// سه شنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۹

بررسی بازی Persona 5 Royal از دید سایت‌های معتبر دنیا

چندی پیش میانگین نمرات بازی Persona 5 Royal منتشر شد و شاهد عملکرد عالی این نسخه بازعرضه برای پلی استیشن 4 هستیم.

یکی از عادت‌های شرکت ژاپنی اتلوس (Atlus)، این است که پس از گذشت چند سال مجددا آخرین نسخه عرضه شده از مجموعه Persona را به‌صورت بازعرضه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. Persona 5 سال ۲۰۱۷ در غرب برای کاربران پلی استیشن 4 عرضه شد و توانست عملکرد بسیار خوبی را از خود به‌نمایش بگذارد. این در حالی است که دو سال بعد اتلوس اعلام کرد که در حال ساخت Persona 5 Royal است. درواقع Royal نسخه تکامل یافته‌تر از پرسونا 5 بود و یک‌بار دیگر شاهد بازعرضه نسخه جدیدی از مجموعه پرسونا هستیم.

از نظر داستانی، Persona 5 Royal دارای یک فصل داستانی جدید است که شخصیت‌های تازه‌ای را در خود جای می‌دهد. همچنین این شخصیت‌ها در طول داستانی اصلی هم با شما ارتباط برقرار می‌کنند و می‌توانید آن‌ها را به فهرست دوستان خود اضافه کنید. از نظر گیم‌پلی، Persona 5 Royal دارای مکانیسم‌های تازه‌ای است که سبب شده بازیکن بتواند استراتژی‌های مبارزه‌ای تازه‌ای را پیاده‌سازی کند. بااین‌حال بازی برای آن دسته از کاربرانی هم که در گذشته پرسونا 5 را کامل کرده‌اند، تجربه‌ای جدید را ارائه می‌دهد. برای مثال در نسخه رویال شاهد تغییر خط داستانی آکچی و همچنین ارائه تغییراتی روی نحوه مبارزه باس‌ها و Palaceها هستیم.

ساعت ۴:۳۰ بعد از نظر میانگین نمرات پرسونا 5 رویال منتشر شد و شاهد عملکرد عالی آن هستیم و در ادامه نگاهی به نظرات سایت‌های معتبر خواهیم انداخت. 

Persona 5 Royal

  • سازنده: P-Studio
  • ناشر: اتلوس
  • پلتفرم: پلی استیشن 4
  • سبک: نقش آفرینی

نمرات Persona 5 Royal

زومجی: ۱۰۰ از ۱۰۰

Persona 5 Royal با وجود المان‌های داستانی جدید خود می‌تواند تقریبا ۱۲۰ ساعت شما را روی درجه سختی نرمال سرگرم کند. موسیقی‌های گوش‌نواز، Palaceهای چالش‌برانگیز و گیم‌پلی غنی با مکانیسم‌های کارآمد از ویژگی‌های مثبت پرسونا 5 رویال به‌حساب می‌آید. این در حالی است که شخصیت پردازی کاراکتر کاسومی یوشیزاوا را می‌توان بهترین شخصیت‌پردازی دانست که درکنار تغییرات کاراکتر آکچی، حسابی کاربران قدیمی را شگفت‌زده می‌کند.

وندال: ۱۰۰ از ۱۰۰

رویال بیشتر از آن چیزی است که انتظار داشتیم. این بازی غنی است که به عالی‌ترین درجه ممکن رسیده و در هر بخشی شاهد بهبود هستیم. از همه مهم‌تر شاهد بومی‌سازی بازی هستیم و محدود بودن زبان، دیگر باعث محدودیت نمی‌شود. 

دوال شاکرز: ۹۰ از ۱۰۰

اگر هنوز موفق به تجربه‌ی بازی Persona 5 نشده‌اید، بازی Persona 5 Royal شروع بسیار خوبی برای شما است. محصولی که دارای داستان و المان‌های گیم‌پلی جدید است و تمامی بسته الحاقی‌های بازی اصلی را هم در خود جای داده است. پرسونا 5 رویال قطعا یک نسخه Definitive Edition به‌حساب می‌آید.

هاردکور گیمر: ۹۰ از ۱۰۰

پرسونا 5 رویال همانند یک پرتو درخشان برای سبک Jrpg (نقش‌آفرینی شرقی) عمل می‌کند و باتوجه‌به گستردگی که دارد، دوست ندارید آن را کنار بگذارید. 

آی‌جی‌ان ژاپن: ۸۹ از ۱۰۰

با اینکه بازیکنان برای تجربه‌ی محتویات جدید مجددا باید تمامی سیاه‌چال‌ها و موارد داستانی گذشته را پشت سر بگذارند، اما این بازی همچنان یک از بهترین نقش‌آفرینی‌های نسل فعلی است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده