نویسنده: میلاد فاطمی
// پنجشنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

پلی استیشن 5 در زمان عرضه تقریبا از تمام بازی‌ های محبوب PS4 پشتیبانی خواهد کرد

مارک سرنی، معمار ارشد پلی استیشن 5، شب گذشته در جریان لایو استریمی رسما اعلام کرد که کنسول نسل نهم سونی در زمان عرضه تقریبا از تمام بازی‌های محبوب PS4 پشتیبانی می‌کند.

بالاخره پس از سکوت خبری، شب گذشته مارک سرنی، معمار ارشد کنسول پلی استیشن 5، در جریان لایو استریم ۵۲ دقیقه‌ای تحت عنوان The Road to PS5، از مشخصات سخت‌افزاری کنسول نسل نهم سونی پرده‌برداری کرد. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا از جزییات و مشخصات سخت‌افزار استفاده شده در این کنسول باخبر شده‌اید. ‌به‌واسطه رقابت و جنگ دیرینه سونی و مایکروسافت در صنعت بازی‌های ویدیویی، بلافاصله پس از اتمام این استریم، بسیاری مشخصات پلی استیشن 5 را با کنسول ایکس باکس سری ایکس مقایسه کردند. باتوجه به قطعات استفاده شده در این دو دستگاه و آمار و ارقام، به‌نظر می‌رسد روی کاغذ کنسول ردموندی‌ها کمی قدرتمندتر از PS5 باشد.

حال در جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی، یکی از خبرهای خوشحال کننده برای طرفداران پلی استیشن که شب گذشته سرنی به‌صورت رسمی آن را تایید کرد، قابلیت Backward Compatible نسل آینده با کنسول پلی استیشن 4 است. البته باید توجه داشته باشید که باتوجه به صحبت‌های سرنی، به‌نظر می‌رسد این قابلیت حداقل فعلا به‌صورت کامل برای همه بازی‌های PS4 قابل اجرا نباشد.

براساس گفته‌های او، پلی استیشن 5 در زمان عرضه تقریبا تمام بازی‌های نسل هشت را به بهترین شکل ممکن اجرا خواهد کرد. در ادامه اما تاکید کرد که تک‌تک بازی‌ها باید آزمایش شوند و فعلا تمام بازی‌های نسل پیش از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند. از مضمون این صحبت‌‌های سرنی می‌توان به این نتیجه رسید که در زمان عرضه پلی استیشن 5 همه آثار PS4 روی آن قابل اجرا نیستند.

نتایج به‌دست آمده فوق‌العاده است. ما اخیرا ۱۰۰ بازی پلی استیشن 4 را که محبوب‌تر از سایر آثار است بررسی کرده‌ایم و انتظار داریم که تقریبا تمام آنها روی کنسول پلی استیشن 5 در زمان عرضه قابل اجرا باشند.

کنسول پلی استیشن 5 طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است در تعطیلات سال میلادی در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد. حال باید منتظر ماند و دید سونی نیز مانند مایکروسافت می‌تواند قابلیت Backward Compatible را روی کنسول خود اجرا کند یا خیر؟ لطفا نظرات خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده