نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

کارگردان The Last of Us Part II تیم انیمیشن این بازی را جزو بهترین‌ های صنعت می‌داند

نیل دراکمن با انتشار توییت جدیدی اعلام کرد که پس از سال‌ها کار روی بازی The Last of Us Part II همچنان تحت تاثیر انیمیشن‌های آن قرار می‌گیرد.

مقاله مرتبط:

  • نگاهی به شرایط کاری ناتی داگ در زمان تولید The Last of Us 2

با انتشار گزارش تازه‌ی کوتاکو که مسئله‌ی کرانچ در ناتی داگ را آشکار کرد، این استودیو هفته‌ی بسیار دشواری را پشت سر گذاشت. البته ناتی داگ به‌هیچ‌وجه با کار بیش از اندازه و اضافه‌کاری طاقت‌فرسا غریبه نیست و این استودیو بارها در طول سال‌های گذشته به سراغ آن رفته است، اما ظاهراً این مورد به‌هنگام انتشار بازی‌های Uncharted 4 ،Uncharted: The Lost Legacy و The Last of Us Part II بدتر از هر زمان دیگری بوده است. در این گزارش همچنین می‌خوانیم که کرانچ باعث خروج تعدادی از کارمندان کلیدی استودیو شده و ناتی داگ برای پرکردن جای خالی آن‌ها به استخدام افراد نسبتاً بی‌تجربه‌ای روی آورده است. 

به‌دنبال انتشار این گزارش نگرانی‌هایی درباره‌ی توسعه‌ی بازی The Last of Us Part 2 به‌وجود آمد، اما نیل دراکمن اخیراً توییت جدیدی را برای تسلی خاطر هواداران منتشر کرد و اظهار داشت که دنباله‌ی بازی The Last of Us دارای یکی از بهترین تیم‌های تولید انیمیشن در صنعت بازی‌های ویدیویی است. دراکمن در ادامه بیان کرد که پس از این سال‌ها هنوز تحت تاثیر انیمیشن‌های بازی قرار می‌گیرد و بی‌صبرانه منتظر است تا طرفداران به تجربه‌ی کار خارق‌العاده‌ی تیم تولید انیمیشن بازی بپردازند. نیل دراکمن در این‌باره اظهار داشت:

با اینکه سال‌ها روی بازی The Last of Us Part II کار می‌کنم، اما انیمیشن‌های آن هنوز باعث شگفتی من می‌شوند. ما «یکی از بهترین» یا شاید حتی «بهترین» تیم تولید انیمیشن‌ها را در صنعت [بازی‌های ویدیویی] در اختیار داریم که هم دارای دانش فنی و هم استعدادهای بسیاری در تولید انیمیشن هستند. بی‌صبرانه منتظرم تا کار شگفت‌انگیز آن‌ها را تجربه کنید.

The Last of Us 2

باتوجه‌به اینکه نیل دراکمن به‌طور خاص درباره‌ی بخش انیمیشن بازی The Last of Us Part II سخن گفته است، می‌توان آن را پاسخی به اظهارات انیماتور سابق ناتی داگ دانست. جاناتان کوپر، یکی از توسعه‌دهندگان سابق ناتی داگ، اندکی پس از انتشار گزارش کوتاکو به توییتر رفت و به تایید مسائلی پرداخت که در این گزارش آمده بود. کوپر در بیانه‌ی خود اظهار داشت که «آوازه‌ی اضافه‌کاری طاقت‌فرسای استودیوی ناتی داگ باعث شده بود که استخدام انیماتور بازی برای اتمام پروژه تقریباً غیرممکن به نظر برسد و این موضوع آن‌ها را مجبور به استخدام انیماتورهای فیلم کرد که اگرچه استعداد زیادی داشتند، اما در زمینه‌ی فنی/طراحی بازی از مهارت کافی برخوردار نبودند».

بازی The Last of Us Part II پس از انتشار اطلاعیه‌ای که به تاخیر آن اشاره داشت، دوباره در سکوت خبری فرو رفت. بااین‌حال، مدتی پیش سازمان ESRB این بازی را رده‌بندی سنی کرد و رده‌ی سنی M یا جوانان را برای آن در نظر گرفت. همچنین به‌تازگی آنتونی نیومن، یکی از کارگردان‌های بازی اظهار داشت که بازی The Last of Us Part II آثار AAA را از نو تعریف می‌کند. نسخه‌ی دوم بازی The Last of Us در تاریخ ۹ خرداد ۱۳۹۹ (۲۹ مِه ۲۰۲۰) منحصراً در دسترس کاربران پلی‌‌ استیشن 4 قرار می‌گیرد و از حالا می‌توان آن را پیش خرید کرد. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده