نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۱

ولو: ما بیشتر از آنچه که تصور می‌کنید به دنیای ماتریکس نزدیک شده‌ایم

گیب نیوول بنیانگذار و رئیس شرکت ولو با تشبیه فناوری VR به چیزهایی که در فیلم ماتریکس شاهد آن بودیم، اظهارات جالبی را درباره تکنولوژی واقعیت مجازی مطرح کرده است.

با این‌که بازگشت مجموعه‌ی Half-Life در قالب Half-Life: Alyx دوران هیجان انگیزی را برای طرفداران این مجموعه رقم زده است، برخی از مخاطبان این بازی‌، از نحوه‌ی بازگشت این مجموعه به شکل یک بازی واقعیت مجازی اظهار نارضایتی کرده‌اند. بازی Half-Life: Alyx تنها از طریق هدست‌های واقعیت مجازی قابل استفاده بوده و هیچگونه خبری مبنی بر احتمال عرضه نسخه غیر VR آن منتشر نشده است. کسانی که امکانات تجربه این بازی را نداشته یا به‌طور کلی از طرفداران تکنولوژی VR نیستند، عمده‌ی منتقدین این بازی را تشکیل می‌دهند. با‌این‌حال وقتی که صحبت‌های مهم‌ترین مقام شرکت Valve درباره واقعیت مجازی را می‌شنویم، این اقدام توسعه دهندگان Alyx تا حدودی منطقی به‌نظر می‌رسد.

گیب نیوول در یک مصاحبه ویدیویی با وب‌سایت IGN در رابطه با نقطه نظرات خود از نحوه پیشرفت تکنولوژی واقعیت مجازی و تأثیری که این موضوع بر زندگی ما خواهد گذاشت صحبت‌هایی را مطرح کرده است. او در ابتدای صحبت‌های خود، واقعیت مجازی را با مجموعه‌ی The Matrix مقایسه کرده و عقیده دارد که زندگی ما با پیشرفت VR فراتر از چیزی که تصورش را بکنیم به چنین دنیایی نزدیک خواهد شد.

فیلم‌ ماتریکس درباره انسان‌هایی بود که در یک واقعیت شبیه سازی شده به دام افتاده بودند. نیوول در ادامه توضیح می‌دهد که منظور او از این تشبیه دقیقاً این نیست که قرار است ما در یک دنیای شبیه‌سازی شده به دام بیافتیم، بلکه او عقیده دارد که با فراگیر شدن استفاده از فناوری VR، سایر افرادی که هنوز از آن استفاده نمی‌کنند، به نوعی خود را عقب‌تر از تکنولوژی روز تصور کرده و به ناچار خود را به سایرین خواهند رساند.

Half-Life: Alyx

نیوول در خلال صحبت‌های خود می‌گوید:

ما خیلی بیشتر از چیزی که مردم تصور می‌کنند به دنیای The Matrix نزدیک شده‌ایم. البته قرار نیست که اوضاع دقیقاً مانند چیزی که در ماتریکس مشاهده کردیم شود. ماتریکس فیلمی بود که با چشم پوشی از تمامی جنبه‌های جذاب پیشرفت این تکنولوژی فقط به نمایش دنیای عجیبی که با فراگیر شدن دنیایی مبتنی بر هوش کامپیوتری انتظار ما را می‌کشد، پرداخت. اما این تکنولوژی به‌طور گسترده‌ای روی تجربیاتی که ما برای مردم طراحی خواهیم کرد تأثیر خواهد گذاشت.

این اظهارات به ویژه در رابطه با بازی Half-Life: Alyx قبلاً هم مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری از پروژه‌هایی که با یکپارچه شدن با تکنولوژی واقعیت مجازی، بیش از سایرین برای مخاطب قابل قبول‌تر به نظر می‌رسند، از همین الان به سمت به کار گیری این فناوری رفته و کاملاً واضح است که بالاخره این فناوری به جایگاهی که به دنبال آن است خواهد رسید. اما هیچکس نمی‌تواند در حال حاضر ادعا کند که تکنولوژی ما را به سمت چه مسیری پیش خواهد برد. با فراهم شدن امکان دسترسی گروه‌های بزرگتری از مخاطبان به این فناوری آینده‌دار، باید دید که چه اتفاقاتی انتظار ما را می‌کشند. شما می‌توانید در ادامه به ویدیوی مصاحبه گیب نیوول با وبسایت IGN نیز نگاهی داشته باشید.

دانلود از آپارات


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده