نویسنده: شعیب شاهدی
// یکشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Rovercraft 2؛ مسابقه در فضا

بازی موبایل Rovercraft 2 که محصولی از استودیوی توسعه‌دهنده‌ی موبی ریت است، تجربه‌ای جالب از ساخت وسیله‌ی حمل‌و‌نقل فضایی و رد کردن مراحل در سبک آرکید را فراهم می‌آورد.

بازی موبایل Rovercraft 2 که نسخه دوم بازی محبوب Rovercraft: Race Your Space Car محسوب می‌شود توسط استودیو موبی ریت به‌صورت Early Access برای اندروید روی فروشگاه پلی‌استور قرار گرفته است. بازی Rovercraft 2 در سبک آرکید نسخه‌ای قابل احترام از بازی‌های «بالارفتن از تپه» ارائه می‌دهد و تمام بخش‌های بازی بسیار محبوب و اعتیادآور Hill Climb Racing است؛ طوری‌که گرافیک، گیم‌پلی و کنترل‌های Rovercraft 2 با این بازی تقریبا یکی هستند. گرچه بازی در حالت Early Access در دسترس است و تنظیمات شخصی‌سازی راننده کامل نیست و برای رفع مشکلات احتمالی و بازخورد طرفداران توسط تیم توسعه‌دهنده منتشر شده است اما تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار بار دانلود شده است که باتوجه‌به تعداد دانلود ۱۰ میلیونی نسخه اول منطقی به‌نظر می‌رسد. استودیو موبی ریت در این بازی دوبعدی با گیم‌پلی جذاب و گرافیک زیبا مسیر بازی اول را به خوبی ادامه داده است.

معرفی بازی موبایل rovercraft 2

بازی Rovercraft 2 از هر نظر بازی محبوب و قدیمی Hill Climb Racing است!

انسان‌ها که همواره درپی پیشرفت و توسعه هستند از خیال‌پردازی‌ها و تفکر به غیرممکن‌ترین ایده‌هایشان هرگز دست نکشیده‌اند. در دوره و زمانه‌ی مدرن باتوجه به پیشرفت تمدن، دانش و تکنولوژی انسان‌ها همواره گوشه چشمی به فضا و سایر سیارات داشته‌اند تا شاید روزی بتوانند سیطره‌ی خود را به کرات دیگر بکشانند. همین توسعه طلبی باعث فرود انسان روی ماه شد و ممکن است در آینده بشر را راهی مریخ کند. در این بازی باری دیگر راهی سیاره‌های ناشناخته می‌شویم تا با شخصی‌سازی و ساخت یک وسیله‌ی حمل‌ونقل فضایی تجهیزات و وسایل مورد نیاز را جابه‌جا کنیم و پستی و بلندی‌ها را با موفقیت پشت‌سر بگذاریم.

معرفی بازی موبایل rovercraft 2

بازی بیشتر روی فیزیک حرکت وسیله نقلیه و شخصی‌سازی تمرکز دارد.

اگر بازی Hill Climb Racing را بازی کرده باشید می‌دانید که گیم‌پلی بازی شامل دو دکمه گاز و ترمز است و باید کنترل یک ماشین سریع را در هنگام مواجهه با شیب‌ها و پستی و بلندی‌های مسیر در دست بگیریم و همزمان سعی کنیم راننده را به کشتن ندهیم. گیم‌پلی بازی اندروید Rovercraft 2 دقیقا مشابه Hill Climb Racing است با این تفاوت که گیم‌پلی Rovercraft 2 به‌خصوص در اوایل بازی کندتر است چون بازی در فضا جریان دارد و می‌دانید که متاسفانه وسایل حمل‌ونقل فضایی به اندازه ماشین‌های چند صد اسب‌بخار قدرت و سرعت ندارند. اما این موضوع لذت تجربه بازی را کم نمی‌کند چون در عوض بیشتر روی فیزیک حرکت وسیله شما و شخصی‌سازی وسیله و رد کردن موانع مختلف و کسب شارژ برای باتری و نحوه قرارگیری بارها و تجهیزات تمرکز می‌کند و تا حد خوبی توانایی سرگرم کردن مخاطب را دارد. چه بسا که با ارتقای وسیله نقلیه خود بتوانید به سرعتی که درنظر دارید برسید. اما شاید برای عده‌ای از مخاطبان حالت گاز و ترمز و سرعت کم بازی خسته‌کننده باشد و گیم‌پلی حالت ساده‌ای داشته باشد.

معرفی بازی موبایل rovercraft 2

باید با ساخت یک وسیله‌ی حمل‌ونقل فضایی تجهیزات و وسایل مورد نیاز را جابه‌جا کنید.

تا به امروز در این نسخه اولیه سه حالت برای تجربه بازی درنظر گرفته شده است. ممکن است در نسخه نهایی حالت ‌های جدید اضافه شوند. بازی دارای سه حالت مراحل، تحویل تجهیزات و گشت‌و‌گذار است. در حالت مرحله‌ای باید وسیله‌ی نقلیه‌ی خود را بسازید و تجهیزاتی را که در اختیارتان قرار می‌گیرد روی آن سوار کنید و  از نقطه شروع به نقطه پایان ببرید و سعی کنید موانع مختلف از جمله‌ی دست‌اندازها، گودال‌های پر از گل، سراشیبی‌ها، سرازیری‌ها و دره‌ها را رد کنید؛ درحالی‌که باید سعی کنید انرژی باتری دستگاه تمام نشود یا وسیله نقلیه خود را واژگون نکنید. در طول مسیر می‌توانید سکه‌هایی را جمع کنید که برای ارتقای تمام بخش‌های وسیله نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از رد کردن هر مرحله بار و تجهیزات سنگین‌تر و مسیرها چالش‌برانگیزتر می‌شوند. در حالت تحویل تجهیزات و بسته‌ها تعدادی بسته در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید آن را روی چهارچوب وسیله نقلیه خود سوار کنید و با سلامتی به مقصد موردنظر برسانید. حالت گشت‌و‌گذار که بیشتر برای کسب سکه یا رکورد‌زنی استفاده می‌شود یک حالت بدون انتها است و بازیکن می‌تواند ببیند تا کجا می‌تواند با وسیله نقلیه فضایی خود بدون بار و تجهیزات روی سیاره‌های مختلف مسیر‌های پر فراز و نشیب را طی کند.

معرفی بازی موبایل rovercraft 2

در این نسخه Early Access تاکنون فقط دو سیاره برای تجربه قرار گرفته‌اند ولی در نسخه نهایی حتما تعداد سیارات افزایش خواهد یافت. همچنین در این نسخه تنظیمات شخصی‌سازی کاراکتر راننده وجود دارد اما اسکین‌های مختلف هنوز در دسترس نیستند. در نسخه نهایی تنظیمات شخصی‌سازی وسیله نقلیه کامل‌تر و بیشتر می‌شود. بازی یک قسمت فروشگاه دارد که می‌توان با خرید سکه یا کریستال سرعت ارتقای قابلیت‌ها را بیشتر کرد. همچنین با تماشا کردن یک ویدئو تبلیغاتی بعد از هر مسابقه می‌توان مقدار سکه‌های به‌دست آمده در هر مرحله را دو برابر کرد.

معرفی بازی موبایل rovercraft 2

در مجموع بازی Rovercraft 2 و نسخه اول آن یعنی Rovercraft: Race Your Space Car به تمام طرفداران سبک آرکید و بالا رفتن از تپه پیشنهاد می‌شود. نسخه Early Access به‌صورت رایگان روی پلی‌استور قرار گرفته است که می‌توانید لینک آن را در زیر مشاهده کنید. البته نسخه نهایی بازی حتما برای آیفون هم منتشر می‌شود. بازی دارای خرید درون‌برنامه‌ای و تبلیغ درون‌برنامه‌ای است.

دانلود بازی Rovercraft 2


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده