نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۸ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۵

اهدای هزاران ماسک N95 توسط نینتندو برای مبارزه با ویروس کرونا

هم‌زمان با گسترش ویروس کرونا در آمریکا، نینتندو تعداد زیادی ماسک به یکی از مراکز آتش‌نشانی این کشور هدیه داد.

درحالی‌که هر روز شاهد اخبار ناراحت‌کننده‌ای پیرامون ویروس کرونا هستیم، شرکت‌هایی هم هستند که در این اوضاع و احوال به‌سراغ اقدامات انسان‌دوستانه‌ای می‌روند؛ از جمله نینتندو که در حرکتی جالب تعداد زیادی ماسک N95 را در اختیار مأموران یکی از واحدهای آتش‌نشانی آمریکا قرار داده است تا آن‌ها را به‌دست مصرف‌کنندگان برسانند.

Eastside Fire and Rescure یکی از مراکز آتش‌نشانی و خدمات اورژانسی معروف واشینگتن محسوب می‌شود؛ مرکزی که در شرق کینگ‌کانتی واقع شده و به نورت‌بند نزدیک است، یعنی محل قرارگیری یکی از کارخانجات تولیدی شعبه‌ی آمریکای نینتندو. همین قضیه هم باعث شده است نینتندو ۹۵۰۰ عدد ماسک N95 را به مأموران این واحد آتش‌نشانی اهدا کند تا در شرایطی که کمبود ماسک‌های مناسب در نقاط مختلف دنیا از جمله آمریکا بیداد می‌کند و حتی بعضی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هم از این نظر با مشکل مواجه شده‌اند، مأموران این مرکز بتوانند به توزیع آن‌ها بین مراکز نیازمند ماسک بپردازند.

جری دانسون از طرف نینتندو مسئول اهدای این ماسک‌ها به مرکز موردنظر بوده و درحالی آن‌ها را به دست آتش‌نشانان رسانده که نینتندو آن‌ها را از قبل برای آمادگی در برابر حوادث غیرمنتظره تهیه کرده بود؛ ماسک‌هایی که در نهایت به تصمیم مسئولان نینتندو به‌دست افرادی رسیدند که سهم پررنگی در آرام نگه داشتن اوضاع جامعه در این روزهای سخت دارند. مسئول روابط عمومی این مرکز آتش‌نشانی هم با تشکر و قدردانی از نینتندو، آن‌ را شرکتی می‌داند که همواره باعث شده لبخند بر لبان مخاطبانش بنشیند و اکنون در این اوضاع اضطراری هم دست از کمک برنداشته است.

ویروس کرونا

تصویری از ماسک‌های اهدایی توسط نینتندو

این عمل نینتندو را می‌توان یکی از مهم‌ترین اقدامات از طرف شرکت‌های حاضر در صنعت بازی در ارتباط با کووید 19 دانست و هرچند پیش از این هم شرکت‌های مختلف دست به اقداماتی برای مقابله با این ویروس زده بودند، ولی اکثراً روی سلامت اعضا و کارمندان خود تمرکز کرده بودند. مثل شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) که هفته‌ی قبل به کارمندان خود این امکان را داد که با حضور در منزل به دورکاری بپردازند تا از خطرات ویروس کرونا در امان باشند.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده