نویسنده: علی گودرزی
// سه شنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۹

بازی Horizon Zero Dawn رسما برای پی سی تایید شد؛ انتشار در تابستان ۹۹

ضمن تایید انتشار بازی Horizon Zero Dawn برای پی سی، مشخص شد که این اثر در تاریخ تابستان برای کامپیوتر منتشر می‌شود و سونی قصد ندارد تمامی آثار انحصاری‌اش را برای کامپیوتر پورت بکند. 

استودیو گوریلا گیمز که آن‌ها را با مخلوق علمی‌-تخیلی و تحسین‌شده‌شان یعنی سری بازی‌های کیلزون می‌شناسیم، در نسل هشت با ساخت یک بازی کاملا جدید توانست ساخته‌های خود را وارد فضایی کاملا جدید بکند. این تیم که با بازی Killzone Shadow Fall نسل هشت را نه‌چندان قدرتمند شروع کرد، در ادامه تصمیم گرفت تا یک سری کاملا جدید که سبک‌وسیاقی کاملا نو را نسبت به کیلزون دنبال می‌کرد، بسازد و یک قدم کاملا جدید بردارد؛ همین موضوع خیلی از کارشناس‌ها و هواداران را مضطرب کرده بود چرا که حرکت جدید گوریلا گیمز، ریسک بسیار بالایی داشت و احتمال شکست خوردنش شانه‌به‌شانه‌ی احتمال موفقیتش بالا می‌آمد. نتیجه اما اثری با نام Horizon Zero Dawn بود که در تمامی زمینه‌ها از گیم‌پلی و داستان گرفته تا موسیقی و گرافیک، حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن داشت و ضمن برانگیختن تحسین همه‌گان، توانست جوایز بسیار زیادی را هم به‌دست بیاورد.

چندی پیش و با تایید انتشار Death Stranding برای پی سی، شایعات انتشار «هورایزن زیرو داون» برای پی سی بیشتر از قبل قوت گرفت و حالا درجریان آخرین اخبار بازی، به‌ شکلی کاملا رسمی مشخص شد که این بازی در تابستان سال ۹۹ راهی کامپیوتر می‌شود و پی‌سی‌بازها می‌توانند یکی دیگر از محصولات انحصاری و تحسین‌شده‌ی سونی را تجربه کنند. این موضوع را سونی هم تایید کرد و همین حالا می‌توانید صفحه‌ی نسخه‌ی Complete Edition بازی را در استیم بررسی کنید. هرمن هالست، مدیر استودیو گوریلا گیمز و جانشین شوهی یوشیدا به‌عنوان رئیس استودیوهای جهانی سونی پیرامون این موضوع می‌گوید:

بله می‌توانم تایید کنم که تابستان امسال بازی Horizon Zero Dawn برای کامپیوتر منتشر خواهد شد. به‌‌زودی اعضای بالارتبه و جدید استودیو اطلاعاتی جدید از این موضوع را منتشر خواهند کرد.

با توجه به‌ صحبت هرمن هالست، سونی هنوز تاریخ عرضه‌ی دقیق نسخه‌ی پی سی هورایزن زیرو داون را مشخص نکرده است. وی در ادامه خاطرنشان کرد:

ما همیشه به‌ معرفی پلی‌استیشن به افراد بیشتر و جوامع بزرگ‌تر، فکر می‌کنیم و به‌ نظرم این خیلی مهم است که ایده‌های نو و خلاق را در آغوش بگیریم و به گیمرها چیزی که فرصت تجربه‌ کردنش را نداشتند، تقدیم کنیم.

Horizon Zero Dawn

هالست همچنین به سیاست‌های سونی پیرامون انتشار بازی‌های انحصاری برای کامپیوتر اشاره کرد و گفت که قرار نیست این کمپانی مثل شرکت مایکروسافت، تمامی بازی‌های انحصاری خود را برای کامپیوتر منتشر کند و به‌ سازوکار همیشگی خود نسبت به انتشار آثار انحصاری پایبند خواهد بود. در صحبت‌های هالست می‌خوانیم:

برای اینکه یک‌سری از موضوعات را شفاف کنم باید بگویم که انتشار برخی از بازی‌های AAA و انحصاری سونی برای کامپیوتر به‌ این معنی نیست که تمامی بازی‌های انحصاری سونی قرار است راهی این پلتفرم بشود. از نظر من پورت کردن هورایزن برای کامپیوتر از همه‌نظر حرکتی درست و مناسب بود؛ با این وجود باید بگویم که ما به صورت کامل و صد درصدی به تمامی برنامه‌ها و سیاست‌های کنسول‌های پلی استیشن پایبند هستیم و هنوز برنامه‌ای برای زمان دقیق عرضه‌ی هورایزن برای پی سی مشخص نشده است.

بدین ترتیب و با تایید شدن عرضه‌ی هورایزن زیرو داون برای کامپیوتر، پی‌سی‌بازها می‌توانند یکی دیگر از انحصاری‌های برتر پلی استیشن 4 را کنار دث استرندینگ، در تابستان امسال تجربه کنند. هر دوی این بازی‌ها با موتور گرافیکی دسیما توسعه‌ پیدا کرده‌اند و بهینه‌ شدن این موتور برای دادن خروجی روی پلتفرم کامپیوتر، از نقاط بسیار جالبی است که پیش‌تر تصور می‌شد هرگز امکانش به وجود نخواهد آمد. پیش‌تر شایعه‌ی عرضه‌ی بازی The Last of Us Part 2 روی پی سی وجود داشت و حالا که شایعه‌ی عرضه‌ی هورایزن زیرو داون برای پی سی رنگ‌وبوی واقعیت پیدا کرده، حالا باید ببینیم که آیا این شایعه نیز به‌ حقیقت می‌پیوندد یا خیر. نظر شما چیست؟ دیدگاه خود را با زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده