بهترین فیلم های کمدی 2020 از نگاه زومجی

بهترین فیلم های کمدی 2020 از نگاه زومجی

یکشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۱

در این مقاله قرار است بهترین فیلم های کمدی 2020 از نگاه زومجی را معرفی کنیم و بیشتر با این آثار آشنا شویم. پس در ادامه با زومجی همراه باشید.

اگرچه شیوع و همه‌گیری باعث شد تا اکران بسیاری از فیلم‌ها با تأخیر مواجه شوند و حتی اکران بسیاری از آن‌ها به سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ موکول گردد، اما باز هم در طول سال ۲۰۲۰ شاهد اکران فیلم‌های متعددی بودیم که برخی از آن‌ها توانستند نظر مثبت منتقدان را جلب کنند و برخی دیگر در نزد مخاطبان محبوبیت بیشتری پیدا کردند و حتی گروهی از فیلم‌ها توانسته نظر مثبت هر دو گروه را به‌دست بیاورند. در طول سال ۲۰۲۰ شاهد اکران یا نمایش فیلم‌های کمدی متعددی ازطریق سرویس استریم بودیم که حتی در طول این سال سخت، فیلم‌های متنوعی تولید و پخش شده‌اند که در بین آن فیلم‌های کمدی درام، کمدی ترسناک و کمدی سیاه با کیفیتی نیز به چشم می‌خورد و همین موضوع باعث شده تا سال نسبتا خوبی برای کمدی بوده باشد. در این مقاله به معرفی ۱۵ فیلم پرداخته‌ایم که از نگاه زومجی به‌عنوان بهترین فیلم کمدی ۲۰۲۰ انتخاب شده‌اند. همچنین این نکته نیز قابل ذکر است که ترتیب فهرست براساس حروف الفبا انگلیسی است. پس در ادامه با زومجی و معرفی این فیلم‌های کمدی جذاب همراه باشید.


بهترین فیلم های کمدی 2020 خارجی

الیزا اسکنلن با کلاه گیس آبی رنگ در کنار استخر در فیلم Babyteeth

۱۵- فیلم Babyteeth

دندان شیری

کارگردان: شنون مورفی

نویسنده: ریتا کالنجیس

بازیگران: الیزا اسکانلن، توبی والاس، اسی دیویس، بن مندلسون و امیلی بارکلی

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۴ | میانگین امتیازات Babyteeth در IMDB: ۷.۲

خلاصه داستان: فیلم Babyteeth داستانی دختری به‌نام میلا، تنها فرزند هنری و آنا را دنبال می‌کند که مبتلا به سرطان شده و فرصت چندانی برای زندگی ندارند، اما یک روز با یک فروشنده مواد مخدر آشنا می‌شود و برای اولین‌بار عشق را تجربه می‌کند.

فیلم Babyteeth یک فیلم کمدی درام و داستان بلوغ و ساخت کشور استرالیا است که تمرکز آن روی داستان عاشق شدن میلا و همچنین مبارزه او با سرطانش است. فیلم تلاش می‌کند تا آسیب پذیری، وابستگی، امید و شوخ طبعی شخصیت‌ها را به تصویر بکشد. فیلم با اینکه روایتی احساسی دارد، اما صحنه‌هایی را نیز ارائه می‌کند تا لبخند را روی لب بیننده بیارود. بااین‌حال، فیلم در مقابل به‌راحتی احساسات بیننده را جریحه‌دار می‌کند و دوباره ارزش‌های خانواده را نشان می‌دهد که در هر حال، اعضای خانواده با وجود هر اشتباه یا عصبانیت باز هم یکدیگر را تا آخرین لحظه ترک نمی‌کنند و حتی بیماری میلا باعث نزدیک شدن دوباره تمامی اعضای خانواده می‌شود.

همچنین میلا شاید چیزهای زیادی را با سرطانش از دست می‌دهد، اما او در فیلم Babyteeth برای اولین‌بار عاشق می‌شود و برای عشقی که پیدا کرده می‌جنگند تا آن را به‌دست بیاورد و تصاحب کند. این فیلم کمدی درام توانسته نظر مخاطبان و منتقدان را جلب کند و یکی از آثار تحسین شده سال ۲۰۲۰ لقب بگیرد. فیلم Babyteeth درواقع اولین تجربه یک فیلم بلند برای شنون مورفی است و در این فیلم شاهد عملکرد درخشان بازیگران با تجربه‌ای مثل بن مندلسون و اسی دیویس تا بازی قابل تحسین بازیگران تازه‌کار و با استعدادی مثل الیزا اسکانلن و توبی والاس هستیم. همه این موارد باعث شده تا فیلم Babyteeth به‌راحتی در فهرست بهترین فیلم های کمدی ۲۰۲۰ قرار بگیرد.


کیانو ریوز و الکس وینتر در حال ورود به باجه تلفن سفر در زمان در پوستر فیلم Bill and Ted Face the Music

۱۴- فیلم Bill and Ted Face the Music

بیل و تد چهره موسیقی

کارگردان: دین پاریزو

نویسنده: کریس ماتسون و اد سلیمان

بازیگران: کیانو ریوز، الکس وینتر، ویلیام سدلر، سامارا ویوینگ، برجیت لاندی پین، آنتونی کاریگان، هال لندون جونیور، ایمی استاچ، بک بنت، جیما مایز، ارین هیز، جیلیان بل و کید کادی

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۲ | میانگین امتیازات Bill and Ted Face the Music در IMDB: ۶.۱

خلاصه داستان: فیلم Bill and Ted Face the Music بار دیگر داستان بیل و تد را اینبار در میانسالی روایت می‌کند که اکنون دارای مسئولیت‌‌های خانوادگی در زندگی واقعی خود هستند؛ اما آن‌ها هنوز در تلاش هستند تا بزرگ‌ترین ترانه‌ای را که تاکنون ساخته شده است، بنویسند. زمانی‌که یک نفر از آینده با بیل و تد ملاقات می‌کند، می‌گوید که تنها آهنگ آن‌ها می‌تواند جهان را نجات دهد. حال آینده جهان در دستان بیل و تد است و آن‌ها باید با کمک دخترانشان، شخصیت‌های تاریخی جدید و افسانه‌های موسیقی یک ماجراجویی جدید برای پیدا کردن آهنگی که بتواند جهان را نجات دهد و آن‌ها را به آرزویشان برساند، آغاز کنند. 

بدون شک فیلم‌های بیل و تد یکی از آثار کمدی و کلاسیکی بود که در زمان خودش طرفداران زیادی را به‌دست آورد و حالا پس از فیلم Bill and Ted's Excellent Adventure در سال ۱۹۸۹ و فیلم Bill and Ted's Bogus Journey در سال ۱۹۹۱، بالاخره شاهد ساخت و اکران قسمت سوم فیلم Bill and Ted بودیم. فیلم Bill and Ted Face the Music درواقع پس از ۲۹ سال پس از اکران قسمت دوم تولید و روی پرده رفت و همین موضوع باعث شد حالا بیل و تد را با ظاهری متفاوت مشاهده کنیم که ظاهرا در خلق آهنگی که دنیا را متحد کنند، موفق نبوده و به در بسته خورده‌اند و همین موضوع باعث شروع آخرین قسمت از فیلم Bill and Ted شد.

بااین‌حال، بیل و تد هنوز خصوصیات اخلاقی سابق را حفظ کرده و حتی اکنون دارای ۲ دختر نیز هستند که به نحوی دنباله‌رو پدرانشان هستند. فیلم Bill and Ted Face the Music سرانجام به مهم‌ترین پاسخ طرفداران یعنی آهنگی که دنیا را متحد می‌کند، پاسخ داد و این فیلم کمدی توانست نظر نسبتا مثبت منتقدان را هم جلب کند. بااین‌حال، تغییرات داستانی و تغییر برخی از المان‌های دو فیلم اول باعث نارضایتی طرفداران شد و حتی بسیاری فیلم Bill and Ted Face the Music را نسخه ضعیف‌تر از فیلم Bill and Ted's Excellent Adventure می‌دانند که تحت تاثیر دوره امروز قرار گرفته است. بااین‌حال، از فیلم Bill and Ted 3 هنوز هم می‌توان به‌عنوان یکی از فیلم های کمدی برتر ۲۰۲۰ یاد کنیم.


ویل فرل و ریچل مک آدامز در حال خواندن در کنار دریا در فیلم Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga

۱۳- فیلم Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga

فیلم مسابقه آواز یوروویژن: داستان حماسه آتش

کارگردان: دیوید دوبکین 

نویسنده: ویل فرل و اندرو استیل

بازیگران: ویل فرل، ریچل مک‌آدامز، پیرس برازنان، دن استیونز، دمی لواتو، گراهام نورتون، اولافور داری اولافسون، یوهانس هویکور یوهانسون، بیورن هلینر هارالدسون و نینا داگ فیلیپستادر

امتیاز راتن تومیتوز: ۶۳ | میانگین امتیازات Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga در IMDB: ۶.۵

خلاصه داستان: فیلم Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga داستان تلاش لارس اریکسسونگ و سیگریت اریکسدوتیر، یک زوج خواننده از شهری کوچک در کشور ایسلند برای تحقق آرزوی حضور در یوروویژن و قهرمانی در آن را دنبال می‌کند که در این راه باید با موانعی چون عشق، خانواده و رقیبان داخلی و خارجی مواجه شوند و رقابت کنند.

فیلم Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga براساس رویدادی در دنیای موسیقی با همین عنوان ساخته شده است. بااین‌حال، برخلاف تصور اولیه این فیلم کمدی موزیکال قرار نیست یک فیلم زندگینامه را به تصویر بکشد یا اینکه فیلمی از تلاش یک نفر یا گروهی برای قهرمانی در مسابقه یوروویژن هستند را شاهد باشیم. درواقع تمرکز فیلم Eurovision روی لارس اریکسسونگ و سیگریت اریکسدوتیر است که شانسی برای حضور در رقابت یوروویژن را ندارند و این فیلم رویای لارس که استعداد خیلی زیادی هم ندارد به‌همراه سیگریت که استعداد خوبی در خوانندگی دارد را دنبال می‌کند  و درکنار یک داستان کمدی و موزیکال یک داستان عاشقانه را نیز شاهد هستیم.

فیلم Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga اگرچه داستانی تکراری دارد، اما با روایتی ساده و دلنشین توانسته به اثری قابل تماشا، جذاب و بسیار مفرح تبدیل شود که می‌تواند برای دقایقی بینندگان را به دنیای کوچک خودش ببرد و ما را با آرزوها و اهداف شخصیت‌های آن دنبال کند. همچنین بازی ریچل مک‌آدامز از نکات قابل‌توجه فیلم یاد می‌شود. این فیلم کمدی از شبکه نتفلیکس شاید فیلم بی نقصی نباشد، اما با داشتن فضایی شاد و جذاب توانسته مورد توجه بسیاری قرار بگیرد و باعث شود تا ما فیلم Eurovision را به‌عنوان یکی از فیلم های کمدی ۲۰۲۰ انتخاب کنیم.


پوستر فیلم Freaky

۱۲- فیلم Freaky

فیلم عجیب و غریب

کارگردان: کریستوفر لندون

نویسنده: کریستوفر لندون و مایکل کندی

بازیگران: وینس وان، کاترین نیوتون، سلسته اوکانر، میشا اوشروویچ، کتی فینران، اوریا شلتون، دانا دروری و آلن راک

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۳ | میانگین امتیازات Freaky در IMDB: ۶.۳

خلاصه داستان: میلی کسلر که یک نوجوان ۱۷ ساله است، تلاش می‌کند تا در دوران دبیرستان دوام بیاورد و جان سالم به در ببرد و از دست رفتارهای ظالمانه مردم در امان باشد. اما زمانی‌که او تبدیل به آخرین هدف بوچر (قاتل سریالی بد نام شهر) می‌شود، سال آخر دبیرستان او، تبدیل به کمترین چیزی می‌شود که باید نگران آن باشد. در همان زمان چاقوی جادویی بوچر باعث می‌شود که بدن او و میلی به‌طرز عجیبی با هم عوض شود. بعد این نوجوان وحشت‌زده متوجه می‌شود که تنها ۲۴ ساعت زمان دارد تا هویت خود را بازگرداند وگرنه برای همیشه شبیه یک فرد روانی میانسال باقی می‌ماند.

همان‌طور که در ابتدا مقاله هم گفتیم، در فیلم‌ های کمدی ۲۰۲۰ شاهد تنوع خوبی هستیم و فیلم Freaky که یک فیلم کمدی ترسناک است، یکی از همین موارد محسوب می‌شود. کریستوفر لندون پس از تجربه موفق در کارگردانی هر دو قسمت فیلم Happy Death Day، حالا در همکاری دوباره با بلوم هاوس به سراغ یک فیلم کمدی ترسناک رفته است. فیلم Freaky با اینکه شاید از تمامی پتانسیل‌های خودش استفاده نکرده و شاید بهترین فیلم کمدی ترسناک چند سال اخیر هم نباشد، اما درنهایت توانسته به اثری سرگرم کننده و جذاب تبدیل شود و نظر بسیاری را به خود جلب کند و بتوانیم شاهد حضور آن در این فهرست باشیم.

فیلم Freaky موضوع شاید تکراری، اما جالبی دارد و همچنین توانسته چندین صحنه جامپ‌اسکر و نسبتا ترسناک را نیز ارائه کند. همچنین در این فیلم کمدی ترسناک شاهد بازی متفاوت و جذاب وینس وان و کاترین نیوتون هستیم که هر یک توانسته در بخش خود عملکرد موفقی را داشته باشند و فیلم را به اثر بهتر و جذاب‌تری تبدیل کنند. درکنار ارائه یک داستان کمدی ترسناک قابل قبول، در فیلم Freaky شاهد ارائه یک داستان اسلشر مانند هم هستیم و همین موضوع باعث شده تا فیلم به نحوی به یک ادای دین به آثار اسلشر کلاسیک باشد.


اما رابرتس و لوک بریسی در فیلم Holidate

۱۱- فیلم Holidate

فیلم تعطیلات

کارگردان: جان وایتسل

نویسنده: تیفانی پولسن

بازیگران: اما رابرتس، لوک بریسی، کینگ بچلور، جسیکا کپشاو، مانیش دایال، الکس موفات، جیک مانلی، سینتی وو، فرانسیس فیشر و کریستن چنووس

امتیاز راتن تومیتوز: ۴۴ | میانگین امتیازات Holidate در IMDB: ۶.۱

خلاصه داستان: فیلم Holidate داستان اسلون و جکسون، دو فرد کاملا غریبه را دنبال می‌کند که در یک اقدام ناگهانی تصمیم می‌گیرند یک سال با هم باشند و در طول تعطیلات مختلف با هم وقت بگذارند.

نتفلیکس طی سال‌های گذشته فیلم‌های کمدی عاشقانه موفق زیادی را تولید و منتشر کرده و بیشتر این آثار نیز با استقبال کاربران این سرویس استریم مواجه شده است. فیلم Holidate جدیدترین فیلم کمدی عاشقانه نتفلیکس است که در پاییز ۲۰۲۰ از این سرویس استریم منتشر شد و توانست نظر کاربران نتفلیکس را نیز به خود جلب کند. فیلم Holidate شاید داستانی کلیشه‌ای را ارائه دهد که در فیلم‌ها و سریال‌های متعددی در گذشته آن را دیده بودیم، اما درنهایت یک فیلم کمدی عاشقانه کلاسیک است که می‌تواند برای دقایقی مخاطبان را در دنیای رنگارنگ و جذابش ببرد و با شوخی‌ها و کمدی نسبتا بامزه‌اش بتواند کمی آن‌ها را از دنیای تاریک امروز جدا کند.

فیلم Holidate جدیدترین فیلم کمدی عاشقانه و موفق نتفلیکس است

بازی اما رابرتس و لوک بریسی بخش زیادی از دلایل موفقیت فیلم Holidate عنوان شده که این دو بازیگر توانسته یک زومج موفق را در طول فیلم تشکیل دهند و شیمی بسیار خوبی بین آ‌ن‌ها شکل بگیرد. همچنین نمایش اعیاد مختلف و همچنین مراسم‌های شاد و جذاب یکی دیگر از دلایل جذابیت فیلم Holidate است و باعث می‌شود تا این فیلم کمدی عاشقانه صرفا یک اثر برای یک دوره یا تعطیلی خاص نباشد. شاید فیلم Holidate یک اثر بی نقص نباشد، اما بدون شک نکاتی دارد که باعث می‌شود آن را در فهرست بهترین فیلم های کمدی ۲۰۲۰ قرار دهیم.


آدام سندلر در فیلم Hubie Halloween

۱۰- فیلم Hubie Halloween

هالووین هیوبی

کارگردان: استیون بریل

نویسنده: آدام سندلر و تیم هرلیهی

بازیگران: آدام سندلر، استیو بوشمی، کوین جیمز، راب اشنایدر، ری لیوتا، مایا رودولف، جولی بوون، نوآ اشنپ و پاریس برلک

امتیاز راتن تومیتوز: ۵۳ | میانگین امتیازات Hubie Halloween در IMDB: ۵.۲

خلاصه داستان: فیلم Hubie Halloween که اتفاقات آن در هالووین جریان دارد، به ماجراهای هیوبی دوبویس می‌پردازد که با وجود علاقه‌ای که به زادگاهش سیلم، ماساچوست دارد، اما مورد تمسخر کودکان و بزرگسالان قرار می‌گیرد. بااین‌حال امسال اتفاق عجیب‌وغریبی رخ می‌دهد و نجات هالووین به دستان هیوبی می‌افتد. این مرد خوش قلب برای نیل به چنین هدفی باید مردم شهر را متقاعد کند که هیولاها واقعی هستند و تنها او می‌تواند جلوی آن‌ها را بگیرد و خطر را از هالووین دور سازد. 

آدام سندلر پس از چند همکاری موفق با نتفلیکس حالا در سال ۲۰۲۰ این همکاری را با فیلم Hubie Halloween ادامه داده است. فیلم هالووین هیوبی برخلاف اسم و تم اتفاقات آن، یک فیلم کمدی است و داستان آن در یک شهر کوچک به‌نام سیلم جریان دارد که هالووین مهم‌ترین اتفاق سالیانه در این شهر است. فیلم Hubie Halloween شاید اثری تکراری و کاملا کلیشه‌ای باشد، اما در مجموع توانسته کمدی قابل قبولی را ارائه کندی و سندلر نیز بازی نسبتا متفاوتی را ارائه کرده است.

آدام سندلر پس از چند همکاری موفق با نتفلیکس حالا در سال ۲۰۲۰ این همکاری را با فیلم Hubie Halloween ادامه داده است

فیلم Hubie Halloween با اینکه اثری یک بار مصرف است، اما آدام سندلر توانسته اثری قابل قبول و جذاب را ارائه دهد که بتواند اعضای خانواده را برای ساعاتی سرگرم کنند و شاید نتوان آن را بهترین کار سندلر یا حتی کار مشترکش با نتفلیکس دانست، اما می‌توان آن را برای پر کردن وقت و سرگرم شدن به دیگران هم پیشنهاد داد. در هر حال سندلر هنوز هم جذابیت‌های خودش را دارد و توانسته دوباره با نتفلیکس سر زبان‌ها بیفتد.


میویس عکس والدین جوئل را به او نشان می‌دهد فیلم عشق و هیولاها

۹- فیلم Love and Monsters

فیلم عشق و هیولاها

کارگردان: مایکل متیوز

نویسنده: برایان دافیلد و متیو رابینسون

بازیگران: دیلن اوبرایان، مایکل روکر، آریانا گرینبلت، جسیکا هنویک، دانی بکستر، دن اوینگ، الن هولمن و بروس اسپنس

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۲ | میانگین امتیازات Love and Monsters در IMDB: ۷

خلاصه داستان: فیلم Love and Monsters داستان جوئل داوسون را دنبال می‌کند که پس از حمله هیولاها تصمیم می‌گیرد تا پناهگاه محل زندگی خود را ترک و سفری در روی زمین برای ملاقات دوباره با نامزد سابقش و کسی که آرزوی زندگی کردن با آن را دارد، آغاز کند و در این راه باید با ترس مقابله با هیولاها مقابله کند.

فیلم Love and Monsters یک فیلم کمدی، اکشن و ماجراجویی است که در توصیف آن گفته می‌شود که این فیلم ترکیبی از فیلم Mad Max و فیلم Zombieland با داستانی عاشقانه به سبک کارهای جان هیوز است. فیلم Love and Monsters با ایده جذاب و متفاوت خود باعث شد تا بسیاری تصور کنند که قرار است با فیلمی متفاوت و در سطح فیلم Zombieland بینندگان را غافلگیر کند، اما درنهایت این فیلم کمدی بیش از آنکه به اثری ساختار شکن و متفاوت تبدیل شود، به یک اثر کلیشه‌ای تبدیل شده که بیشتر تصمیم گرفته تا از موفقیت فیلم‌های مشابه برای ارائه یک نسخه موفق استفاده کند.

اگرچه در بخش اول فیلم Love and Monsters ناموفق بود، اما درنهایت این فیلم کمدی توانست یک اثر جذاب و سرگرم کننده را ارائه کند که در آن شخصیت‌های داستان قرار است با هیولاهایی به شکل حشره‌ها و دوزیستان مواجه شوند و در طول آن طنز و کمدی جذاب که بی‌شباهت به فیلم Zombieland نیست تا صحنه‌های اکشن سرگرم کننده را شاهد باشیم. در هر حال تمامی این موارد پکیجی جذاب را به بینندگان ارائه می‌کند که شاید اثری متفاوت و ماندگار نباشد، اما حداقل به اولین هدفش یعنی سرگرم کردن بیننده می‌رسد و باعث می‌شود تا شاهد حضور فیلم Love and Monsters در فهرست بهترین فیلم‌ های کمدی ۲۰۲۰ باشیم. 


رشیدا جونز و بیل مری در فیلم On the Rocks

۸- فیلم On the Rocks

فیلم روی صخره‌ها

کارگردان: سوفیا کوپولا

نویسنده: سوفیا کوپولا

بازیگران: رشیدا جونز، بیل مری، مارلون وینز، جسیکا هنویک و جنی سلیت

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۶ | میانگین امتیازات On the Rocks در IMDB: ۶.۵

خلاصه داستان: لورا تصور می‌کند که دیگر به جایگاه خوبی در زندگی خود رسیده است. اما در همین حین به این پی می‌برد که همسر او به‌نام دین کم کم ساعت‌های بیشتری را در محل کار خود به همراه یک همکار جدید می‌گذراند؛ به همین ترتیب لورا ترس از بدترین‌ها به سراغش می‌آید. او خیلی زود به سراغ تنها مردی می‌رود که فکر می‌کند ممکن است ایده‌ای راجع به این وضعیت داشته باشد؛ آن هم کسی نیست جز پدر دوست‌داشتنی و پر انگیزه خود یعنی فیلکس. فیلکس بعد از شنیدن حرف‌های دخترش اصرار دارد که درباره این شرایط تحقیق کنند. به همین ترتیب هم آن‌ها چرخیدن شبانه در سرتاسر شهر نیویورک را آغاز می‌کنند؛ از شرکت در مهمانی‌های بالا شهر گرفته تا نقاط مهم و خاص مرکز شهر. آن‌ها در همین حین، به بطن ماجراجویی خود که در رابطه خودشان قرار دارد، پی می‌برند.

فیلم On the Rocks جدیدترین کار سوفیا کوپولا در ژانر کمدی و درام است که انتظارات زیادی از فیلم جدید وی که برخلاف کارهای قبلی ازطریق سرویس استریم اپل تی‌وی پلاس منتشر شده بود، وجود داشت. بخشی از تمرکز فیلم On the Rocks روی رابطه لورا و همسرش و احتمالا خیانت همسر لورا به وی است و بخش دیگر آن روی رابطه پدر و دختری است. اگرچه فیلم در بخش اول خیلی موفق عمل نکرده و با پایانش بسیاری را ناامید کرد، اما به اعتقاد بسیاری از طرفداران فیلم هر زمانی‌که تمرکز فیلم روی لورا و پدرش بود، آن بخش بهترین بخش‌های فیلم بوده و ماجراجویی این دختر و پدر جذابیت و کشش بالایی را در طول تمام فیلم داشت.

اگرچه فیلم On the Rocks شاید در بهترین فیلم‌های کوپولا قرار نگیرد، اما باز هم فیلمی ارزشمند برای طرفداران این کارگردان به‌حساب می‌آید و می‌توان از آن به‌عنوان یکی از آثار برتر بخش فیلم های کمدی ۲۰۲۰ یاد کرد. همچنین بازی درخشان رشیدا جونز و بیل مری یکی دیگر از بخش‌های مثبت فیلم قلمداد می‌شود که باعث شده تا رابطه دختر و پدر به مراتب بهتر از تصور به تصویر کشیده شود و حتی بازی بیل مری توانسته تحسین‌های بیشتری را هم جلب کند و برای آن نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شود. 


اندی سمبرگ در فیلم Palm Springs

۷- فیلم Palm Springs

فیلم پام اسپرینگز

کارگردان: مکس بارباکوف

نویسنده: اندی سیارا

بازیگران: اندی سمبرگ، کریستین میلیوتی، جی. کی. سیمونز، کامیلا مندس، تایلر هوچلین، مردیث هنگر، دیل دیکی، کریس پانگ، پیتر گلگر و جون اسکویب

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۴ | میانگین امتیازات Palm Springs در IMDB: ۷.۴

خلاصه داستان: فیلم Palm Springs داستانی نایلز بی خیال و سارا را که ساقدوش است، در یک مجلس عروسی در پام اسپرینگز دنبال می‌کند که فرصتی برای ملاقات و آشنایی پیدا می‌کنند، اما اوضاع به سرعت پیچیده می‌شود تا حدی که آن‌ها نمی‌توانند از مجلس عروسی، خودشان یا حتی از یکدیگر فرار کنند.

فیلم Palm Springs یک اثر کمدی درام عاشقانه است که اتفاقات آن در یک حلقه زمانی جریان دارد. برخلاف بسیاری از فیلم‌هایی که با موضوع حلقه زمانی تولید و منتشر می‌شوند، این فیلم یک اثر کمدی است که نه‌تنها به یک اثر سطحی تبدیل نمی‌شود، بله توانسته با این ایده به موضوعات مختلفی مثل قبول مسئولیت و موضوع زمان بپردازد و همین موارد باعث شد تا فیلم Palm Springs به یکی از برجسته‌ترین و تحسین شده‌ترین فیلم‌های کمدی سال ۲۰۲۰ تبدیل شود. درواقع فیلم در لایه‌های داستانی خود نشان داده که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و قرار نیست بیننده با یک اثر یکبار مصرف و سطحی مواجه شود.

مقاله‌ مرتبط:

بدون شک بخشی از این موفقیت و کیفیت بالای فیلم Palm Springs را باید مدیون بازی درخشان اندی سمبرگ و کریستین میلیوتی بدانیم. سمبرگ که بیشتر برای بازی در نقش جیک پرالتا شناخته می‌شود، در این فیلم نشان می‌دهد که چیزهای بیشتری نیز برای ارائه کردن دارد و صرفا توانایی بازی او به نقش پرالتا خلاصه نمی‌شود و در مقابل میلیوتی نیز توانسته تحسین بسیاری را جلب کند. درکنار آن شاهد حضور کوتاه اما بسیار خوب جی. کی. سیمونز هم هستیم. فیلم Palm Springs شاید در اصل یک فیلم کمدی درام باشد، اما در باطن یک فیلم کمدی عاشقانه بسیار با کیفیت هم است و از آن می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های کمدی ۲۰۲۰ یاد کرد.


اولیویا کوک، بن هاردی و داریل مک‌کارمک در صحنه مذاکره برای فروش جنس در فیلم Pixie

۶- فیلم Pixie

فیلم پیکسی

کارگردان: برانابی تامپسون

نویسنده: پرستون تامپسون

بازیگران: اولیویا کوک، بن هاردی، داریل مک‌کارمک، کریس والی، کالم مینی، الک بالدوین، فرا فی و ند دنهی

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۸ | میانگین امتیازات Pixie در IMDB: ۵.۸

خلاصه داستان: فیلم Pixie داستان یک دزدی از یک گروه گنگستری را دنبال می‌کند که همه چیز به خوبی و طبق نقشه پیش نمی‌رود و حالا پیکسی که این نقشه را کشیده، ضمن فرار از گروه‌های گنگستری باید راهی برای فروش بسته‌های مواد مخدر پیدا کند و با سرنوشتش مواجه شود.

فیلم Pixie با اینکه خیلی بی سروصدا اکران شد، اما توانست نظر منتقدان را جلب کند. این فیلم کمدی و گنگستری درواقع سومین فیلم بلند سینمایی برانابی تامپسون است که در بسیاری اعتقاد دارند فیلم پیکسی درواقع یک نسخه ایرلندی از فیلم‌های گای ریچی است. اگرچه فیلم Pixie قرار نیست در سطح کارهای گای ریچی باشد و حتی به آن نیز نزدیک شود، اما باز هم برخی اعتقاد دارند که این فیلم کمدی گنگستری همچنان ارزش تماشا کردن را دارد و می‌تواند یک میان وعده مناسب برای طرفداران این سبک از فیلم‌ها باشد.

مقاله‌ مرتبط:

همچنین بسیاری به ستایش از بازی اولیویا کوک پرداخته و آن را نقطه قوت فیلم می‌دانند. درواقع بازی درخشان اولیویا کوک باعث شده تا فیلم پیکسی به فیلم به مراتب بهتری تبدیل شود و تا حدودی مشکلات فیلمنامه و کارگردانی را نیز پوشش دهد. فیلم Pixie شاید اثر بی نقصی نباشد، اما باز هم اثری قابل قبول است و می‌توان آن را در فهرستی مانند بهترین فیلم های کمدی ۲۰۲۰ نیز قرار داد تا هم تنوع فیلم‌های کمدی چنین فهرستی بیشتر شود و هم طرفداران با این فیلم‌ها که کمتر دیده شده، بیشتر آشنا شوند.


موهای رنگی و تصویر واقعی شبیه نقاشی در فیلم Promising Young Woman

۵- فیلم Promising Young Woman

فیلم زن جوان آینده دار

کارگردان: امرالد فنل

نویسنده: امرالد فنل

بازیگران: کری مولیگان، بو بورنهام، الیسون بری، کلنسی براون، جنیفر کولیج، کانی بریتون و لاورن کاکس

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۱ | میانگین امتیازات Promising Young Woman در IMDB: ۷.۵

خلاصه داستان: همه می‌گفتند که کَسی یک زن جوان آینده‌دار است... تا اینکه یک اتفاق مرموز به‌طور ناگهانی باعث شد که او از آینده‌اش فاصله زیادی بگیرد و کامل منحرف شود. اما هیچ چیزی در زندگی کَسی، آنطور که به‌نظر می‌آید، نیست: او به‌طرز شرورانه‌ای باهوش است، کاملا مکار و فریب‌دهنده محسوب می‌شود و یک زندگی مخفیانه و دوگانه‌ای را تجربه می‌کند. حالا یک برخورد غیرمنتظره قرار است یک فرصت را در اختیار کسی قرار دهد که اشتباهات گذشته را جبران کند.

از فیلم Promising Young Woman می‌توان به‌عنوان یکی از پدیده‌های سال ۲۰۲۰ نام برد که کسی انتظار موفقیت چنین فیلمی را نداشت. امرالد فنل که بیشتر به‌عنوان یک بازیگر شناخته می‌شود و شاهد حضورش در آثاری مثل سریال The Crown و فیلم The Danish Girl بودیم، پس از اینکه فصل دوم سریال Killing Eve را تولید کرد تصمیم گرفت تا در قدم بعدی به سراغ ساخت اولین فیلم بلند سینمایی خود برود. نتیجه این تلاش فیلم Promising Young Woman بود که یکی از تحسین شده‌ترین و غیر منتظره‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ لقب گرفته است و حالا شاهد حضور پر رنگ آن در فصل جوایز هستیم.

مقاله‌ مرتبط:

شاید قرار دادن فیلم Promising Young Woman در فهرست بهترین فیلم های کمدی ۲۰۲۰ کمی عجیب باشد، اما این فیلم در اصل یک فیلم کمدی سیاه است که درکنار تحسین منتقدان توانسته نظر بینندگان را جلب کند؛ فیلمی با موضوع جنجالی و براساس واقیعت‌های کمتر دیده یا پرداخته شده که توانسته حسابی سروصدا به پا کند. بخشی از این موفقیت را باید مدیون بازی بسیار درخشان کری مولیگان بدانیم که توانسته امرالد فنل را در اولین تجربه کارگردانی‌اش به یک موفقیت بزرگ سوق دهد و حالا فیلم Promising Young Woman نه‌تنها توانسته در بخش‌های اصلی گلدن گلوب نامزد دریافت جایزه شود، بلکه بسیاری اعتقاد دارند که این فیلم کمدی سیاه شانس خوبی برای حضور در رقابت اسکار را هم دارد.


جیم کری و سونیک در پوستر فیلم Sonic the Hedgehog

۴- فیلم Sonic the Hedgehog

فیلم سونیک خارپشت

کارگردان: جف فاولر

نویسنده: پاتریک کیسی و جاش میلر

بازیگران: جیمز مارسدن، بن شوارتز، جیم کری، تیکا سامپتر، آدام پالی، دبس هاوارد، نیال مک‌دوناف و ناتاشا روتول

امتیاز راتن تومیتوز: ۶۳ | میانگین امتیازات Sonic the Hedgehog در IMDB: ۶.۵

خلاصه داستان: در فیلم Sonic the Hedgehog سونیک در تلاش است تا پیچیدگی‌های زندگی روزمره را روی زمین به‌همراه دوست انسانی خود به‌نام تام واچووسکی که به‌تازگی با یکدیگر دوست شده‌اند، پشت سر بگذارد. در همین حین، سونیک و تام با یکدیگر متحد می‌شوند تا تلاش کنند و شخصیت شروری به نام دکتر رباتنیک را متوقف کنند. این شخصیت در تلاش است تا سونیک را دستگیر کند و با استفاده از قدرت‌های عظیم و گسترده‌ی او، دنیا را به تسخیر خود در بیاورد.

اگرچه طی سال‌های گذشته همواره شاهد ساخت اقتباس‌های ضعیفی از بازی‌های ویدیویی بودیم که با شکست تجاری هم مواجه شدند، اما می‌توان گفت که حداقل فیلم Sonic the Hedgehog که نمایش اولین تریلر آن و ظاهر سونیک با جنجال زیادی مواجه شده بود، توانسته به اثری نسبتا موفق تبدیل شده و به سرنوشت بیشتر این فیلم‌ها دچار نشود. فیلم سونیک شاید اثر بی نقصی نباشد و مشکلات زیادی هم داشته باشد، اما در مجموع توانسته یک فیلم کمدی، ماجراجویی، اکشن و خانوادگی جذاب را به مخاطبان ارائه کند که در کشور آمریکا به‌عنوان پر فروش‌ترین فیلم اقتباس شده از بازی‌های ویدیویی نیز لقب گرفته است.

همچنین فیلم Sonic یکی از موفق‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ از نظر تجاری نیز بوده است. علاوه‌بر شیمی بسیار خوب سونیک و تام واچوفسکی در فیلم Sonic the Hedgehog، نباید از بازی بسیار خوب جیم کری در نقش دکتر اگمن هم گذشت که یکی از نکات قوت و مثبت فیلم نیز لقب گرفته است. عملکرد تجاری فیلم سونیک به‌حدی موفق بود که باعث شد تا پارامونت خیلی سریع به ساخت دنباله این فیلم چراغ سبز نشان دهد و باید دید با ورود دیگر شخصیت‌های دنیای سونیک آیا قرار است به اثری موفق‌تر از فیلم اول تبدیل شود یا نشان دهد موفقیت فیلم Sonic the Hedgehog اتفاقی بوده است.


کاترین لانگفورد در فیلم Spontaneous

۳- فیلم Spontaneous

فیلم خودجوش

کارگردان: برایان دافیلد

نویسنده: برایان دافیلد

بازیگران: کاترین لانگفورد، چارلی پلامر، هیلی لا، پایپر پرابو، راب هیوبل و یوان اورجی

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۸ | میانگین امتیازات Spontaneous در IMDB: ۶.۵

خلاصه داستان: فیلم Spontaneous داستان مارا و دیلن را دنبال می‌کند که سال آخر دبیرستان هستند و یک روز هم‌کلاسی‌های آن‌ها شروع به منفجر شدن می‌کنند و این اتفاقات باعث آشنایی مارا و دیلن و ایجاد یک داستان عاشقانه می‌شود. 

پس از موفقیت سریال Thirteen Reasons Why بود که کاترین لانگفورد مورد توجه بسیاری قرار گرفت و در فیلم Spontaneous جلوی دوربین رفت. اگرچه این فیلم کمدی سیاه و عاشقانه در سال ۲۰۱۸ فیلم‌برداری شده بود، اما تا سال ۲۰۲۰ شاهد انتشار آن نبودیم و همین موضوع باعث شد تا انتظارات در مورد فیلم خودجوش بسیار کاهش پیدا کند. بااین‌حال، پارامونت سرانجام حق پخش فیلم Spontaneous را خریداری و آن را در پاییز ۲۰۲۰ منتشر کرد که برخلاف انتظار کم اولیه، این فیلم کمدی سیاه توانست حسابی منتقدان و بینندگان را غافلگیر کند و به یکی از بهترین فیلم های کمدی ۲۰۲۰ تبدیل شود.

فیلم Spontaneous با وجود ظاهر تکراری، اما توانسته یک فیلم کمدی سیاه را درکنار یک داستان عاشقانه جذاب را روایت کند و درکنار آن ارجاعی به زندگی و کوتاه بودن آن و همچنین مسیر سخت و دشوار بودن یک زندگی دارد و بسیاری معتقد هستند که برایان دافیلد توانسته پیام خود را در فیلم Spontaneous به خوبی ارائه کند. همچنین بازی درخشان کاترین لانگفورد و چارلی پلامر یکی دیگر از نقاط قوت و مثبت فیلم محسوب می‌شود و شاید فیلم خودجوش کمی کمتر نام آن شنیده شده باشد، اما بدون شک ارزش تماشا بالایی دارد.


پیت دیویدسون در حال بردن دو بچه به مدرسه در فیلم The King of Staten Island

۲- فیلم The King of Staten Island

فیلم پادشاه استتن آیلند

کارگردان: جاد اپتاو

نویسنده: جاد اپتاو، پیت دیویدسون و دیو سیرس

بازیگران: پیت دیویدسون، بل پاولی، بیل بر، مود آپاتو، جیمی تاترو، پاملا ادلون، مویسس آریاس، مریسا تومی و استیو بوشمی

امتیاز راتن تومیتوز: ۷۴ | میانگین امتیازات The King of Staten Island در IMDB: ۷.۱

خلاصه داستان: فیلم The King of Staten Island داستان یک مرد جوان به‌نام اسکات را دنبال می‌کند که در استتن آیلند در نیویورک به‌همراه مادر و خواهرش زندگی می‌کند. او درحالی‌که تنها ۷ سالش بود، پدرش را که یک آتش‌نشان بود از دست داد و هنوز نتوانسته با مرگ پدرش کنار بیاید و در حال از دست دادن تمامی فرصت‌های خود در زندگی است.

فیلم The King of Staten Island یک فیلم کمدی درام است که براساس تجربه و زندگی شخصی پیت دیویدسون تولید و منتشر شده است. حضور او به‌عنوان نویسنده و بازیگر نیز باعث شده تا این فیلم به یک اثر شخصی برای این کمدین محبوب تبدیل شود و فیلم پادشاه استتن آیلند توانسته با ارائه یک داستان احساسی و همچنین ارائه کمدی و شوخی‌های خوب به یک اثر تحسین شده در سال ۲۰۲۰ تبدیل شود و در این فیلم شاهد بازگشت درخشان جاد اپتاو درکنار حضور چند بازیگر شناخته شده و تازه‌کار هستیم که ترکیب آن باعث خلق فیلم The King of Staten Island شده است.

فیلم The King of Staten Island شاید کمی احساس شود که بیش از حد طولانی است، اما این فیلم کمدی درام نه‌تنها تصمیم دارد تا یک جوان بیکار که آینده نامشخصی دارد و هنوز نتوانسته مرگ پدرش را قبول کند و با آن کنار بیاید، را نمایش دهد و در این کار نیز بسیار موفق عمل کرده، بلکه در طول فیلم تلاش کرده تا انسانیت و اهمیت بالای خانواده را نیز نشان دهد که یک شخص نه‌تنها باید به خود کمک کند تا از این وضعیت خارج شود، بلکه نباید باعث نابودی زندگی دیگران شود و درکنار آن نباید از بازی درخشان پیت دیویدسون و دیگر بازیگران آن نیز گذشت.


چارلی هونام با سلاحی در دست در فیلم The Gentlemen

۱- فیلم The Gentlemen

فیلم آقایان

کارگردان: گای ریچی

نویسنده: گای ریچی، ایوان اتکینسون و ماران دیویس

بازیگران: متیو مک‌ کانهی، کالین فارل، چارلی هونام، هنری گلدینگ، هیو گرانت، جرمی استرانگ، جیسون وانگ، میشل داکری، لین رنه، یوجین کوزمینا و کریس اوانجلو

امتیاز راتن تومیتوز: ۷۵ | میانگین امتیازات The Gentlemen در IMDB: ۷.۸

خلاصه داستان: فیلم The Gentlemen داستان یک مهاجر آمریکایی را شرح می‌دهد؛ این مهاجر که میکی پیرسون نام دارد، به لندن سفر کرده است. او یک امپراطوری بسیار سودآور از ماری جوانا را در این شهر بنا کرده است. بااین‌حال، داستان از آن زمانی اوج می‌گیرد که این مهاجر تصمیم دارد تا فکری به حال امپراطوری خودش بکند و به‌نوعی آن را گسترش دهد. به همین دلیل هم توطئه‌ها، نقشه‌ها، رشوه‌ها و باج‌گیری‌ها آغاز می‌شود؛ دشمنان در تلاش هستند تا امپراطوری پیرسون را از چنگ او در بیاورند و تحت کنترل خود بگیرند.

گای ریچی برای ساخت فیلم‌های کمدی، اکشن و گنگستری شناخته می‌شود و لحن و سبک خاص کارهای او باعث محبوبیت زیادی برای کارگردان بریتانیایی شده است. بااین‌حال، ریچی طی این سال‌ها بیشتر روی فیلم‌های متفاوت دیگری کار کرده بود و درواقع از سبک کارهای خود دور شده بود و در سال ۲۰۲۰ با فیلم The Gentlemen بازگشته که حکم بازگشت وی به سبک کارهای قدیمی او را نیز دارد. فیلم آقایان شاید مثل بسیاری از کارهای ریچی نقدهای متوسطی را از منتقدان دریافت کرده باشد، اما توانسته نظر مثبت طرفدارانش را جلب و حتی طرفداران بیشتری را نیز به سمت خود جذب کند.

مقاله‌ مرتبط:

فیلم The Gentlemen با ارائه موفق یک فیلم کمدی، گنگستری و اکشن توانسته حسابی طرفداران گای ریچی را خوشحال کند و درکنار آن شاهد حضور و بازی بسیار خوبی از بازیگرانی مثل متیو مک‌ کانهی، کالین فارل، چارلی هونام و جرمی استرانگ هستیم. فیلم آقایان با عملکرد خوبی که داشت باعث شد تا ریچی دوباره به سراغ سبک اصلی و قدیمی خود بازگردد و حالا موفقیت فیلم The Gentlemen باعث شده تا یک سریال تلویزیونی نیز براساس آن تولید شود که این سریال احتمالا قرار است دنیای فیلم آن را گسترش دهد و باید دید ریچی باز هم خواهد توانست موفقیت فیلمش را تکرار کند یا خیر. بااین‌حال، فیلم The Gentlemen بدون شک یکی از بهترین فیلم های کمدی ۲۰۲۰ است.


پرسش‌های متداول

بهترین فیلم های کمدی ۲۰۲۰ کدام فیلم ها هستند؟

در طول سال ۲۰۲۰ شاهد اکران و نمایش فیلم‌های کمدی متعددی بودیم که از جمله بهترین فیلم‌های کمدی سال ۲۰۲۰ می‌توان به فیلم Babyteeth، فیلم Palm Springs، فیلم Promising Young Woman و فیلم The Gentlemen اشاره کرد.

کدام فیلم کمدی ۲۰۲۰ توانسته حضور پر رنگی را در فصل جوایز داشته باشد؟

فیلم Promising Young Woman موفق شد تا با غافلگیر کردن منتقدان و بینندگان در چهار بخش بهترین فیلم گلدن گلوب، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اول زن برای کری مولیگان، در جوایز گلدن گلوب امسال نامزد دریافت جایزه شود و این فیلم کمدی سیاه شانس بالایی برای حضور در رقابت اسکار هم دارد.

موفق‌ترین فیلم‌های کمدی منتشر شده توسط نتفلیکس در سال ۲۰۲۰ کدام فیلم‌ها هستند؟

نتفلیکس در طول سال ۲۰۲۰ فیلم‌های کمدی متنوع و متعددی را منتشر کرده است که از جمله موفق‌ترین فیلم‌های کمدی نتفلیکس در سال ۲۰۲۰ را می‌توان فیلم Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga، فیلم Hubie Halloween و فیلم Holidate دانست.
منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده