نویسنده: روزبه حسینی
// جمعه, ۱ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱

سازندگان بازی The Order: 1886 پلی استیشن 5 را یکی از انقلابی‌ترین کنسول‌های تاریخ می‌دانند

به گفته‌ی اعضای استودیو Ready at Dawn، پلی‌ استیشن 5 پس از عرضه بازیکنان را شگفت‌زده خواهد کرد.

شرکت سونی چندی پیش طی یک لایو استریم از مشخصات فنی کنسول نسل بعدی خود یعنی پلی استیشن 5 رونمایی کرد. این لایو استریم که با اجرای معمار ارشد این کنسول یعنی مارک سرنی برگزار شد، حدود یک ساعت به طول انجامید و جزییات زیادی را در مورد عملکرد و توان اجرایی پلی‌استیشن 5 با علاقه‌مندان در میان گذاشت. یکی از ویژگی‌هایی که تاکید زیادی روی آن شد، قابلیت پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل یا همان Backward Compatibility بود. با‌این‌حال بسیاری از دوست‌داران بازی‌های ویدیویی از این رویداد ناامید شدند؛ چرا که با توجه به این موضوع که این اولین‌بار بود که سونی به‌صورت رسمی رویدادی برای پلی‌استیشن 5 برگزار کرده بود، طرفداران انتظار رویداد هیجان‌انگیزتری را نسبت به سخنرانی نسبتا خشک و سطح بالای مارک سرنی داشتند. 

حال طبق آخرین اخبار کنسول های بازی، استودیو Ready at Dawn که سابقه‌ی کار روی اکوسیستم پلی‌استیشن را در نسل قبلی با ساخت بازی The Order: 1866 داشته، بیان کرده است که پس از مدتی طرفداران از این‌که از به این رویداد ناامید شده‌اند، احساس حماقت خواهند کرد. در پیامی جدید در حساب کاربری توییتر این اندره پشینو، یکی از سران این استودیو، گفته است که پس از گذشت تنها یک سال از انتشار PS5، طرفداران لب به تحسین این کنسول خواهند گشود. او همچنین بیان کرد که پلی‌استیشن 5 یکی از انقلابی‌ترین و تاثیرگزارترین کنسول‌های ساخته شده در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی خواهد بود و طرفداران از این‌که در ابتدا نسبت به آن بی‌اعتماد بوده‌اند پشیمان خواهند شد و نظر خود را عوض خواهند کرد. او در ادامه گفت که بحث در مورد مباحثی مثل تراقلاپس و دیگر موارد تنها باعث سوتفاهم راجع به سخت‌افزار یک کنسول می‌شود. 

شرط می‌بندم که تنها یکسال پس از انتشار پلی‌استیشن 5، کاربران از اینکه این کنسول یکی از انقلابی‌ترین و الهام‌بخش‌ترین کنسول‌های تاریخ است، قدردانی خواهند کرد و به‌خاطر صرف انرژی در مباحثی مانند ترافلاپس و سایر مشخصات که باعث سوبرداشت می‌شود، احساس حماقت خواهند کرد.

این اولین‌بار نیست که سازندگان بازی‌های مختلف به تحسین سخت‌افزار کنسول پلی‌استیشن 5 می‌پردازند. کمی پیش بیلی کان از استودیو اید سافتور سخت‌افزار این کنسول را «فوق‌العاده» خواند. شخص مارک سرنی نیز در جریان لایو استریم به این موضوع اشاره کرد که بسیاری از قابلیت‌های پلی‌استیشن با کمک سازندگان بازی‌های مختلف در کنسول گنجانده شده‌اند. 

پلی استیشن 5

با این‌که طرفداران کمی از لایو استریم دیروز ابراز ناامیدی می‌کنند، اما این موضوع که سازندگان مختلف از سخت‌افزار کنسول نسل بعدی سونی ابراز رضایت می‌کنند، باعث امیدواری است چرا که در نهایت این سازندگان هستند که با ترکیب دانش خود با سخت‌افزار می‌توانند بازی‌هایی شگفت‌انگیز را خلق کنند که از تصور بازیکنان در حال حاضر خارج است و احتمالا طرفداران با مشاهده‌ و تجربه‌ی این بازی‌ها، نظرشان نسبت به این موضوع تغییر کند. در هر صورت باید منتظر اطلاعات بیشتر ماند و دید که در نهایت استودیو‌های مختلف چه استفاده‌هایی را می‌توانند از سخت‌افزار کنسول‌های نسل بعدی ببرند. 

پلی‌استیشن 5 در تعطیلات کریسمس سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود تا به مرور اطلاعات زیادی مانند قیمت و ظاهر این کنسول منتشر شود که به محض انتشار، ما در زومجی آن‌ها را به اطلاع شما می‌رسانیم. 

نظر شما راجع به لایو استریم سونی و سخت‌افزار ضعیف‌تر آن (روی کاغذ) نسبت به ایکس باکس سری ایکس چیست؟ به نظر شما کدام ویژگی این کنسول می‌تواند برگ برنده‌ی آن باشد؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع Dual Shockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده