نویسنده: میلاد فاطمی
// پنجشنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۱

یوبیسافت به‌جای E3 2020 یک ویژه برنامه آنلاین برگزار خواهد کرد

پس از اینکه نمایشگاه E3 2020 به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به‌صورت رسمی لغو شد، یوبیسافت رسما اعلام کرد که برای نمایش بازی‌ها و پروژه‌های خود ویژه برنامه آنلاینی برگزار خواهد کرد.

گسترش ویروس کرونای جدید (Covid-19) علاوه‌بر اینکه زندگی عادی مردم را تحت تاثیر خود قرار داده، روی کسب‌وکار و صنعت نیز اثر مخربی به‌جا گذاشته و به‌نوعی آن‌ها را منحل کرده است. صنعت بازی‌های ویدیویی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نگرانی‌ها از همه‌گیر شدن این ویروس در آستانه عرضه کنسول‌های پلی‌ استیشن 5 و ایکس‌ باکس سری ایکس، نه‌تنها باعث شده شایعاتی مبنی‌بر احتمال به‌تعویق افتادن عرضه آن‌ها به گوش برسد، بلکه باعث عدم برگزاری یکی از بزرگ‌ترین مراسم‌های مربوط‌به بازی نیز شده است. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که روز گذشته برگزارکنندگان اصلی نمایشگاه E3 به‌صورت رسمی اعلام کردند که باتوجه‌به نگرانی‌های به‌وجود آمده از همه‌گیر شدن ویروس کرونا، مراسم E3 2020 برگزار نخواهد شد.

حال در جدیدترین اخبار بازی، یوبیسافت که همواره حضور پررنگی در E3 داشته است و از مدت‌ها پیش برنامه خود برای امسال را نیز مشخص کرده بود ضمن حمایت از این تصمیم، به‌صورت رسمی اعلام کرد که به‌جای مراسم E3 2020، در حال تدارک برای برگزاری برنامه آنلاینی به‌منظور نمایش و معرفی پروژه‌ها و بازی‌های خود است.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته شده، نمایشگاه E3 2020 قرار بود از تاریخ ۲۰ خرداد به‌مدت سه روز در شهر لس آنجلس امریکا برگزار شود. بااینکه هنوز اطلاعات و جزییاتی از زمان برگزاری رویداد آنلاین یوبیسافت اعلام نشده، اما احتمالا این استودیوی فرانسوی یکی از این سه روز را برای ویژه برنامه خود انتخاب خواهد کرد.

پس از اعلام خبر لغو مراسم E3 2020، فیل اسپنسر نیز با انتشار بیانیه‌ای رسما اعلام کرد که باتوجه به اینکه به عرضه کنسول‌های نسل جدید نزدیک می‌شویم، مایکروسافت در واکنش به عدم برگزاری مراسم E3 امسال، در حال برنامه‌ریزی برای اجرای یک رویداد آنلاین است. برخلاف ردموندی‌ها، به‌نظر می‌رسد خبر برگزار نشدن مراسم امسال برای سونی اما تفاوت چندانی ایجاد نکرده است؛ چراکه همان‌طور که احتمالا باخبر هستید، این غول ژاپنی از مدت‌ها پیش رسما اعلام کرده بود که همانند سال گذشته پلی‌ استیشن برنامه‌ای برای حضور و شرکت در E3 2020 ندارد.

حال باید منتظر ماند و دید طی روزها و ماه‌های آینده استودیوها و شرکت‌هایی که برای مراسم امسال تدارک زیادی دیده بودند، در واکنش به عدم برگزاری E3 چه تدبیری می‌اندیشند. شما هم لطفا در این رابطه نظرات خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده