// چهار شنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۱۵

بازی جدید استودیو 2K در سری بازی NFL در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد

استودیو 2K برای اولین‌بار پس از انتشار آخرین بازی NFL خود یعنی NFL 2K5 در سال ۲۰۰۴، بازی جدید خود از این سری را عرضه خواهد کرد.

در طی قرارداد جدید استودیو 2K برای ساخت دوباره‌ی سری بازی‌های NFL، اولین بازی از این سری در سال ۲۰۲۱ و در سال مالی ۲۰۲۲ شرکت مادر Take-Two عرضه خواهد شد. اطلاعات بیشتری درباره‌ی نام بازی، توسعه‌دهندگان و تاریخ انتشار آن بعداً اعلام خواهد شد. رئیس شرکت 2K Games، دیوید ایسمیلر (David Ismailer)، در بیانیه‌ای اعلام کرد:

NFL به‌دلیل ایجاد سرگرمی‌‌های باورنکردنی برای طرفداران، به‌عنوان یکی از موفق‌ترین برند‌های ورزشی در جهان شناخته شده است. ما از همکاری با NFL برای ایجاد چندین بازی ویدیویی با محوریت تجربیاتی سرگرم کننده، قابل دسترسی و اجتماعی بسیار خوشحال هستیم. ترکیب شدن تخصص استودیو 2K در ساخت بازی‌های ورزشی که برنده‌ی جوایز متعددی شده‌اند با برند مشهور NFL به‌عنوان یک سازمان تفریحی و ورزشی شناخته شده در سطح جهان، بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

همان‌طور که می‌دانید، مدتی می‌شود که استودیو EA مشغول به ساخت بازی‌های ویدئویی شبیه‌ساز NFL است. با اینکه استودیو 2K تاکید می‌کند که بازی‌های NFL خود غیر شبیه‌ساز خواهند بود، اما به‌نظر می‌رسد که سری بازی Madden استودیو الکترونیک آرتز اکنون برای اولین‌بار در طی این سال‌ها با یک رقیب جدی رو‌به‌رو است. استودیو EA در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ تغییری از سمت آن‌ها رخ نداده است:

EA Sports ناشر اختصاصی بازی‌های شبیه‌ساز NFL است و همکاری ما با NFL و NFLPA بدون تغییر باقی خواهد ماند.

 توافق‌نامه‌های ما همیشه توسعه‌ی غیر انحصاری بازی‌های غیر شبیه‌ساز روی سیستم‌عامل‌های مختلف را مجاز می‌دانست. تعهد ما به طرفداران NFL، که قدمت آن‌ها تقریبا به ۳۰ سال می‌رسد، هرگز قوی‌تر از الان نبوده است و ما هنوز داریم بزرگ‌ترین سال خود را پشت سر می‌گذاریم. بازی Madden NFL 20 تبدیل به موفق‌ترین بازی تا به اکنون در این سری شده است و حالت‌های جدیدی مانند Superstar KO و پخش Madden NFL esports ما در حال کسب محبوبیت در بین طرفداران است. ما در سال‌های آینده با همین سرعت با تجربیات جدید و متفاوت روی سیستم‌عامل‌های بیشتر و با روش‌های جدید بازی کردن رو به جلو حرکت خواهیم کرد.

سال‌های گذشته استودیو 2K مشغول به ساخت بازی‌های NFL به‌عنوان بخشی از سری NFL 2K خود بود. این بازی‌ها توسط استودیو Visual Concepts ساخته و توسط Sega منتشر می‌شد. در ابتدا این بازی به‌صورت انحصاری برای کنسول Dreamcast عرضه شد، اما پس از پایان دوره‌ی کنسول سگا، این بازی به حالت چند پلتفرمی درآمد. آخرین بازی از این سری با نام NFL 2K5، که مورد تحسین منتقدان هم قرار گرفت، در فوریه سال ۲۰۰۴ برای PS2 و Xbox عرضه شد و باعث کاهش جدی فروش بازی Madden استودیو EA آن سال شد. در نتیجه، EA با NFL قراردادی انحصاری برای ساخت بازی‌های ویدیویی با مجوز رسمی امضا کرد و سری NFL 2K را از رقابت خارج کرد.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده