بازی موبایل Summer Catchers با وجود جلوه‌های بصری زیبا، اما نتوانسته است اثری خوش‌ساخت و قابل قبول باشد. با زومجی و بررسی این بازی موبایل همراه باشید.

ماجراجویی و کشف حقایق یکی از جذاب‌ترین موضوعاتی است که هر فردی علاقه دارد آن را تجربه کند. این ماجراجویی می‌تواند کشف یک منظره سرسبز و بکر در دل جنگل یا جست‌وجو کردن گنجینه‌های باستانی در غارهای تاریک و ترسناک در کوهستان باشد. این ماجراجویی از موضوعات مورد علاقه بازی‌سازان محسوب می‌شود و شاهد بازی‌های ماجراجویی فوق‌العاده‌ای در هنر هشتم بوده‌ایم. مدت زمانی است که این آثار راه خود را در پلتفرم‌های موبایلی پیدا کرده‌اند که می‌توان به بازی دوست‌داشتنی Oldman's Journey اشاره کرد. اخیرا استودیو FaceIT با همکاری شرکت Noodlecake Studios بازی موبایل جدیدی با سبک ماجراجویی را منتشر کرده است. بازی موبایل Summer Catchers اثری است که ما را با دختری به نام Chu همراه می‌کند تا بتوانیم به سمت تابستان سفر کنیم و از تاریکی زمستان دور شویم. داستانی قابل پیش‌بینی که قصد داریم در این مطلب نگاهی به این بازی اندروید و آیفون داشته باشیم. پس تا پایان این مطلب همراه زومجی باشید.

Summer Catchers

محیط بازی دارای مناظر زیبا و چشم‌نوازی است که بازیکن از دیدن آن لذت می‌برد

بازی اندروید Summer Catchers درباره Chu است؛ دختری که در یک جنگل برفی و زمستانی بیدار می‌شود و نمی‌داند در کجای این کره خاکی قرار دارد. او با پرس و جو متوجه می‌شود که فرسنگ‌ها به منطقه خوش آب و هوای تابستانی فاصله دارد و تصمیم می‌گیرد با استفاده از یک ماشین، برای اولین‌بار به سمت منطقه تابستانی سفر کند. روایت داستانی بازی خیلی کند و خسته‌کننده روایت می‌شود و با سفر به مناطق مختلف،‌ شخصیت چو خود را از منطقه تاریک زمستانی به منطقه روشن تابستانی نزدیک‌ می‌کند. در مسیر او موانع و موجودات متنوعی وجود دارند که باعث می‌شود مسیر او دچار اخلال شود. درنهایت، با پایانی نسبتا قابل قبول ماجراهای چو به پایان می‌رسد. ماشین Chu دارای ابزارهای گوناگونی است که بازیکن با استفاده از آن سعی در رد کردن شخصیت بازی از موانع مختلف در مسیر او است. هرکدام از ابزارها برای مانع خاصی طراحی شده است که بازیکن به محض رسیدن مانع باید از آن استفاده کند. وظیفه بازیکن فشردن دکمه‌هایی در سمت راست تصویر است که با فشردن آن‌ها، ماشین با استفاده از ابزارهای خود از موانع عبور می‌کند. روند بازی آیفون Summer Catchers به‌شدت تکراری و خسته‌کننده پیش می‌رود و بازیکن تنها با استفاده از ابزارها، کوئست‌های بازی را پیش می‌برد. این کوئست‌ها توسط حیوانات سخن‌گویی مانند گرگ و کلاغ در هر منطقه از بازی تعیین شده است که بازیکن با انجام آن‌ها مجوز ورود به منطقه بعدی را دریافت می‌کند. در کل،‌ گیم‌پلی بازی به عبور از موانع، انجام کوئست‌ها و رفتن به منطقه بعدی خلاصه می‌شود و در منطقه بعدی این روند به طرز خسته‌کننده‌ای با موانع جدیدتر، دوباره تکرار می‌شود. لازم به ذکر است، کوئست‌های بازی به مرور سخت‌تر و چالشی‌تر می‌شوند و بازیکن برای عبور از موانع باید سرعت عمل بیشتری داشته باشد.

Summer Catchers

داستان بازی به کندی پیش می‌رود و گیم‌پلی آن به مرور تکراری می‌شود

بازی موبایل Summer Catchers از نظر فنی و گرافیکی درخشان عمل کرده است. گرافیک بازی به‌صورت دوبعدی و پیکسلی طراحی شده است. شخصیت‌ها و مناطق بازی از جزئیات زیبایی بهره می‌برند که در طول بازی شاهد محیط‌های زیبا و چشم‌نوازی هستیم. انیمیشن‌های طراحی شده در بازی بسیار روان و طبیعی کار شده‌اند و نقصی در آن‌ها دیده نمی‌شود. موسیقی متن بازی Summer Catchers توانسته کار بزرگ سازندگان را تکمیل کند و هرچه از زیبایی‌های دیداری و شنیداری بازی بگویم، باز هم کم است. به نظر من زیباترین بخش بازی،‌ پدیدار شدن گوزن سفید در بازی است که زیبایی وصف نشدنی را در بازی ایجاد کرده است. همچنین، صداها در بازی به خوبی صداگذاری شده است که جزو نقاط مثبت بازی محسوب می‌شود. با وجود اینکه گیم‌پلی بازی یک مکانیزم را تکرار می‌کند،‌ اما به خوبی روی صفحه‌نمایش گوشی موبایل اجرا می‌شود و من ایراد فنی یا باگی در این مورد ندیدم. با مشاهده کردن این همه موارد جذاب در بخش فنی و گرافیکی بازی، بیشتر افسوس می‌خورم که ای کاش استودیو FaceIT وقت بیشتری روی روایت داستان و عناصر گیم‌پلی بازی Summer Catchers می‌گذاشتند. در مجموع سازندگان بازی توانسته‌اند در بخش فنی بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند تا بازیکن از دیدن مناظر بازی،‌ لذت ببرد.

Summer Catchers

بازی موبایل Summer Catchers اثری متوسط است که از نظر روایت داستانی دچار نقص‌های زیادی است. گیم‌پلی بازی تکرار مکررات است که به مرور باعث خستگی بازیکن می‌شود. تکرار این اتفاقات زمانی بازیکن را کلافه می‌کند که بعد از عبور کردن مسیر زیادی، تصادف می‌کند و باید تمام مسیر را از نو شروع کند. به نظر من اگر استودیو FaceIT عناصر دیگری را به گیم‌پلی بازی اضافه می‌کردند، می‌توانستند این بازی را از این شرایط تکراری خارج کنند و شاهد یک بازی کامل‌تر و جذاب‌تری نسبت به الان می‌بودیم. من خیلی تلاش کردم که بازی موبایل Summer Catchers را دوست داشته باشم، چون پتانسیل بالایی برای خلق یک اثر موفق و مهیج دارد؛ اما صد حیف که گیم‌پلی پرنقص بازی اجازه لذت بردن از بازی را از من گرفت. ایرادات ذکر شده باعث شده که تمام زحمات طراحان گرافیکی بازی ضایع شود و زیر سایه کم‌کاری و بی‌تجربگی طراحان گیم‌پلی این اثر قرار بگیرد. امیدواریم این استودیو با حفظ نکات قوت خود در بخش فنی، آثار بعدی خود را با گیم‌پلی کامل‌تر و پویا توسعه دهد تا بازیکنان بتوانند از تجربه آن لذت ببرند.

بازی موبایل Summer Catchers روی سیستم‌عامل اندروید بررسی شده است.

برای اطلاع از مشخصات فنی، قیمت گوشی و دیگر موارد لازم برای خرید موبایل می‌توانید از بخش محصولات زومیت استفاده کنید و به‌روزترین قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی، قیمت گوشی هواوی و قیمت آیفون را در این بخش مشاهده کنید؛ همچنین علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس است.


منبع زومجی

Summer Catchers

بازی موبایل Summer Catchers با وجود پتانسیل بالا در خلق یک اثر خوش‌ساخت، نتوانسته است موفق عمل کند و شاهد کم‌کاری سازندگان به خصوص در بخش طراحی گیم‌پلی بازی هستیم. داستان بازی به کندی روایت می‌شود و موجب خسته شدن بازیکن در میانه بازی می‌شود. این بازی اثری متوسط با گرافیک بصری بسیار زیبا است.
سجاد پاک آیین

5

نقاط قوت

  • + گرافیک بصری چشم‌نواز و انیمیشن‌های روان
  • + موسیقی و صداگذاری بسیار خوب

نقاط ضعف

  • - روایت بسیار کند داستان
  • - گیم‌پلی شدیدا تکراری و خسته‌کننده
  • - کوئست‌های نه‌چندان جذاب
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده