// شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۱

Dark Alliance، سلاخی هیولاها در سرزمین‌های شمالی

استودیو Tuque با استفاده از کاراکترهای نام آشنا، سعی دارد ازطریق Dark Alliance یک تجربه Dungeons and Dragons محورِ سرگرم کننده با المان‌های هک اند اسلش را ارائه دهد.

در سال ۲۰۰۱ بود که یک اسپین آف از بازی Baldur’s Gate به نام Dark Alliance عرضه شد. Baldur’s Gate: Dark Alliance هم همانند Baldur’s Gate، یک بازی Dungeons and Dragons محور است و پس از اینکه بازی Baldur’s Gate 2 با بسته الحاقی Throne of Bhaal به کار خود خاتمه داد، در دسترس کاربران کنسول‌های بازی قرار گرفت. بااین‌که بازی از نظر ساختار شباهت‌هایی به نسخه دوم Baldur’s Gate داشت، اما تجربه‌ی متفاوت و فانتزی را ارائه می‌کرد. در آن زمان اولین نسخه از اسپین آف Dark Alliance توانست تجربه‌ی سرگرم کننده و خوبی را ارائه دهد. سه سال بعد Baldur’s Gate Dark Alliance II هم عرضه شد، اما نتوانست به‌خوبی نسخه اول باشد.

Dark Alliance

 از سال ۲۰۰۴ تا سال ۲۰۱۹ دیگر خبری از نسخه‌های جدید Dark Alliance و Baldur’s Gate نبود و تنها ریمستر نسخه اول و دوم Baldur’s Gate در اختیار کاربران قرار گرفت. این در حالی است که در سال ۲۰۱۹ بالاخره شاهد معرفی نسخه جدید Dark Alliance بودیم که به‌نظر می‌رسد یک ریبوت باشد. Baldur’s Gate 3، تنها بازی Dungeon and Dragons محوری نیست که در سال ۲۰۲۰ در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، بلکه Dark Alliance که درگذشته یک مجموعه نقش آفرینی اکشن انحصاری برای کنسول‌ها بوده، در سال جاری میلادی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و به‌واسطه‌ی المان‌های متفاوت خود سعی دارد تجربه‌ای متفاوت و لذت بخش را در اختیار کاربران قرار دهد.

Baldur’s Gate 3، تنها بازی Dungeon and Dragons محوری نیست که در سال ۲۰۲۰ در دسترس کاربران قرار می‌گیرد

 Baldur’s Gate: Dark Alliance یک بازی هک اند اسلش سه‌بعدی با سه کلاس مختلف و حالت مشارکتی بود که در جریان داستان آن باید با هیولاهای متعددی مبارزه می‌کردید. این در حالی است که Dark Alliance محصول سال ۲۰۲۰، نام Baldur’s Gate را حذف کرده است و سرزمین‌های شمالی را به‌تصویر می‌کشد. در Dark Alliance بازیکن هدایت دریزت دو اوردن را برعهده می‌گیرد. دریزت دو اوردن در سری رمان‌های Icewind Dale توسط آر.ای سالواتوره خلق شده است و حال در اینجا بازیکن هدایت وی را برعهده می‌گیرد و در ماجراجویی خود، سه شخص دیگر به‌نام‌های کتی-بری، برونور و وولفگار هم او را همراهی می‌کنند. تیم سازنده برای خلق داستان و حال‌وهوای آن، از کتاب اول Icewind Dale الهام گرفته‌اند که The Crystal Shard نام دارد. جف هَتِم، رئیس استودیو Tuque، دراین‌باره می‌گوید:

این یک داستان خاص و جدید است که از کاراکترهای مختلفی در آن الهام گرفته شده است، اما در حالت کلی داستان با محوریت اتفاقات کتاب The Crystal Shard روایت می‌شود. همچین بازیکنان می‌توانند بعضی از المان‌های مجموعه بازی Icewind Dale را هم در این بازی مشاهده کنند.

Dark Alliance

وولفگار یک کاراکتر باربارین قوی با دو متر قد به‌حساب می‌آید که ضربات سنگینی را وارد می‌کند

هرچهار قهرمان درنظر گرفته شده برای بازی Dark Alliance به‌واسطه‌ی حالت مشارکتی که سازنده درنظر گرفته، قابل بازی هستند. حالت کوآپ Dark Alliance هم به‌صورت آنلاین و هم به‌صورت آفلاین (اسپلیت اسکرین) در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. برای استودیو Tuque، کار راحتی بوده است که شخصیت‌هایی را در اختیار داشته باشد که جدا از قرار گرفتن در کتاب‌های مختلف، در قالب کلاس‌های متفاوت بازی‌های نقش‌آفرینی هم ظاهر شده‌اند و هرکدام از آن‌ها شیوه بازی کردن خود را دارند. استودیو Tuque قصد ندارد کاراکترهای از پیش تعریف شده خود را شخصیت‌های محدود شده‌ای بداند. ازاین‌رو شاهد به‌تکامل رسیدن آن‌ها از نظر قدرت و مهارت در طول داستان بازی هستیم.

جف هتم در ادامه صحبت‌های خود در مورد کلاس‌های بازی و شخصیت‌ها افزود:

دریزت دو اوردن یک کاراکتر سریع و چابک است. این در حالی است که وولفگار یک کاراکتر باربارین قوی با دو متر قد به‌حساب می‌آید که ضربات سنگینی را وارد می‌کند. کتی-بری یک کاراکتر دوربرد برای تیم به‌حساب می‌آید که مهارت‌هایش به او اجازه می‌دهد تا از فواصل دور به دشمنان آسیب وارد کند. در انتها برونور را می‌توان پدر گروه دانست که از واژه کلمات منحصربه‌فردی برای نصیحت و محافظت از تیم استفاده می‌کند. او در قالب یک تانک در تیم شما قرار می‌گیرد.

استودیو Tuque از یک هاب برای بازیکنان استفاده کرده است تا مأمورریت‌های فرعی خود را در آن‌جا انتخاب کنند و به‌سراغ ماجراجویی‌های فرعی بروند. همچنین می‌توانید مأموریت‌های اصلی خود را هم دنبال کنید. هنوز به‌صورت کامل اعلام نشده که آیا در مأموریت‌های اصلی، آزاد عمل دارید یا خیر، اما گزینه‌هایی سر راه شما قرار داده می‌‌شود که بتوانید به‌روش‌های مختلفی در مرحله‌های اصلی پیشرفت داشته باشید. کابر از این هاب برای ارتقای کاراکتر و انتخاب مهارت‌ها و ساخت Loadoutهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. متاسفانه اطلاعاتی از مهارت‌ها و ویژگی‌هایی که می‌‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید، منتشر نشده است. بااین‌حال زمانی‌که سطح شما بالاتر می‌رود، می‌توانید ظاهر لباس‌ها و ابزارهای خود را تغییر دهید که جزو موارد تزئینی بازی به‌حساب می‌آید.

Dark Alliance

تمرکز اصلی Dark Alliance روی المان‌های هک اند اسلش و سلاخی کردن هیولاها است

این (بخش هاب و ویژگی‌های آن) دقیقا موردی است که Dark Alliance را به یک بازی نقش‌آفرینی تبدیل کرده است. تیم سازنده ترجیح داده به‌واسطه‌ی ارتقای سطح و انتخاب مهارت‌ها، بازی خود را به یک محصول نقش‌آفرینی تبدیل کند تا اینکه دیالوگ‌ها و انتخاب‌های متعددی را سر راه بازیکن قرار دهد. البته اشاره کنم که مواردی هم جهت گشت‌وگذار بازیکن در جهان بازی طراحی شده است، اما تمرکز اصلی Dark Alliance روی المان‌های هک اند اسلش و سلاخی کردن هیولاها است. جف هتم در انتها می‌گوید:

ساختار Dungeons and Dragons بسیار سرگرم کننده است و راه‌های متعددی را برای کسب تجربه ارائه می‌دهد تا بتواند کاربران بیشتری را به خود جذب کند.

بااین‌تفاسیر باید منتظر بمانیم و ببینیم که Dark Alliance پس از عرضه در سال ۲۰۲۰ برای کامپیوتر، چه عملکردی را از خود به‌نمایش می‌گذارد. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ آیا از انجام بازی‌های Dungeons and Dragons محور لذت می‌برید؟

این مطلب از روی مقاله ماه فوریه مجله پی سی گیمر بریتانیا نوشته شده است


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده