نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۶ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۱

سونی سرعت دانلود از سرور‌های اروپایی پلی‌ استیشن را کاهش داد

سونی به‌علت محدودیت‌های ایجادشده برای پهنای باند اینترنت در اروپا، سرعت دانلود را در پلی‌استیشن کاهش داده است.

اگر تا پیش از این تأثیرات ویروس کرونا در دنیای سرگرمی تنها روی لغو اکران فیلم‌های سینمایی و تعطیلی موقت استودیوها یا رویدادها و جشنواره‌های فیلم و بازی دیده می‌شد، اکنون این ویروس سایه‌ی شوم خود را روی سرعت اینترنت نقاط مختلف دنیا هم انداخته است؛ از جمله اروپا که باعث ایجاد مشکلاتی برای پهنای باند اینترنت شده و شرکتی مثل سونی را هم مجبور به پایین آوردن سرعت دانلودهای پلی‌ استیشن کرده است.

این روزها در ایران با مشکلاتی در زمینه‌ی سرعت و کیفیت اینترنت مواجه بود‌ه‌ایم؛ موضوعی که البته برای ما کم و بیش طبیعی است، ولی این‌بار به‌خاطر شیوع گسترده‌ی ویروس کرونا و خانه‌نشینی بخش زیادی از مردم و استفاده‌ی آن‌ها از اینترنت برای دانلود، بیش از پیش به چشم آمده است. ولی به‌نظر می‌رسد ایران در این روزها تنها کشوری نیست که با چنین موضوعی دست و پنجه نرم می‌کند و ساکنان اروپا هم با مشکلاتی در زمینه‌ی پهنای باند اینترنت مواجه شده‌اند.

بعد از اینکه تعدادی از سرویس‌دهنده‌های ویدیویی مثل نتفلیکس (Netflix) تصمیم گرفتند بیت‌ریت ویدیوهای خود را در اروپا کاهش دهند تا به پایدارتر شدن اینترنت قاره‌ی سبز کمک کنند، سونی هم به‌سراغ اقدام جدیدی در این زمینه رفته و به‌تازگی پستی در بلاگ پلی‌استیشن منتشر شده که شامل پیامی از طرف جیم رایان، رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی در ارتباط با همکاری این شرکت با عرضه‌کنندگان اینترنت در اروپا می‌شود:

ما در حال مدیریت ترافیک دانلود پلی‌استیشن هستیم تا بتوانیم به دسترسی اینترنت بین تمام مصرف‌کنندگان اروپایی کمک کنیم.

البته این قضیه فقط محدود به مواردی مثل سرعت دانلود می‌شود و تأثیر منفی روی بازی‌های آنلاین نخواهد داشت و اروپایی‌ها در رقابت‌های آنلاین خود روی پلی استیشن 4 با مشکل و تأخیری مواجه نخواهند شد:

در روزهایی که تعداد بی‌شماری از مردم به دلیل خطرات ناشی از ویروس کرونا از حضور در جامعه و کنار یکدیگر خودداری می‌کنند و در خانه‌های خود نشسته‌اند، وابستگی آن‌ها به اینترنت بیش از گذشته شده است و ما هم وظیفه‌ی خود می‌دانیم که با اقدامات مناسب باعث پایدارتر شدن وضعیت اینترنت شویم.

بنابراین ممکن است کاربران پلی‌استیشن با اندکی تأخیر و کاهش سرعت در دانلودها مواجه شوند، ولی گیم‌پلی بازی‌ها همچنان با قدرت دنبال می‌شود و این قضیه تأثیری روی کیفیت بازی‌های آنلاین نخواهد گذاشت. از اینکه متوجه شرایط پیش‌آمده هستید و ما را پشتیبانی می‌کنید، از شما متشکریم و سعی می‌کنیم به بهترین شکل ممکن به امکان استفاده‌ی همه‌ی مردم از اینترنت در اروپا کمک کنیم.

PSN

البته سرعت دانلود پلی‌استیشن از سال‌ها قبل هم در حالت ایده‌آلی قرار نداشته و با شکایت‌هایی از طرف کاربران همراه بوده است. به‌همین علت اکانت طنز کاز هیرای که از قدیم به شوخی با پلی‌استیشن می‌پرداخته (و نیازی به گفتن نیست که ارتباطی با مدیرعامل سابق سونی ندارد!)، این‌بار هم به‌سراغ شوخی جدیدی با این قضیه رفته است:

نتفلیکس محدودیت‌هایی در بیت‌ریت ویدیوهای خود ایجاد کرده تا کیفیت اینترنت برای مردمی که به خاطر کووید 19 خانه‌نشین شده‌اند، مشکل‌ساز نشود.

در همین‌جا اعلام می‌کنم که ما هم دست به اقدامات مشابهی در ارتباط با سرعت دانلود شبکه پلی‌استیشن زده‌ایم، البته با این تفاوت که اقدامات ما از یک دهه قبل شروع شده بودند.

گذشته از این شوخی‌ها، به‌نظر می‌رسد تأثیرات کرونا روز به روز روی قسمت‌های مختلف جامعه بیشتر می‌شود و به‌تدریج وارد بخش‌هایی می‌شود که کمتر کسی انتظار آن را داشته است؛ ویروسی که شاید حتی روی فروش بازی‌های عرضه‌شده در این ایام مخصوصاً در اروپا و آمریکا هم تأثیر بگذارد، از جمله بازسازی فاینال فانتزی 7 (Final Fantasy VII Remake) که تا ۱۵ روز دیگر از راه می‌رسد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده