نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۱

آپدیت 7.25 بازی Dota 2 در دسترس قرار گرفت

شرکت ولو بسته‌ی به‌روزرسانی ۷.۲۵ بازی Dota 2 را منتشر کرد که تغییرات بسیاری را برای آیتم‌ها و قهرمانان به‌همراه می‌آورد.

باتوجه‌به اینکه جهان در حال مبارزه با ویروس کرونا است، اکثریت قریب به اتفاق مردم زمان زیادی را در خانه سپری می‌کنند. طبیعتاً این موضوع تاثیر مثبتی روی بازی‌ها از جمله بازی Dota 2 می‌گذارد که در طول این سال‌ها پذیرای شمار زیادی از بازیکنان سراسر جهان بوده است. حالا در تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که شرکت ولو برای سرگرم‌کردن افرادی که در قرنطینه به سر می‌برند، تصمیم به انتشار آپدیت جدیدی برای بازی Dota 2 گرفته است. بسته‌ی به‌روزرسانی 7.25 تغییرات بسیار زیادی را برای بازی به ارمغان می‌آورد که برای اطلاع از همه‌ی آن‌ها می‌توان به مطالعه‌ی یاداشت‌های همراه آن اقدام کرد، اما در ادامه برجسته‌ترین تغییرات آپدیت مورد بحث را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بازی Dota 2

اولین تغییر بزرگ این به‌روزرسانی به حالت All Pick مربوط می‌شود که حالا تغییراتی را در بخش انتخاب هیروها ایجاد کرده است. انتخاب قهرمانان اکنون در پنج نوبت انجام می‌شود و تیم‌های Radiant و Dire باید همزمان یکی از هیروها را انتخاب کنند. انتخاب‌هایی که بازیکنان انجام می‌دهند، تا شروع دور بعدی پنهان خواهد ماند. تغییر دیگر حالت All Pick مربوط‌به بخش بَن هیروها است و اکنون ۵۰ درصد احتمال منع از بازی برای قهرمانی که برای بَن انتخاب می‌شوند، وجود دارد. بااین‌حال، اگر کمتر از ۱۰ هیرو برای Ban انتخاب شود، تعدادی از هیروهای دارای بالاترین نرخ منع (Ban Rate) در MMR بازیکنان به‌شکل تصادفی انتخاب می‌شوند تا امکان Pick برخی از آن‌ها از بازیکنان سلب شود.

پس از آپدیت تازه، Illusion Rune عملکردی مشابه آیتم Manta Style خواهد داشت که این باعث افزایش ارزش آیتم Bottle می‌شود 

اکنون اولین Power Rune به‌جای دقیقه‌ی ۲ بازی در دقیقه‌ی ۴ ظاهر می‌شود، اما پس از آن دوباره روال سابق را پیش می‌گیرد و هر دو دقیقه یکبار می‌توان آن‌ها را در نقشه مشاهده کرد. همچنین پس از این آپدیت، دیگر از دقیقه‌ی ۴۰ بازی شاهد دو Power Rune نخواهیم بود و تا انتهای بازی تنها یکی از آن‌ها در نقشه پدیدار می‌شود. علاوه‌بر این، تعداد قهرمانان بخش Random Draft از ۵۰ به ۴۰ کاهش یافت و فرمول دریافت سکه پس از کشتن هیروهای دشمن تغییر کرد. تغییرات کوچک دیگری نیز در بخش نیوترال کریپ‌ها به وجود آمده است که از میان آن‌ها می‌توان به «افزایش شانس دریافت آیتم‌های نیوترال سطح یک از ۱۰ درصد به ۱۴ درصد» و «استک راحت‌تر کریپ‌های Ancient تیم Radiant» اشاره کرد. همچنین Illusion Rune از این پس عملکردی مشابه آیتم Manta خواهد داشت.

بازی Dota 2

اولین تغییر آیتم‌ها به آیتمِ نیوترال Iron Talon مربوط می‌شود که قبلاً یکی از پرطرفدارترین آیتم‌های بازی بود. این آیتم در پچ‌های قبلی از بازی حذف شد، اما پس از مدتی به‌عنوان یک آیتم نیوترال به بازی بازگشت. در به‌روزرسانی تازه‌ی بازی امکان استفاده از آیتم Iron Talon روی کریپ‌های انشنت فراهم شده است. «افزایش ۱۰ واحدی سکه‌ی دریافتی از آیتم Philosopher’s Stone»، «افزایش ۴ درصدی Movement Speed و افزایش ۲۰ درصدی Turn Rate آیتم Spider Legs» و «افزایش ۳ واحدی بازیابی سلامتی آیتم Repair Kit» از دیگر تغییرات آیتم‌های نیوترال است. زمان مورد نیاز برای استفاده از آیتم Flicker از ۵ ثانیه به ۴ ثانیه تغییر کرد و Range آن به ۴۵۰ واحد کاهش یافت. افزون‌بر این، میزان Health آیتم Witless Shako از ۱۰۰۰ به ۱۲۰۰ افزایش داشته است و آیتم Seer Stone اکنون ۱۰ واحد بازیابی مانا در اختیار می‌گذارد. همچنین میزان بازیابی سلامتی آیتم Woodland Striders با افزایش ۱۰ واحدی روبه‌رو شد و ۱۰ واحد به Pure Damage آیتم Ballista اضافه شد.

آیتم Town Portal Scroll اکنون ۴۰ سکه گران‌تر شده و آیتم Boots of Travel کاملاً تغییر کرده است؛ چرا که این آیتم حالا یک آیتم پَسیو به‌حساب می‌آید و TP scroll را ارتقا می‌دهد. زمانی‌که بازیکنان آیتم Boots of Travel را خریداری کنند، میزان Cooldown تلپورت به ۴۰ ثانیه کاهش می‌یابد و امکان استفاده از آن روی نیروهای خودی را فراهم می‌کند. همچنین بازیکنان به‌هنگام استفاده از آن شارژ تی‌پی از دست نمی‌دهند و حتی سرعت حرکت بیشتری دریافت می‌کنند. آیتم Bloodthorn نیز متفاوت‌تر از قبل شده است؛ طوری‌که به‌جای ضربه‌های کریتیکال اکنون Attack Speed بیشتری در اختیار می‌گذارد. دلیل این امر این است که این آیتم دیگر به Crystalys نیازی ندارد و با آیتم Hyperstone ساخته می‌شود. آیتم Battle Fury نیز اکنون به Broadsword و Mithril Hammer برای ساخت نیاز دارد و قیمت آیتم Broadsword نیز ۲۰۰ سکه کاهش یافته و ۲ واحد از آسیب آن کاسته شده است.

بازی Dota 2

آیتم Nullifier اکنون دشمنان را Mute نمی‌کند، اما تا سقف ۵ ثانیه آن‌ها را Dispel خواهد کرد

میزان آسیب آیتم Crystalys از ۴۵ واحد به ۳۴ واحد کاهش یافت، اما در طرف مقابل شانس ضربه‌های کریتیکال آن ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد و قیمت Recipe یا دستور ساخت آن به ۷۰۰ سکه رسید. آیتم Vanguard دیگر نیازی به Recipe ندارد ولی قیمت Recipe آیتم‌های Crimson Guard و Abyssal Blade با افزایش ۲۰۰ سکه‌ای مواجه شد. کاهش قیمت آیتم Eaglesong از ۳۲۰۰ به ۳۰۰۰ و کاهش ۵ واحدی Agility آیتم Butterfly از دیگر تغییرات آیتم‌ها است. افزون‌بر این، میزان آسیب پایه‌ی Ethereal Blade از ۷۵ به ۱۲۵ واحد افزایش پیدا کرد و Attribute Damage اولیه‌ی آن کاهش ۵۰ درصدی را تجربه کرد. همچنین آیتم محبوب Nullifier تغییرات زیادی را به خود دیده است. این آیتم اکنون دشمنان را Mute نمی‌کند، اما تا سقف ۵ ثانیه آن‌ها را Dispel خواهد کرد. با اینکه مدت زمان استمرار این آیتم یک ثانیه کاهش یافته است، اما حالا بازیکنان زمان کمتری را برای استفاده از آن منتظر می‌مانند و میزان Cast Range، آرمور و آسیب آن بیشتر شده است.

میزان Cast Range آیتم‌های Force Staff و Hurricane Pike با کاهش روبه‌رو شده است و این آیتم‌های دیگر Undispellable نیستند و می‌توان اثر آن را با مهارت برخی از هیروها نظیر اسپل اول Slark از بین برد. همچنین Cast Range آیتم Glimmer Cape به ۵۵۰ کاهش یافته و میزان Vision آیتم Observer Ward کاهش ۲۰۰ واحدی داشته است. بریک آیتم Silver Edge حالا ۵۰ درصد از میزان بازیابی سلامتی دشمن را نیز کم می‌کند و میزان بازیابی مانای Infused Raindrops از ۰.۷۵+ به ۰.۹+ تغییر کرد. در کنار این موارد، آیتم Bottle را اکنون با ۶۲۵ سکه می‌توان خریداری کرد و میزان مانای مورد نیاز برای استفاده از آیتم Lotus Orb به ۱۵۰ افزایش داشت. بازیکنان حالا با پرداخت ۲۵ سکه‌ی اضافی می‌توانند آیتم Helm of Iron Will را تهیه کنند که میزان بازیابی سلامتی آن مثل پچ‌های قبل به ۵ واحد تغییر کرده است. مقدار Health Regen آیتم Tranquil Boots هم به ۱۴ واحد رسید و قیمت Ring of Tarrasque از ۷۰۰ به ۶۰۰ سکه کاهش پیدا کرد و بازیابی سلامتی آن از ۳.۷۵ واحد به ۴.۵ واحد افزایش پیدا کرد.

بازی Dota 2

در بخش قهرمانان شاهد تغییرات زیادی هستیم که درست مثل بخش‌های قبل تنها به بررسی تغییرات مهم آن‌ها بسنده می‌کنیم و برای مطالعه‌ی همه‌ی تغییرات می‌توانید به سراغ یادداشت‌های همراه آپدیت بروید. نحوه‌ی کار آیتم Aghanim Scepter برای هیروی Bounty Hunter کاملاً تغییر کرده است. اکنون بونتی هانتر پس از خریداری Aghanim Scepter دو Shuriken Toss شلیک نمی‌کند و در عوض مهارت Jinada را روی Shuriken Toss اعمال می‌کند. آیتم آقانیم Cast Range مهارت Shuriken را نیز به ۶۵۰ افزایش و Cooldown آن را به ۶ ثانیه کاهش می‌دهد. فارغ از این موارد، میزان مانای مورد نیاز برای استفاده از مهارت Shuriken بونتی هانتر در سطوح اولیه کاهش یافته است و تلنت‌های سطح ۱۵ و ۲۰ این هیرو از حالا به ترتیب «۷۵ واحد آسیب Shuriken Toss» و «۶۰ واحد Attack Speed» در اختیار می‌گذارند.

نحوه‌ی کار آیتم Aghanim Scepter برای هیروی Juggernaut نیز تغییراتی داشته است. این آیتم حالا به‌جای بهبود مهارت Omnislash یک اسپل تازه با نام Swift Slash در دسترس قرار می‌دهد که مانند Omnislash عمل می‌کند، اما تنها برای ۰.۸ ثانیه باقی می‌ماند. این اسپل تازه همچنین دارای ۶۵۰ واحد Cast Range و ۱۵ ثانیه Cooldown است و برای استفاده از آن به ۱۰۰ واحد مانا نیاز است. دراین‌میان نمی‌توان هیروهای تازه‌ی بازی Dota 2 را بدون تغییر رها کرد و آپدیت ۷.۲۵ آیتم آقانیم را برای هیروی Snapfire معرفی می‌کند که باعث افزودن مهارتی با نام Gobble Up به این قهرمان می‌شود. زمانی‌که از این مهارت استفاده شود، اسنپ‌فایر یکی از یاران یا کریپ‌ها را می‌بلعد و آن را به سمت دشمنان پرتاب می‌کند. برخورد این نیرو به زمین باعث Stun همه‌ی دشمنان موجود در آن محدوده برای ۱.۵ ثانیه می‌شود و برای مدت ۳ ثانیه ۱۰۰ آسیب به ازای هر ثانیه به دشمنان وارد می‌کند. البته نیروها تنها برای سه ثانیه قادر به ماندن در شکم Snapfire خواهند بود و این مهارت دارای ۴۰ ثانیه Cooldown و شعاع ضربه‌ی ۴۰۰ واحدی است. در کنار معرفی آقانیم، زمان مورد نیاز برای استفاده از مهارت Scatterblast  نیز از ۱۰ ثانیه به ۱۳/۱۲/۱۱/۱۰ ثانیه افزایش یافت.

بازی Dota 2

هیروی Void Spirit نیز که با به‌روزرسانی Outlanders به بازی راه یافت، مورد جدیدی برای نمایش دارد. این هیرو با پچ ۷.۲۵ صاحب آیتم Aghanim Scepter می‌شود که دو شارژ برای مهارت Resonant Pulse به ارمغان می‌آورد و باعث Silences دشمنان برای مدت ۲ ثانیه می‌شود. هیروی Ursa آخرین قهرمانی است که به بررسی تغییرات آن می‌پردازیم. قدرت این هیروی محبوب در طول ماه‌های گذشته رفته‌رفته افزایش یافت و حالا آیس‌فراگ تصمیم به تغییر دوباره‌ی آن گرفته است. مهارت Fury Swipes اکنون آسیب بیشتری را به دشمنان وارد می‌کند و تعداد ضربات مهارت Overpowered کمتر شده است، اما بازیکنان برای استفاده از آن به مانا و زمان کمتری برای انتظار نیاز دارند. بزرگ‌ترین تغییر این هیرو اما به مهارت Enrage مربوط می‌شود که اکنون به‌عنوان افزاینده‌ی Fury Swipes عمل نمی‌کند و در عوض ۵۰ درصد Status Resistance در اختیار می‌گذارد. همچنین زمان مورد نیاز برای استفاده از این مهارت نیز از ۷۰/۵۰/۳۰ ثانیه به ۵۰/۴۰/۳۰ ثانیه کاهش یافته است.


منبع DOTA2 ESTNN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده