویس GeForce Now بیرون کشیده شده است. خبر حذف این بازی از مجموعه‌ بازی‌های پلتفرم انویدیا از طریق اکانت توییتر رافائل فن لیراپ کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده‌ی بازی The Long Dark منتشر شد. در قسمت‌هایی از این پیام می‌خوانیم:

از طرفدارانی که به دلیل اعلام خبر حذف بازی The Long Dark از سرویس GeForce Now ناراحت شدند، عذرخواهی می‌کنم. متأسفانه انویدیا برای قراردادن این بازی در پلتفرم خود از ما کسب اجازه نکرده بود و از این رو مجبور شدیم تا درخواست حذف این بازی را از GeForce Now ارسال کنیم. لطفاً شکایت‌های خود را برای آن‌ها مطرح کنید، نه برای ما. توسعه‌دهندگان یک بازی وظیفه دارند تا نسبت به نحوه عرضه بازی‌های خود تسلط داشته باشند.

فن لیراپ تأیید می‌کند که انویدیا بدون اجازه صاحب اثر اقدام به اضافه کردن این بازی به مجموعه‌ی بازی‌های مورد پشتیبانی این پلتفرم کرده که این موضوع به شدت نگران کننده است. درحالی که ما از روند قانونی اضافه شدن بازی‌های AAA به پلتفرم انویدیا اطلاعی نداریم، بسیار عجیب است که این شرکت حتی به خود زحمت نداده تا از یک استودیوی مستقل برای استفاده از اثر آن‌ها کسب اجازه کند. این موضوع باعث می‌شود تا استفاده قانونی از سایر بازی‌های GeForce Now نیز کاملاً زیر سؤال برود.

کاربران سرویس GeForce Now در پاسخ به حذف ناگهانی بازی The Long Dark اعتراضات خود را در اکانت توییتر Van Lierop منتشر کرده‌اند که وی در پاسخ به آن‌ها درخواست می‌کند که اعتراضات خود را پیش انویدیا ببرند. یکی از کاربران در این خصوص نوشته که «من اصلاً این بازی را برای استفاده از طریق GeForce Now خریداری کرده بودم و حالا تلاش می‌کنم تا هزینه‌ی آن را از فروشگاه مربوطه پس بگیرم. خیلی ممنونم که اصلاً درک نکردید GeForce now چیست و به چه منظور ساخته شده است.» یکی دیگر از کاربران با نام کاربری SamTheManCoenen می‌نویسد: «این اقدام شما دقیقاً مثل این است که اعلام کنید ما نمی‌خواهیم شما بازی‌های ما را از استیم خریداری و در پلتفرم‌های مجازی تجربه کنید.»

طبق ادعای فن لیراپ، شرکت انویدیا به دلیل عجله در قرار دادن بازی The Long Dark در سرویس GeForce Now عذرخواهی کرده است. او در این خصوص می‌نویسد:

انویدیا پذیرفته که حرکت آن‌ها در اضافه کردن این بازی به سرویس خود آن هم بدون کسب اجازه از صاحب اثر اشتباه بوده و به دنبال آن، مراتب عذرخواهی رسمی خود را ارائه کرده است. ضمن این‌که در ادامه‌ی این نامه از ما خواسته شده که در صورت تمایل به حضور خود در این پلتفرم ادامه دهید که ما در پاسخ نوشتیم: «در حال حاضر تمایلی برای این کار نداریم».

The Long Dark

سرویس GeForce Now در تایخ چهارم فوریه سال جاری میلادی به‌صورت رسمی آغاز به کار کرده و از این تاریخ به این سمت، از نظر بازخورد کاربران عملکرد موفقیت آمیزی داشته است. این سرویس اخیراً به آمار یک میلیون کاربر فعال دست پیدا کرده و روند رو به رشد آن ادامه دارد.

برای افرادی که با ماهیت سرویس GeForce Now اشنایی ندارند باید گفت که این پلتفرم مجازی امکان استریم بازی‌هایی که کاربران برای سیستم‌های کامپیوتری خود خریداری کرده‌اند را در سایر دستگاه‌ها ممکن می‌کند. سرویس GeForce Now به زعم انویدیا یک کامپیوتر بالارده‌ی مجازی است که شما می‌توانید در هر مکان و هر زمان بهترین بازی‌های پی‌سی را از طریق آن استریم کنید. در حال حاضر امکان ثبت نام در خدمات رایگان GeForce Now و همچنین سرویس پولی این پلتفرم با پرداخت ماهیانه ۵ دلار فراهم شده است. حالت پولی این سرویس، زمان دوره‌های استریم بازی را نامحدود کرده و مشترکین آن را برای اتصال به سرورها در اولویت قرار می‌دهد. ضمن این که یک سری قابلیت‌های ویژه از قبیل گرافیک مبتنی بر کیفیت RTX را برای خریداران فراهم می‌کند.

در هرحال امکان خرید بازی The Long Dark در پلتفرم استیم با قیمت ۲۹.۹۹ دلار ممکن خواهد بود شما میتوانید در ادامه به تریلر زمان انتشار این بازی نگاهی داشته باشید:

دانلود از آپارات


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده