نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۳ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۱

افراد زیادی نسخه زک اسنایدر فیلم Justice League را دیده و از آن تعریف کرده‌اند

هرچند نسخه‌ی مخصوص Justice League با نام Snyder Cut به نمایش درنیامده است، ولی افراد زیادی در صنعت سینما آن را تماشا کرده‌اند.

در سال ۲۰۱۷ شاهد اکران فیلم لیگ عدالت (Justice League) بودیم؛ محصولی از شرکت برادران وارنر که با وجود انتظارات زیادی که از آن وجود داشت، به یکی از شکست‌های بزرگ این سال‌ها بین فیلم‌های کمیکی تبدیل شد. ولی بعدها صحبت‌هایی در مورد وجود نسخه‌ای متفاوت از این فیلم به‌گوش رسید که توسط زک اسنایدر کارگردانی شده و تحت عنوان Snyder Cut شناخته می‌شود. هرچند هنوز مخاطبان معمولی این نسخه را ندیده‌اند، ولی به‌نظر می‌رسد تعدادی از اهالی سینما آن را تماشا کرده و به تعریف از آن پرداخته‌اند.

جیسون موموآ بازیگر نقش آکوامن یکی از اولین افرادی بود که مدتی قبل با اعلام اینکه این نسخه را دیده، به تعریف از آن پرداخته و فیلم را اثری عالی معرفی کرده بود. همچنین دیمون لیندلوف، خالق سریال واچمن (Watchmen) هم پیش از این در صحبت‌های خود به‌گونه‌ای به فیلم اشاره کرده بود که گویا او هم این اثر اسنایدر را تماشا کرده است. درعین‌حال کوین اسمیت، کارگردان و فیلمنامه‌نویس هالیوودی هم سال گذشته از این گفته بود که افرادی را می‌شناسد که این نسخه از لیگ عدالت را دیده‌اند.

به‌تازگی یونیس هاتارت، فردی که در آثار مختلفی از جمله جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر (Star Wars: The Rise of Skywalker) مسئول انتخاب بدل‌کارها بوده است نیز به این قضیه اشاره کرده و چنین گفته است:

این روزها سؤالات زیادی پیرامون این نسخه از لیگ عدالت مطرح می‌شود. در همین رابطه می‌توانم به شما بگویم که افراد مختلفی را می‌شناسم که این نسخه را دیده‌اند و آن‌را اثری فوق‌العاده می‌دانند.

با اتفاق تلخی که برای دختر زک اسنایدر افتاد (خودکشی او در زمان فیلمبرداری لیگ عدالت)، سازندگان فیلم مجبور شدند کار روی پروژه را متوقف کنند و از نو به فیلمبرداری و تولید بخش‌های زیادی از آن بپردازند و همین قضیه هم باعث شد نسخه‌ی نهایی با چیزی که اسنایدر می‌ساخت تفاوت‌هایی داشته باشد.

زمانی که فیلم نهایی (نسخه‌ای که توسط جاس ویدون تکمیل شد) را دیدم، به اسنایدر پیامی فرستادم و گفتم: «ماجرای این چیزهایی که راجع به نسخه‌ی مخصوص تو می‌گن چیه؟ دوست دارم حتماً ببینمش.» و او هم قول داد دفعه‌ی بعد که به لس‌آنجلس رفتم، این نسخه را به من نشان بدهد. بنابراین حتماً یک روز به‌سراغ او می‌روم تا نسخه‌ی اسنایدر را تماشا کنم. و البته باز هم بگویم تکرار کنم که وقتی با افرادی که آن‌را دیده‌اند صحبت کرده‌ام، آن‌را اثری محشر و درخشان توصیف کرده‌اند.

Justice League

یکی از بخش‌های حذف‌شده فیلم لیگ عدالت

هرچند وجود نسخه‌ی مخصوص اسنایدر تا مدت‌ها تأیید نشده بود و این موضوع تنها به بعضی شایعات و صحبت‌های ضد و نقیض ختم می‌شد ولی اواخر پاییز سال گذشته بود که او با انتشار یک تصویر، این قضیه را به‌طور کامل تأیید کرد. مدتی قبل هم اسنایدر خبر از این داد که در حال آماده‌سازی مقدمات فیلمبرداری بعضی از بخش‌های این نسخه است تا آن‌را کامل‌تر کند؛ موضوعی که البته معلوم نیست به کجا می‌رسد و آیا اصلاً امکان آن وجود خواهد داشت یا خیر. ولی حتی اگر چنین موضوعی قطعی شود هم در حال حاضر به‌خاطر گسترش ویروس کرونا و مشکلاتی که در نقاط مختلف دنیا از جمله آمریکا و هالیوود ایجاد کرده است، به این زودی‌ها نمی‌توانیم منتظر چنین چیزی باشیم.

در مجموع ماجراهای پیرامون این نسخه از لیگ عدالت به‌قدری عجیب بوده است که شاید بتوان در آینده فیلم دیگری در مورد همین اتفاقات تولید کرد! بد نیست به این قضیه هم اشاره کنیم که اسنایدر مدتی قبل نام جدیدی برای فیلم خود انتخاب کرده و سعی دارد از این به بعد آن‌را به‌جای Snyder Cut، با عنوان لیگ عدالت زک اسنایدر (Zack Snyder's Justice League) معرفی کند؛ نسخه‌ای که بازیگرانش هم بی‌صبرانه منتظر نمایش آن برای مردم هستند، از جمله بن افلک بازیگر نقش بتمن که ماه گذشته از این گفت که تا جای ممکن به اسنایدر در زمینه‌ی انتشار این نسخه کمک خواهد کرد.


منبع Screen Rant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده