نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۳

ویروس کرونا باعث توقف تولید فیلم The Matrix 4 شد

شرکت برادران وارنر تصمیم گرفت تا تولید فیلم The Matrix 4 را به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به زمان دیگری موکول کند.

مطابق تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم بسیار مورد انتظار The Matrix 4 (ماتریکس ۴) به قربانی بعدی ویروس کرونا تبدیل شد و شرکت برادران وارنر را مجبور کرد که تولید آن را تا اطلاع ثانوی متوقف کند. فیلم «ماتریکس ۴» از ماه فوریه در مرحله‌ی تولید به سر می‌برد و مکان فیلمبرداری آن از سان فرانسیسکو به برلین تغییر کرد تا از این هفته کار فیلمبرداریش آغاز شود. بااین‌حال، مدیران اجرایی فیلم باتوجه‌به بحران ویروس کرونا و محدودیت‌های مسافرتی تازه‌ی دونالد ترامپ برای شهروندان اروپایی به این نتیجه رسیدند که بهترین اقدام برای حفظ سلامتی افراد دخیل در پروژه تعویق فیلمبرداری آن تا زمانی نامعلوم است. تاریخ شروع دوباره‌ی فیلمبرداری The Matrix 4 اعلام نشده است و نمی‌دانیم که آیا این تاخیر روی زمان اکران آن در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ (۲۱ مِه ۲۰۲۱) نیز تاثیر می‌گذارد یا نه.

The Matrix / ماتریکس

در فیلم The Matrix 4 باری دیگر کیانو ریوز، کری-ان ماس و جیدا پینکت اسمیت برای ایفای نقش‌های نمادین نئو، ترینیتی و نیوبی باز خواهند گشت. پریانکا چوپرا، جسیکا هنویک، نیل پاتریک هریس، توبی انوومر، برایان جی اسمیت، الن هولمن و یحیی عبدالمتین دوم که براساس شایعات نقش مورفئوسِ جوان را بازی می‌کند، از بازیگران تازه‌ی فیلم هستند. افزون‌بر این، احتمال بازگشت لمبرت ویلسون به فیلم «ماتریکس ۴» برای ایفای نقش مروینجین نیز وجود دارد. لانا واچوفسکی، یکی از دو کارگردان سه‌گانه‌ی اصلی مجموعه‌ی ماتریکس، سکان هدایت قسمت چهارم فیلم The Matrix را در دست دارد و در کنار الکساندر همن و دیوید میچل فیلمنامه‌ی آن را به رشته‌ی تحریر درمی‌آورد. همچنین جان تول، فیلمبردار برنده‌ی جایزه‌ی اسکار برای فیلم‌های Legends of the Fall (افسانه‌های خزان) و Braveheart (شجاع‌دل)، فیلمبرداری این دنباله‌ی مورد انتظار را پس از بیل پوپ، فیلمبردار سه‌گانه‌ی ماتریکس انجام می‌دهد.

از داستان قسمت چهارم این فیلم لایو-اکشن جزئیاتی در دست نیست و با‌عنایت‌به پایان فیلم The Matrix Revolutions (انقلاب‌های ماتریکس) نمی‌توان به‌سادگی درباره‌ی آن گمانه‌زنی کرد. فیلم The Matrix (ماتریکس) در سال ۱۹۹۹ و فیلم‌های The Matrix Reloaded (ماتریکس: بارگذاری مجدد) و The Matrix Revolutions در سال ۲۰۰۳ روی پرده سینما رفتند و در مجموع بیش از ۱.۶ میلیارد دلار نصیب سازندگان کردند. همچنین فیلم «انقلاب‌های ماتریکس» را می‌توان اولین اثری دانست که به‌شکل کاملاً همزمان در کشورهای بزرگ جهان به اکران درآمد. البته فیلم The Matrix 4 اولین قربانی ویروس کرونا نیست و پیش از این فیلمبرداری فیلم‌های دیگر شرکت برادران وارنر نظیر The Batman (بتمن) به کارگردانی مت ریوز، King Richard (پادشاه ریچارد) به کارگردانی رینالدو مارکوس گرین و Fantastic Beasts 3 (جانوران شگفت‌انگیز ۳) به کارگردانی دیوید یتس به تعویق افتاد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده