نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۵

بازی جدید The Witcher پس از Cyberpunk 2077 ساخته خواهد شد

سی دی پراجکت رد اعلام کرد که ساخت بازی بعدی مجموعه The Witcher پس از انتشار بازی Cyberpunk 2077 آغار می‌شود. اسم این بازی The Witcher 4 نخواهد بود.

مجموعه ویچر در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است و کمپانی سی‌دی پراجکت رد هم هیچ خساستی در زمینه ارائه محتوا برای علاقه‌مندان The Witcher نشان نمی‌دهد. این شرکت از قبل اعلام کرده بود که بازی بعدی‌اش در همین مجموعه خواهد بود و حالا هم تایید کرده که ساخت این بازی بلافاصله پس از انتشار بازی مورد انتظار Cyberpunk 2077 آغاز می‌شود.

به گزارش وبسایت یوروگیمر، آدام کیسینسکی، رییس سی‌دی پراجکت رد، در جلسه‌ای که اخیراً با خبرنگاران داشت درباره بازی بعدی این استودیو توضیحاتی را ارائه کرد. او گفت:

ما از قبل روی یک بازی تک‌نفره دیگر مشغول به کار هستیم. در حال حاضر ما یک کانسپت واضح از این بازی ساخته‌ایم که قرار است توسعه پیدا کند. اگرچه در حال حاضر روی این بازی وقت نمی‌گذاریم، اما حتماً ساخته خواهد شد.

مشخصا بازی بعدی مجموعه ویچر فعلاً در مرحله طراحی مفهومی قرار دارد. ظاهراً شخصیت اصلی این بازی گرالت نخواهد بود. کیسینسکی همچنین اعلام کرد که اسم این بازی هم The Witcher 4 نیست، اما در دنیای همین مجموعه جریان خواهد داشت.  ظاهراً توسعه این بازی در سی‌دی پراجکت رد به عهده دو تیم داخلی کوچکتر خواهد بود. سایر اعضای استودیو هم روی محتواهای اضافی بازی Cyberpunk 2077 که پس از انتشار آن ارائه خواهند شد، مشغول به کار می‌شوند.

بازی Cyberpunk 2077

تصویر طراحی شده توسط طرفداران

با این حساب می‌توانیم بگوییم که مجموعه The Witcher آینده روشن اما نه چندان واضحی دارد. مطمئنا طرفداران مجموعه از ساخته شدن یک بازی جدید خوشحال خواهند شد، اما نکته مهم آن است که این بازی چه زمانی آماده انتشار می‌شود. سی‌دی پراجکت رد معمولاً هیچ عجله‌ای برای توسعه بازی‌هایش ندارد و اخیرا نیز ثابت کرده که اگر لازم ببیند، تاریخ انتشار بازی‌ها را تا چند ماه به تاخیر می‌اندازد. این شرکت انتشار بازی Cyberpunk 2077 را حدود ۵ ماه به تاخیر انداخت و اعلام کرد که این بازی در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۷ شهریور ۱۳۹۹) منتشر می‌شود. دلیل این تاخیر هم برطرف کردن ایرادات جزئی و بهینه‌سازی بازی اعلام شده است.

البته با در نظر گرفتن این موضوع که هنوز تاریخ عرضه بازی بعدی مجموعه The Witcher اعلام نشده و همچنین با توجه به این نکته که ساخت این بازی هنوز شروع نشده است، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که آن را روی کنسول‌های نسل بعدی ببینیم.

در اینجا لازم است نگرانی خود را به خاطر شرایط کاری بازی‌سازان سی‌دی پراجکت رد هم اعلام کنیم. اگرچه تاخیر چند ماهه بازی Cyberpunk 2077 فرصت بیشتری را در اختیار آنها قرار می‌دهد، اما طبق خبرهای منتشر شده، تیم سازنده این بازی همچنان برای رساندن آن به تاریخ جدید، به شدت تحت فشار قرار دارند. اینکه قرار است آنها پس از اتمام این بازی بلافاصله در قالب تیم‌های کوچکتر مشغول ساخت بازی جدید The Witcher شوند، هیچ فرصتی را برای استراحت آنها باقی نمی‌گذارد.

موفقیت بازی‌های The Witcher باعث شده تا سریال این مجموعه هم که به وسیله شبکه نتفلیکس ساخته شده مورد استقبال طرفداران قرار بگیرد. فصل اول این سریال بینندگان زیادی را جذب کرده و پیش‌بینی می‌شود که در فصل‌های آینده نیز موفقیت‌های زیادی به دست آورد. نقد فصل اول سریال The Witcher را می‌توانید اینجا بخوانید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده