نویسنده: نادر امرایی
// یکشنبه, ۳ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۱

گیم استاپ به دلیل شیوع ویروس کرونا تمام فروشگاه های خود را تعطیل می کند

فروشگاه‌های زنجیره‌ای گیم‌استاپ اعلام کرد که تمامی مغازه‌های واقع در ایالات متحده را به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل می‌کند.

با شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده، بسیاری از شرکت‌ها و تجارت‌ها به سمت تعطیل شدن موقت پیش رفتند و بسیاری از کارمندان شرکت‌های بزرگ نیز به صورت دور کاری وظایف خود را انجام می‌دهند. در جدیدترین اخبار بازی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای گیم‌استاپ اعلام کرد که تمامی مغازه‌های واقع در ایالت متحده این برند، از تاریخ ۲۲ مارس (سوم فروردین) تعطیل خواهند شد و گیم‌استاپ فقط به صورت آنلاین به فروش خود ادامه می‌دهد. 

روز گذشته بود که وب‌سایت آی‌جی‌ان اعلام کرد که گیم‌استاپ تمامی فروشگاه‌های خود را در ایالت کالیفرنیا تعطیل کرده است و حال تنها با گذشت یک روز، این اتفاق به تمامی فروشگاه‌های این شرکت در ایالات متحده تعمیم پیدا کرده است. در ایالات متحده تمامی خدمات غیر ضروری مجبور به تعطیلی شده‌اند و نکته جالب، این بود که گیم‌استاپ تا روز آخر از تعطیلی امتناع می‌کرد و فروشگاه خود را به دلیل فروش اقلامی از قبیل کیبورد و وب‌کم به عنوان یک «خدمات ضروری» قلمداد می‌کرد. 

این خبر با انتشار بیانیه‌ای از سمت گیم‌استاپ اعلام شد و در ادامه گفته شد که کسانی که سفارشاتی برای تحویل از فروشگاه پیش از تعطیلی آنها ثبت کرده‌اند، کماکان می‌توانند خریدهای خود را دریافت کنند. جورج شرمن، مدیر عامل گیم‌اسپات در این‌باره سخنانی را مطرح کرد که در تضاد کامل با صحبت‌های برخی از کارمندان گیم‌استاپ هستند:

همیشه اولویت ما، حفظ سلامت کارکنان، مشتریان و شرکای تجاری‌مان بوده است و ما قصد داریم این روند را حفظ کنیم. ما می‌خواهیم به قوانینی که CDC (مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا) وضع کرده احترام بگذاریم.

گیم‌استاپ در ادامه اعلام کرد که تمام کارکنانی که از کار کردن می‌ترسند یا احساس بیماری دارند، باید خانه بمانند. این کارکنان به مدت دو هفته حقوق خود را بر اساس میانگین ساعاتی که در ۱۰ هفته گذشته کار کرده‌اند، دریافت خواهند کرد.

صحبت‌های شرمن در تضاد کامل با حرف‌هایی است که برخی از کارمندان گیم‌استاپ بر زبان آورده‌اند. یکی از این کارکنان به وب‌سایت IGN گفت: 

شرکت گیم‌استاپ کارمندانش را در معرض خطر ابتلا به ویروس کووید ۱۹ قرار داده است. آنها از تعطیل کردن فروشگاه‌های خود، خودداری می‌کنند و کارکنان را مجبور می‌کنند که رویدادهای مختلفی را در فروشگاه تبلیغ کنند.

یکی دیگر از کارمندان گیم‌استاپ نیز اعلام کرد:

ما مواد ضد عفونی کننده دریافت نمی‌کنیم اما گیم‌استاپ به مشتریان اعلام کرده که تمام فروشگاه‌ها این مواد را دارند و سطوح در معرض عموم به صورت مداوم ضد عفونی می‌شوند.

در سال‌های اخیر و با توجه به علاقه بیشتر گیمرها به خرید دیجیتالی، فروشگاه گیم‌استاپ با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کرده است و همین مساله باعث شده که بسیاری از کارمندان این فروشگاه زنجیره‌ای تحت فشار زیادی قرار بگیرند. تغییر در طراحی فروشگاه‌ها با هدف برگزاری رویدادهای مختلف،‌ قرار دادن ایستگاه‌های بازی‌های دو نفره، قرار دادن بخش‌هایی برای تجربه بازی‌های رومیزی و تمرکز روی رترو گیمینگ از اقداماتی بوده که در جهت جذب بیشتر مشتری در گیم‌استاپ صورت گرفته است. 


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده