نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

گیمزکام 2020 بعید است به خاطر ویروس کرونا تعطیل شود

برگزارکنندگان گیمزکام 2020 در حال حاضر تصمیمی برای تعطیل کردن آن ندارند، ولی شاید این قضیه در آینده تغییر کند.

درحالی‌که گسترش ویروس کرونا در سراسر دنیا باعث تعطیلی خیلی از کسب و کارها و همین‌طور نمایشگاه‌های بزرگی مثل E3 2020 شده است، برگزارکنندگان بعضی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها هنوز تصمیمی برای متوقف کردن برنامه‌های خود نگرفته‌اند و بعد از انتشار خبری در مورد احتمال لغو نشدن جشنواره کن 2020، اکنون اخباری هم در مورد احتمال برگزاری گیمزکام امسال (Gamescom 2020) به‌گوش می‌رسد.

نمایشگاه گیمزکام هرساله در شهر کلن آلمان برگزار می‌شود و امسال هم قرار است از تاریخ ۲۵ تا ۲۹ آگوست (۴ تا ۸ شهریور ۱۳۹۹) شاهد برگزاری آن در مرکز نمایشگاهی Koelnmesse باشیم. فاصله‌ی زیاد تاریخ برگزاری گیمزکام 2020 با روزهای شیوع گسترده‌ی ویروس کرونای جدید یا کووید 19 باعث شده است مسئولان نمایشگاه در بیانیه‌ای به صحبت در مورد احتمال برگزاری آن بپردازند:

ما این روزها در حال تحقیق و بررسی در مورد خطرات احتمالی ویروس کرونا در ارتباط با گیمزکام هستیم.

این موضوع برای ما اهمیت بسیار بالایی دارد، چرا که سلامت شرکت‌کنندگان در نمایشگاه و همین‌طور شرکای ما بیشترین اهمیت ممکن را دارد.

مسئولان شهر کلن از روز ۱۰ مارس (۲۰ اسفند) برای برگزاری تمام رویدادها و گردهمایی‌هایی با جمعیت بیش از ۱۰۰۰ نفر ممنوعیت اعلام کرده‌اند و این ممنوعیت تا ۱۰ آوریل (۲۲ فروردین ۱۳۹۹) ادامه خواهد داشت تا جلوی گسترش ویروس گرفته شود. از آنجایی که گیمزکام اواخر ماه آگوست برگزار می‌شود، در حال حاضر این رویداد در بازه‌ی زمانی محدودیت‌های شهر کلن جای نمی‌گیرد.

این روزها مراحل آماده‌سازی گیمزکام 2020 مثل سابق جلو می‌رود تا نمایشگاه برای روز اعلام‌شده آماده شود. و البته ما هم بدون شک تمام سعی و تلاش خود را می‌کنیم تا پروتکل‌های لازم در این زمینه را رعایت کنیم، به ارزیابی روزانه‌ی شرایط بپردازیم و تصمیم نهایی خود را با درنظرگرفتن همه‌ی جوانب بگیریم. 

اگر مسئولان مرکز نمایشگاهی Koelnmesse تصمیم به تعطیلی گیمزکام یا عقب انداختن آن بگیرند، تمام هزینه‌ی بلیت‌های خریداری‌شده توسط مردم به آن‌ها بازخواهد گشت و دعوت‌نامه‌های گیمزکام امسال هم اعتبار خود را از دست می‌دهند و برای رویدادهای بعدی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

منتظر دیدار شما هستیم.

باید صبر کرد و دید که ویروس کرونا تا چه زمانی به گسترش سریع خود در سراسر دنیا ادامه می‌دهد. اگر راه‌حلی برای مبارزه با این ویروس کشنده پیدا شود یا با نزدیک شدن به تابستان از خطرات آن کاسته شود، احتمال برگزاری گیمزکام 2020 هم بالا است ولی در غیر این‌صورت، نمی‌توان به برپایی نمایشگاهی در این ابعاد امید داشت؛ نمایشگاهی که سال گذشته ۳۷۳هزار بازدیدکننده داشت و امسال هم احتمالاً باتوجه‌به نزدیک شدن به زمان عرضه‌ی دو کنسول نسل بعد پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس داغ‌تر از همیشه هم برگزار شود. هرچند حتی احتمال تأخیر در عرضه‌ی این کنسول‌ها هم به‌خاطر ویروس کرونا وجود دارد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده