نویسنده: سالار بدیری
// یکشنبه, ۳ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Human Heroes Atom Blast؛ اتم‌ های جدول تناوبی را کشف کن

در بازی موبایل Human Heroes Atom Blast - Elements With Curie به ماری کوری کمک می‌کنید تا اتم‌های جدول تناوبی عناصر را کشف کند. با معرفی این بازی آموزنده همراه زومجی باشید.

استودیو Human Heroes Ltd در سال اخیر بازی‌ های آموزشی منحصر به فردی حول شخصیت‌های مشهور علمی، برای پلتفرم موبایل منتشر کرده است. جدیدترین اثر این استودیو، بازی اندروید Human Heroes Atom Blast - Elements With Curie نام دارد. در این بازی، بازیکنان با یکی‌ از فیزیکدانان مشهور قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی، ماری کوری، همراه می‌شوند و به تحقیق و کاوش در مورد اتم‌ها می‌پردازند. این بازی که بیشتر جنبه آموزشی برای کودکان دارد، اطلاعاتی در مورد زمینه‌های تحقیقاتی کوری و شگفتی‌های جدول تناوبی عناصر در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. در ادامه به جزییات بیشتری از بازی می‌پردازیم.

Human Heroes Atom Blast - Elements With Curie

پس از موفقیت در هر مرحله ماری کوری اطلاعات مفیدی از عنصر کشف شده در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.

محیط بازی در آزمایشگاه خانم کوری جریان دارد، جایی که وی در مورد رادیواکتیویتی اتم‌ها مطالعه می‌کند. هدف بازی شناسایی و یافتن اطلاعاتی در مورد تمامی اتم‌های جدول تناوبی است. در این آزمایشگاه قرار است با شلیک نوترون‌ها به سمت هسته اتم و شکافت آن، عناصر جدیدی کشف کنید. در ابتدای بازی با اتم ساده هلیم (He) آشنا می‌شوید. روش کار به این صورت است که پس از انتخاب اتم مورد نظر خود از روی جدول تناوبی عناصر، وارد محیط اتم می‌شوید، جایی که ۳۵۰ هزار بار روی ذره بزرگنمایی شده است. در مرکز صفحه، هسته اتم را مشاهده می‌کنیم و اطراف آن الکترون‌ها در مدار خود به دور هسته می‌گردند. اما این هسته فقط درای پروتون است و نوترون‌ها را بازیکنان باید به سمت داخل هسته هدایت کنند. به نسبت هر اتم باید تعداد مشخصی نوترون به سمت داخل هسته شلیک کنید و آن را پایدار کنید. در این راه باید مراقب الکترون‌ها باشید که به آن‌ها برخورد نکنند. با سه بار شلیک اشتباه و برخورد به این الکترون‌ها بازنده خواهید بود. گیم‌پلی بازی در ابتدا ساده است اما در مراحل بالاتر و با بالا رفتن عدد اتمی و عدد جرمی اتم‌ها، تعداد نوترون بیشتری باید به سمت هسته شلیک شود، همچنین الکترو‌ن‌های زیادی نیز در مسیر پرتاب قرار می‌گیرند.

Human Heroes Atom Blast - Elements With Curie

در آزمایشگاه ماری کوری قرار است با شلیک نوترون‌ها به سمت هسته اتم و شکافت آن، عناصر جدیدی کشف کنید.

استودیو Human Heroes Ltd با به‌کارگیری یک ایده جالب و فانتزی توانسته است یک اثر جذاب و دوست‌داشتنی و البته آموزش محور برای کودکان خلق کند. شخصیت ماری کوری نیز بسیار بامزه طراحی شده است، همچنین صداپیشگی میریام مارگولیس برای این نقش با لهجه بریتانیایی به جذابیت بازی افزوده است. پس از موفقیت در هر مرحله ماری کوری اطلاعاتی از آن عنصر در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. یک عنصر به کدام خانواده از جدول تناوبی عناصر تعلق دارد، خواص شیمیایی آن چیست، چه استفاده‌ای در جهان دارد و از این دست اطلاعات مفید به مخاطب داده می‌شود.

Human Heroes Atom Blast - Elements With Curie

در نهایت بازی Human Heroes Atom Blast - Elements With Curie برای کودکان و کسانی که به شیمی علاقه‌مند و مایل به کسب اطلاعات در مورد اتم‌ها و جدول تناوبی عناصر هستند گزینه مناسبی است. بازی اندروید Human Heroes Atom Blast به طور کامل رایگان است، یعنی هیچ‌گونه پرداخت درون برنامه‌ای ندارد و برای تجربه آن نیازی به اتصال اینترنت نیز ندارید. هم‌اکنون این بازی را از لینک زیر می‌توانید برای اندروید دریافت کنید. همچنین اگر به دنبال بازی‌های جذاب و سرگرم‌کننده موبایلی هستید، در صفحه بهترین بازی های اندروید زومجی، بازی مورد علاقه خود را پیدا کنید.

دانلود بازی Human Heroes Atom Blast - Elements With Curie

برای اطلاع از مشخصات فنی، قیمت گوشی و دیگر موارد لازم برای خرید موبایل می‌توانید از بخش محصولات زومیت استفاده کنید و به‌روزترین قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی، قیمت گوشی هواوی و قیمت آیفون را در این بخش مشاهده کنید؛ همچنین علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده