نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱

فیلم Call of the Wild احتمالاً ۵۰ میلیون دلار ضرر خواهد کرد

فیلم «آوای وحش» با بازی هریسون فورد که در گیشه عملکرد خوبی نداشت، در آستانه‌ی یک ضرر بزرگ مالی است.

مطابق تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم ماجراجویانه‌ی The Call of the Wild (آوای وحش) با نقش‌آفرینی هریسون فورد احتمالاً شکست دیگری را برای شرکت فاکس قرن بیستم رقم خواهد زد. این فیلم که براساس رمان پُرفروش جک لندن ساخته شده است، در دو هفته‌ی اول اکرانش توانست ۴۵ میلیون دلار فروش خانگی و ۷۹ میلیون دلار فروش جهانی داشته باشد. اگر فیلم «آوای وحش» تا این اندازه گران‌قیمت نبود و هزینه‌ی زیادی برای تولید و بازاریابی آن صرف نمی‌شد، این میزان فروش نتیجه‌ی بدی برایش به‌حساب نمی‌آمد. بااین‌حال، استفاده از CGI هزینه‌ی ۱۲۵ میلیون دلاری را روی دست فیلم گذاشت و باتوجه‌به این هزینه‌ی زیاد می‌توان گفت که نتیجه‌ی فعلی اصلاً جالب نیست. منابع نزدیک به تولید تخمین می‌زنند که فیلم The Call of the Wild باید ۲۵۰ تا ۲۷۵ میلیون دلار فروش کند تا به بازگشت هزینه‌هایش امیدوار باشد. باتوجه‌به اینکه این میزان فروش کاملاْ بعید است، فیلم «آوای وحش» در آستانه‌ی ضرری تقریباً ۵۰ میلیون دلاری قرار می‌گیرد که این خسارت متوجه شرکت TSG، حامی مالی فیلم و دیزنی خواهد بود.

The Call of the Wild / آوای وحش

پس از موفقیت‌های سال گذشته‌ی دیزنی در گیشه با آثار پُرهزینه‌ای نظیر Avengers: Endgame (انتقام‌جویان: پایان بازی)، The Lion King (شیرشاه) و Captain Marvel (کاپیتان مارول)، این استودیوی فیلمسازی به‌خوبی می‌تواند در برابر یک یا دو شکست احتمالی دوام بیاورد. از زمانی‌که دیزنی رسماً شرکت فاکس قرن بیستم را در سال گذشته تصاحب کرد، با چندین شکست در گیشه مواجه شد که برجسته‌ترین آن فیلم Dark Phoenix (دارک فینکس) یا اسپین‌آف مجموعه فیلم‌های X-Men (مردان ایکس) بود. این فیلم ابرقهرمانی که سیمون کینبرگ کارگردان آن را بود و جیمز مک‌آووی، مایکل فاسبندر، جنیفر لارنس، نیکلاس هولت، سوفی ترنر، تای شرایدن، الکساندرا شیپ، کدی اسمیت-مک‌فی، ایوان پیترز و جسیکا چستین را در گروه بازیگرانش داشت، با بودجه‌ی ۲۰۰ میلیون دلاری تنها ۲۵۲.۴ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت. فیلم Underwater (زیر آب) با بازی کریستن استوارت، فیلم اکشن کمدی Stuber (استوبر) به کارگردانی مایکل داوس و انیمیشن Spies in Disguise (جاسوسان نامحسوس) نیز از دیگر آثار ناامیدکننده‌ی دیزنی به‌شمار می‌آیند.

فیلم The Call of the Wild نقدهای متفاوتی را از منتقدان دریافت کرد، اما ظاهراً مخاطبان، این لایواکشن ماجراجویانه را بیشتر دوست داشتند و سینمااسکور -A را به آن اعطا کردند. این فیلم در هفته‌ی اول اکران ۲۴.۸ میلیون دلار فروش داشت که فراتر از انتظارات بود. تحلیل‌گران باکس آفیس اعتقاد دارند که فیلم «آوای وحش» بیشتر فروش خود را مدیون هریسون فورد است که پس از سال‌ها در نقش اصلی یک فیلم سینمایی ظاهر می‌شود. این فیلم ۴۶ درصد کاهش فروش را در هفته‌ی دوم تجربه کرد و تنها ۱۳.۳ میلیون دلار در آخرهفته‌ی دوم اکرانش در آمریکای شمالی به دست آورد که یک نتیجه‌ی عادی برای یک فیلم خانوادگی است. فیلم The Call of the Wild در سطح بین‌المللی توانست ۳۳ میلیون دلار در ۵۰ بازار خارجی کسب کند. بااین‌حال، ویروس کرونا باعث تعطیلی سینماهای کره، ایتالیا و چین شده است که این موضوع روی فروش فیلم تاثیر به‌سزایی خواهد داشت. فیلم «آوای وحش» احتمالا به چیزی حدود ۷۶ میلیون دلار فروش خانگی دست خواهد یافت که برابر با فیلم فانتزی Dolittle (دولیتل) با بازی رابرت داونی جونیور است. این فیلم بدون‌شک شکست خورده است، اما حداقل روی پلتفرم دیزنی پلاس تا ابد زندگی خواهد کرد.

The Call of the Wild / آوای وحش

وظیفه‌ی کارگردانی فیلم The Call of the Wild را کریس سندرز، کارگردان انیمیشن‌های Lilo & Stitch (لیلو و استیچ)، How to Train Your Dragon (چگونه اژدهایتان را تربیت کنید) و The Croods (خانواده‌ی کرودها) و وظیفه‌ی نگارش فیلمنامه‌ی آن را مایکل گرین، نویسنده‌ی فیلم‌های Logan (لوگان)، Blade Runner 2049 (بلید رانر ۲۰۴۹) و Murder on the Orient Express (قتل در قطار سریع‌السیر شرق) برعهده داشتند. هریسون فورد نقش جان تورنتون، عمر سی نقش پرو، دن استیونز نقش هال، کارن گیلان نقش مرسدس، برادلی وایتفورد نقش میلر، کولین وودل نقش چارلز، کارا گی نقش فرانسوا و اسکات مک‌دونالد نقش داوسون را در فیلم «آوای وحش» ایفا کردند. این فیلم ماجراجویانه داستان مردی را روایت می‌کند که با سگی با نام باک مواجه می‌شود؛ سگی که در کالیفرنیا اسیر و فروخته می‌شود. رمان Call of the Wild را می‌توان مشهورترین و تاثیرگذارترین کتاب جک لندن دانست که در سال ۱۹۰۳ منتشر شد و این فیلم اقتباس سینمایی آن به‌حساب می‌آید. لندن در این کتاب داستان باک، سگ اهلی یک قاضی را تصویر می‌کند که پس از ماجراهایی سر از محیط بی‌رحم « کلوندایک» در روزگار هجوم جویندگان طلا به یوکان درمی‌آورد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده