// دوشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی Do Not Feed the Monkeys؛ مردم چه کار انجام می‌دهند؟!

بازی Do Not Feed the Monkeys شما را در نقش یک کاربر قرار می‌دهد و باید ازطریق دوربین‌های نظارتی روش زندگی و کار مردم را بررسی کنیم. با معرفی این بازی در زومجی همراه ما باشید.

بازی‌های اشاره و کلیک جزء سبک‌هایی هستند که مخاطب‌های خاصی دارند. در این بازی‌ها فقط با انتخاب مکان کاراکتر را به حرکت در می‌آورید یا با گزینه‌های موجود کار خاصی را انجام می‌دهید. این دسته بازی‌ها در بیشتر سبک‌های دیگر، مثل ماجراجویی هم وجود دارند. به‌عنوان مثال، Machinarium یک بازی اشاره و کلیک است که فضایی بسیار جذاب و کاراکتری بامزه‌ای که دارد برای چند ساعت گیمر مجذوب خودش می‌کند یا به‌عنوان مثالی دیگر سری بازی پرطرفدار Neighbours from Hell که در آن می‌توانید با برداشتن یکی سری آیتم و ترکیب آن با دیگر وسایل تا حد دیوانه‌واری همسایه خود را عصبانی کنید. نوع دیگری از بازی‌های اشاره و کلید به‌طور کل در یک محیط کامپیوتر یا گوشی جریان دارند. مثلا گیمر در کل روند بازی در یک محیط گوشی جریان دارد و باید با نرم‌افزارها و کارهایی که باید انجام دهید بازی را به اتمام برساند. از بازی‌هایی که به این شکل ساخته شده‌اند، می‌توان به SIMULACRA 2 یا Sara Is Missing اشاره کرد که کل روند بازی در یک موبایل جریان دارد. در این مقاله به معرفی بازی اندروید و آیفون Do Not Feed the Monkeys، که گیمر در نقش یک کاربر بررسی می‌کنیم چه کارهایی مردم در محل کار یا زندگی خودشان انجام می‌دهند.

در بازی موبایل Do Not Feed the Monkeys می‌توانید روش زندگی و کار مردم مختلف را مشاهده کنید، درحالی که متوجه حضور شما نمی‌شوند. نکته‌ای که باید بدانید نمی‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

Do Not Feed the Monkeys

درواقع شما عضو گروهی هستید که کارشان مشاهده روش زندگی افراد است

بعد از خواندن اسم بازی شاید اولین چیزی که به ذهن مخاطب برسد، بازی شبیه‌ساز یک باغ وحش است که نباید یک سری کارها را انجام دهیم! ولی درواقع شما عضو گروهی هستید که کارشان مشاهده زندگی افراد است. بازی از جایی شروع می‌شود که نرم‌افزاری تحت عنوان MonkeyVision را نصب می‌کنید. در این نرم‌افزار شما می‌توانید تعدادی از دوربین‌های جاهای مختلفی را مشاهده کنید، در این لحظه پیامی از شخصی به‌نام MaskedMaiden دریافت می‌کنید. پس از صحبت‌های طولانی به گروه آن‌ها ملحق می‌شوید. وظیفه شما بررسی محیط افراد و تحقیق درباره کارهایی که انجام می‌دهند. البته روند کلی بازی به این شکل نیست و باید انرژی، خواب و از همه مهم‌تر زمان را کنترل کنید و همه موارد را به موقع انجام دهید. گاهی پیش می‌‌آ‌ید که در چند دوربین اتفاق مهمی در حال رخ دادن است و باید بهترین انتخاب‌ را داشته باشید.

بعد از آن با مرورگر نکاتی که یادداشت کرده بودید را جست‌وجو و از ترکیب کلمات به نکات خاصی دست پیدا می‌کنید

گیم‌پلی به این شکل است که شما روبه‌روی یک کامپیوتر هستید و یکی سری وسایل مثل دفترچه یادداشت و روزنامه را در اختیار دارید. در محیط کامپیوتر چند نرم‌افزار از قبیل MonkeyVision، مدیریت ایمیل، چت روم، امور مالی و مرورگر وجود دارد. در نرم‌افزار MonkeyVision چند دوربین وجود دارد که مرور زمان تعداد بیشتری اضافه می‌شوند. با انتخاب هریک از آن‌ها تمام صفحه می‌شود و باید وسایل مهمی که در خانه ‌می‌بینید را انتخاب و یادداشت کنید و همینطور فعالیت‌هایی که افرادی که در دوربین مشاهده می‌کنید. گاهی اوقات متوجه می‌شوید فردی که در دوربین می‌بیند زمان خاصی به محل خاصی در خانه می‌رود و باید در همان زمان دوربین را چک و فعالیت‌های مهم را یادداشت کنید. این فعالیت‌ها در قالب جملاتی ظاهر می‌شوند و باید از جمله‌ها کلمات کلیدی را انتخاب کنید. بعد از آن با مرورگر نکاتی که یادداشت کرده بودید را جست‌وجو و از ترکیب کلمات به نکات خاصی دست پیدا می‌کنید. ایمیل‌هایی که دریافت می‌کنید نکاتی را به شما می‌گوید که در بازی می‌تواند کمکتان کند. در بازی به جز کامپیوتر قسمتی از خانه خود را هم می‌توان مشاهده کرد. در این قسمت می‌توان مواد غذایی که نیاز است را انتخاب یا از بیرون خرید کرد که زمانی را صرف این موضوع می‌شود. در خانه چند کاغذ متصل است که کارهای متفرقه‌ای برای کسب درآمد می‌توان انجام داد، روی آن وجود دارد، ولی باید آن‌ها را نیز مدیریت کرد. البته این کار‌ها فقط نمایشی هستند و کار خاصی را نمی توانید انجام دهید. در آخر خواب هم یکی از نکات مهم است که باید مدت زمان خواب خود را با دقت انتخاب کنید!

Do Not Feed the Monkeys

گرافیک بازی در محیط کامپیوتر و محتوای آن به خوبی طراحی شده است و حس یک محیط واقعی را می‌دهد. در مورد موسیقی بازی به جز منوی بازی که موسیقی خیلی دلنشینی دارد، سایر بازی صدای خیابان‌ها و پیرامون را به شکل دقیقی استفاده شده است. بازی جدید استودیوی Alawar Entertainment که سری بازی Beholder  در کارنامه خود دارد، یکی بازی اشاره و کلیک جالب و مکانیزیم‌های جذاب است که می‌تواند گیمر را سرگرم خود کند. اگر از علاقمندان بازی‌های اشاره و کلیک هستید بازی Do Not Feed the Monkeys می‌تواند گزینه خوبی در این سبک باشد هر چند نباید بازی جدید سازنده Her Story یعنی Telling Lies که داستانی عجیبی را روایت می‌کند فراموش کرد.

در آخر بازی Do Not Feed the Monkeys برای اندروید، آی او اس و رایانه‌های شخصی منتشر شده است و می‌توانید از لینک‌های زیر آن را دانلود کنید.

دانلود بازی Do Not Feed the Monkeys


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده