// دوشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۱

مسابقات IEM Katowice 2020 بازی CS:GO با قهرمانی تیم Na'Vi به پایان رسید

مسابقات IEM Katowice 2020 بازی Counter Strike: Global Offensive با درخشش تیم Natus Vincere که بیشتر با نام مستعار Na'Vi شناخته می‌شود، همراه بود.

پرونده مسابقات IEM Katowice 2020 بازی Counter Strike: Global Offensive بعد از یک هفته رقابت بسته شد. این رویداد با حضور شانزده تیم مطرح رنکینگ بازی کانتر استرایک پیگیری شد که کشور لهستان وظیفه میزبانی آن را بر عهده داشت. مجموع جوایز رویداد ۵۰۰ هزار دلار بود و مرحله حذفی رویداد نیز در استادیوم ۱۱ هزار نفری اسپودک شهر کاتوویتس برگزار شد.

از مجموع شانزده تیم حاضر در مرحله اصلی، ده تیم به صورت مستقیم و توسط تیم برگزاری مسابقات IEM Katowice 2020 به این رویداد دعوت شده بودند و شش تیم دیگر با شرکت در مراحل مقدماتی جواز حضور در این بخش را کسب کردند. مرحله اصلی مسابقات از دو بخش گروهی و حذفی تشکیل شده بود که در مرحله اول تیم‌ها در دو گروه هشت تیمه قرار گرفتند و با فرمتی دو حذفی با یکدیگر روبه‌رو شدند. سه تیم برتر هر گروه جواز حضور در مرحله دوم را به‌دست آوردند و در نهایت شش تیم راهی مرحله نهایی شدند. تیم‌های اول هر گروه به بخش نیمه‌نهایی راه یافتند و تیم‌های دوم و سوم بایستی از یک مرحله عقب‌تر با یکدیگر روبه‌رو می‌شدند.

مسابقات IEM Katowice 2020

در اولین گروه مرحله اول مسابقات شاهد قدرتنمایی تیم Astralis بودیم. این تیم بعد از شکست سه تیم Team Vitality، Cloud9 و Fnatic توانست بدون واگذار کردن حتی یک نقشه به‌عنوان تیم اول گروه راهی مرحله حذفی شود. تیم Fnatic نیز بعد از شکست در فینال بخش گروهی در جایگاه دوم گروه خود قرار گرفت. در سمت دیگر تیم Na'Vi به دلیل شکست زودهنگامش در مقابل تیم Fnatic مجبور شد مسیر طولانی‌تری را برای صعود به بخش حذفی طی کند که در نهایت با پیروزی در مقابل تیم FaZe Clan عملی شد.

دومین گروه مسابقات قربانیان زیادی به همراه داشت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تیم‌های Evil Geniuses و mousesports اشاره کرد. در این گروه تیم‌های G2 Esports و Team Liquid توانستند با رسیدن به فینال بخش گروهی جواز حضور در مرحله بعدی را کسب کنند و تیم 100 Thieves نیز بعد از شکست دادن تیم‌های TYLOO، EG و mousesports توانست سومین سهمیه گروه را دریافت کند و راهی مرحله بعدی شود.

مسابقات IEM Katowice 2020

در مرحله حذفی مسابقات رقبای قدرتمندی در مقابل تیم Na'Vi قرار گرفتند که ارزش قهرمانی این تیم را چندین برابر کرد. نماینده روس‌ها در اولین راند بایستی با تیم Liquid روبه‌رو می‌شد که در دو نقشه Dust II و Mirage پیگیری شد و با نتایج ۱۶:۱۱ و ۱۶:۱۳ به نفع تیم Na'Vi به پایان رسید. در مرحله بعدی تیم قدرتمند Astralis منتظر آن‌ها بود که با غافلگیری طرفداران همراه شد. تیم Astralis در مجموع دو بازی که در مقابل تیم Na'Vi انجام داد فقط ۱۰ راند به دست آورد و بازی نیمه‌نهایی را با در هر دو نقشه Dust II و Nuke با نتیجه ۱۶:۵ شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد.

تیم Na'Vi ششمین تیمی است که برای کسب جایزه یک میلیون دلاری سومین فصل Intel Grand Slam وارد میدان می‌شود

در نهایت تیم Na'Vi توانست با کسب نتیجه نهایی ۳:۰ در مقابل تیم فرانسوی G2 Esports به‌عنوان قهرمانی مسابقات دست یابد. سه بازی فینال در نقشه‌های Nuke، Dust II و Mirage پیگیری شد که روس‌ها با کسب نتایج ۱۶:۴، ۱۶:۱۳ و ۱۶:۲ حریف خود را در هم کوبیدند و جایزه ۲۵۰ هزار دلاری رویداد را از آن خود کردند. این اولین قهرمانی روس‌ها در فصل جدید Intel Grand Slam است که آن‌ها در بین تیم‌های مدعی کسب جایزه یک میلیون دلاری قرار می‌دهد. تا به امروز شش رویداد از مجموع یازده رویداد مربوط به Intel Grand Slam برگزار شده است و تیمی که بیشترین عنوان قهرمانی را به‌دست آورد جایزه یک میلیون دلاری را از آن خود خواهد کرد.

مصاحبه خبری تیم ناوی

علاقه‌مندان به دیدن بازی فینال می‌توانند با مراجعه به این لینک تمامی اتفاقات روز آخر را بازبینی کنند و در صورتی که قصد دیدن تمامی رقابت‌های تورنمنت IEM Katowice 2020 را دارید، می‌توانید با مراجعه به بخش آرشیو ESL One در توییچ تمامی بازی‌های مرحله اصلی مسابقات را مشاهده کنید.

الکساندر کاستایلیف معروف به s1mple که ۲۲ سال سن دارد در مجموع ۳ بازی فینال ۵۹ فرگ به‌دست آورد و با ثبت عدد ۱.۳۳ به‌عنوان Rating خود در کل مسابقات به‌عنوان باارزش‌ترین بازیکن (MVP) مسابقات IEM Katowice 2020 معرفی شد. این دهمین مدالی است که s1mple در بازه زمانی فعالیتش به‌عنوان بازیکن حرفه‌ای در بازی Counter Strike: Global Offensive دریافت کرده است که او را در جایگاه دوم لیست دارندگان بیشترین مدال MVP قرار می‌دهد. GeT_RiGhT و kennyS دو بازیکن دیگری هستند که تاکنون ده مدال MVP را در سری مسابقات بین‌المللی بازی کانتر استرایک کسب کرده‌اند و device بازیکن تیم Astralis، تنها فردی است که با داشتن پانزده مدال MVP صدرنشین لیست است.

الکساندر کاستایلیف معروف به s1mple

تیم‌های برتر و جوایز اهدا شده

مقامتیمجایزه
اولNatus Vincere۲۵۰ هزار دلار
دومG2 Esports۱۰۰ هزار دلار
سوم-چهارمAstralis۴۰ هزار دلار
سوم-چهارمFnatic۴۰ هزار دلار
پنجم-ششمTeam Liquid۱۵ هزار دلار
پنجم-ششم100 Thieves۱۵ هزار دلار
هفتم-هشتمFaZe Clan۷ هزار دلار
هفتم-هشتمmousesports۷ هزار دلار
نهم-دوازدهمNinjas in Pyjamas۴ هزار دلار
نهم-دوازدهمTeam Vitality۴ هزار دلار
نهم-دوازدهمEvil Geniuses۴ هزار دلار
نهم-دوازدهمMAD Lions۴ هزار دلار
سیزدهم-شانزدهمCloud9۲.۵ هزار دلار
سیزدهم-شانزدهمRenegades۲.۵ هزار دلار
سیزدهم-شانزدهمTYLOO۲.۵ هزار دلار
سیزدهم-شانزدهمVirtus Pro۲.۵ هزار دلار


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده