نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۱ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۲

پیش‌درآمد بازی The Messenger با نام Sea of Stars معرفی شد

بازی Sea of Stars یک اثر نقش‌آفرینی نوبتی است که با استفاده از المان‌های بازی‌های دوران SNES تولید می‌شود.

اوایل اسفندماه بود که خبری منتشر شد مبنی بر معرفی اثر جدید Sabotage Studio سازنده‌ی بازی The Messenger، یکی از زیباترین بازی‌های مستقل این سال‌ها. سرانجام نوبت به معرفی اثر جدید این استودیو رسیده است و آن‌ها از بازی Sea of Stars رونمایی کرده‌اند؛ یک نقش‌آفرینی نوبتی که در طراحی آن از آثار کلاسیک مختلفی الهام گرفته شده است.

درحالی‌که The Messenger در قالب یک بازی اکشن پلتفرمر مخاطب را بیش از هرچیز به یاد نینجا گایدن (Ninja Gaiden) می‌انداخت، این‌بار با اثری بسیار متفاوت طرف هستیم که تا حدودی حال و هوای Chrono Trigger را دارد؛ یکی از نقش‌آفرینی‌های معروف کنسول SNES که در سال ۱۹۹۵ منتشر شده و طرفداران زیادی به‌دست آورده بود.

تیری بولانژه، کارگردان Sea of Stars که یکی از مؤسسان Sabotage Studio نیز محسوب می‌شود، بعد از معرفی اثر جدید استودیو به این نکته اشاره کرده است که آن‌ها از همان روزهای اول تأسیس استودیوی خود قصد تولید یک بازی نقش‌آفرینی با شکل و شمایل آثار SNES را داشتند، ولی چنین پروژه‌ای را به‌عنوان اولین بازی خود بیش از حد بزرگ می‌دانستند و به‌همین دلیل به‌سراغ تولید The Messenger رفتند؛ بازی‌ای که هرچند کیفیت بسیار بالایی داشت، ولی تولید آن هم ساده‌تر از ساخت یک نقش‌آفرینی بود و جذب سرمایه برای آن هم به‌مراتب راحت‌تر بود:

خیلی دشوار بود که برای اولین پروژه‌ی خود به‌سراغ سرمایه‌گذارها برویم و بگوییم: «ما می‌توانیم داستان جالبی را در بازی خود روایت کنیم ولی مدرکی هم برای اطمینان پیدا کردن شما از این قضیه نداریم و با این حال لطفاً روی بازی ما سرمایه‌گذاری کنید!»

به‌جای آن با ساخت The Messenger می‌توانستیم خیلی راحت‌تر نظر بقیه را به خود جلب کنیم؛ بازی‌ای با حضور یک نینجا که از این طرف به آن طرف می‌پرد و شیاطین را از بین می‌برد و جذابیت بالایی دارد.

اکنون که این استودیو توانسته است قابلیت‌های بالای خود را اثبات کند، نوبت به تولید بازی نقش‌آفرینی آن‌ها رسیده و با Sea of Stars همراه می‌شویم؛ بازی‌ای که ماجراهای دو شخصیت به نام‌های Zale و Valere را روایت می‌کند. این شخصیت‌ها که با لقب‌های SunBoy و MoonGirl هم شناخته می‌شوند، در کنار یکدیگر تیمی دونفره به‌نام Children of the Solstice را تشکیل می‌دهند.

دانلود ویدیو از آپارات

Zale در تابستان به‌دنیا آمده و توانایی استفاده از قدرت خورشید را دارد و Valere هم که در زمستان به دنیا آمده است، می‌تواند از قدرت ماه استفاده کند و ترکیب قدرت هردو در کنار یکدیگر هم به جادویی به‌نام Eclipse منتهی می‌شود (Eclipse یا «گرفت» هم به‌معنای خسوف است و هم کسوف). نکته‌ی جالب در مورد زمان معرفی بازی هم این است که سازندگان Sea of Stars آن‌را هم‌زمان با اعتدال بهاری رونمایی کرده‌اند؛ پدیده‌ای مربوط به علم ستاره‌شناسی که در آغاز فروردین رخ می‌دهد.

داستان این بازی در دنیای The Messenger رخ می‌دهد و ماجراهای آن به قبل از اثر پیشین Sabotage Studio مربوط می‌شود. مهم‌ترین ویژگی بازی هم را می‌توان حضور دو شخصیت در تمام لحظات کنار یکدیگر دانست که برای شکست‌دادن کیمیاگری شیطانی به‌نام The Fleshmancer متحد شده‌اند که دنیای بازی را تهدید می‌کند. بولانژه در مورد شخصیت‌های این اثر چنین می‌گوید:

آن‌ها یکدیگر را کامل می‌کنند. یکی جسورتر و بی‌باک‌تر است و جلوتر از دیگری حرکت می‌کند و آن‌یکی هم حالتی کنجکاوتر و آرام‌تر دارد. ولی در نهایت با وجود این تفاوت‌ها، در کنار یکدیگر کارها را پیش می‌‌برند.

این دو شخصیت به‌علت متولد شدن در روزهایی خاص از ویژگی‌های منحصربفردی برخوردار هستند و اکنون وظیفه‌ی آن‌ها است که برای نجات دنیا به‌سراغ ماجراهای زیادی بروند.

Sea of Stars

بولانژه در ادامه هم به این نکته اشاره می‌کند که در تولید Sea of Stars سعی شده است به تمام سبک‌هایی که اعضای استودیو با آن‌ها بزرگ شده و عاشق آن‌ها بوده‌اند رجوع شود و یک اثر کامل و همه‌جانبه به‌دست علاقمندان برسد:

ما فقط به این خاطر به‌سراغ طراحی این بازی نرفته‌ایم که این روزها آثاری با شکل و شمایل قدیمی و رترو محبوب شده‌اند و خوب می‌فروشند، بلکه قصد داریم روی تمام بخش‌های بازی به بهترین شکل ممکن کار کنیم و در کنار خلق اثری با حال و هوای کلاسیک و قدیمی، ویژگی‌های مختلف این آثار را هم مدرن و به‌روز کنیم.

بعد از کمی بازی کردن Sea of Stars می‌توان متوجه شد که حرکت بدون توقف از بخش‌های پیاده‌روی به مبارزات شبیه بازی Chrono Trigger طراحی شده است. همچنین ضرباتی که در صورت دقیق‌بودن زمان‌بندی باعث افزایش آسیب به دشمنان می‌شوند هم مخاطب را به‌یاد Super Mario RPG می‌اندازند و البته محدودیتی هم در حرکت درون محیط روی مسیرهای از پیش تعیین‌شده وجود نخواهد داشت که این ویژگی هم یادآور بازی‌هایی مثل Illusion of Gaia است. ترکیب همه‌ی این بخش‌ها هم باعث خلق نوعی گیم‌پلی شده است که گیمرهای قدیمی حس خوبی نسبت به بازی کردن آن پیدا می‌کنند؛ گیم‌پلی‌ای که بولانژه تجربه‌ی آن‌را آرزوی خود از زمان ۱۱ سالگی‌اش می‌داند.

Sea of Stars درعین‌حال قرار است المان‌های خسته‌کننده و تکراری نقش‌آفرینی‌های کلاسیک را حذف کند و به‌جای تأکید روی Grind کردن و تکرار یک‌سری کارها برای کسب تجربه درون بازی، اثری داستان‌محور باشد که برای از بین بردن غول‌های آن مجبور نباشید بارها و بارها بخش‌های تکراری را پشت‌سر بگذارید تا شخصیت‌های خود را ارتقا دهید:

ما در بازی خود به‌سراغ المان‌های وقت‌گیر و تکراری نمی‌رویم و می‌خواهیم فقط بهترین بخش‌های بازی‌های مهم کلاسیک را درون این اثر جمع‌آوری کنیم.

Sabotage Studio به‌علت موفقیت‌های The Messenger، توانایی تولید بازی مستقل جدید خود را بدون کمک دیگران دارد و می‌تواند حتی بدون قرارداد بستن با یک ناشر بزرگ، روی پروژه‌ی بلندپروازانه‌ی خود کار کند. بااین‌حال آن‌ها صفحه‌ای هم در کیک استارتر برای بازی در نظر گرفته‌اند که با وجود اعلام بودجه‌ی درخواستی ۸۶هزار یورویی، تنها در عرض یک روز توانسته این رقم را پشت‌سر بگذارد و به ۱۲۶هزار یورو برسد. بولانژه در مورد بهره‌گرفتن از کیک‌استارتر می‌گوید:

ما از نظر مالی به کیک‌استارتر وابسته نیستیم، چرا که کمک‌های مردمی نمی‌تواند حتی پنج درصد از نیاز مالی تیم ۱۶ نفره‌ی ما را برطرف کند که به مدت سه سال سرگرم تولید این بازی خواهیم بود. بااین‌حال به‌سراغ کیک‌استارتر می‌رویم تا از میزان استقبال طرفداران خود نسبت به این بازی مطلع شویم و بفهمیم که آن‌ها تا چه حد منتظر تجربه‌ی این اثر هستند.

Sea of Stars

هنوز تا انتشار Sea of Stars زمان زیادی باقی‌مانده و بازی تازه مدتی قبل از مرحله‌ی پیش‌تولید خارج شده است. به‌همین دلیل تا پیش از سال ۲۰۲۲ نمی‌توانیم منتظر تجربه‌ی آن روی کامپیوتر و کنسول‌هایی باشیم که البته هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست چه پلتفرم‌هایی را شامل می‌شوند.


منبع Destructoid
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده