نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۱

بازی Okami 2 احتمالاً چند سال قبل کنسل شده است

طبق بعضی شایعات، Okami 2 قرار بود توسط پلاتینیوم گیمز تولید شود ولی روابط این استودیو و کپکام با مشکلاتی مواجه شد.

بازی اوکامی (Okami) از جمله آثار زیبا و هنری پلی‌استیشن 2 بود که هرچند کیفیت بالایی داشت، ولی نتوانست آن‌طور که باید و شاید به فروش مناسبی دست پیدا کند؛ بازی‌ای که طبق بعضی شنیده‌ها، قرار بوده چند سال قبل نسخه‌ی جدیدی از آن تولید شود ولی در نهایت این نسخه سرنوشت خوبی نداشت و کنسل شد.

اوکامی در سال ۲۰۰۶ برای کنسول سونی منتشر شد و بعدها نسخه‌ی Wii آن هم از راه رسید و در سال‌های بعد هم پلتفرم‌های دیگری به‌سراغ نسخه‌ی HD این بازی رفتند. این اثر محصولی از Clover Studio بود؛ زیرمجموعه‌ای از کپکام که هرچند عمری بسیار کوتاه داشت، ولی آثار جالبی مثل اوکامی، Viewtiful Joe و God Hand را از آن‌ها شاهد بودیم. چند سال پس از آن هم دنباله‌ی معنوی بازی با نام Okamiden با جذابیت‌های خاص خود برای کنسول دستی DS منتشر شد.

بعد از گذشت مدت‌ها از تولید این دو بازی، Dusk Golem اینسایدر معروف به‌تازگی از پروژه‌ای صحبت کرده است که داغ دل طرفداران اوکامی را تازه می‌کند؛ بازی اوکامی 2 که قرار بوده چند سال قبل به‌عنوان دنباله‌ای برای نسخه‌ی اول تولید شود و پلاتینیوم گیمز (PlatinumGames) در تولید آن نقش داشته است، ولی مراحل تولید بازی خیلی زود به بن‌بست رسیده و خبری از آن نشد.

به‌گفته‌ی این اینسایدر، در آن دوران بین پلاتینیوم‌گیمز و کپکام به‌عنوان ناشر بازی مشکلات و درگیری‌های زیادی پیش آمده و روابط آن‌ها به‌قدری بد شده که Okami 2 هم قربانی این مسأله شده و تولید آن متوقف شده است. او در ادامه به این قضیه اشاره می‌کند که پلاتینیوم‌گیمز دیگر قصد کار روی این بازی را ندارد و خیلی بعید است که کپکام هم به این زودی‌ها یک‌بار دیگر سراغ Okami برود.

البته هیدکی کامیا، کارگردان اوکامی در این سال‌ها چند بار از عشق و علاقه‌ی خود برای بازگشت این اثر دوست‌داشتنی صحبت کرده است و شاید همین قضیه باعث شود امیدها برای دیدار دوباره با گرگ سفید کپکام خیلی هم پایین نباشد، ولی در حال حاضر که خبر خاصی از آن نداریم و معلوم نیست چه زمانی کپکام به‌سراغ احیای این بازی خواهد رفت.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده