نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۹

نبرد ابرقهرمانان: سوپرمن در مقابل کاپیتان آمریکا

در آخرین رقابت از مرحله یک چهارم نهایی نبرد ابرقهرمانان، شاهد روبه‌رو شدن سوپرمن با کاپیتان آمریکا هستیم.

همان‌طور که چندی پیش و در مطلب اصلی مسابقه نبرد ابرقهرمان‌ها خواندید، از چهارشنبه ۲۳ بهمن، این مسابقه که جوایز ارزنده‌ای هم دارد، آغاز شد. در جدیدترین نبرد، شاهد رقابت سوپرمن با کاپیتان آمریکا هستیم که آخرین مسابقه مرحله یک چهارم نهایی به‌حساب می‌آید. این مسابقه قرار است تا ساعت ۱۶ فردا فعال باشد و ساعت ۱۷ فردا هم شاهد آغاز مسابقه بعدی خواهیم بود. در ادامه، توضیحات مختصری در مورد این قهرمان‌ها داریم تا بعد هم به سراغ رای‌گیری برویم؛ فقط در نظر داشته باشید که حتما قبل از شرکت در نظرسنجی و در صورتی که هنوز فرم قرعه‌کشی را پُر نکرده‌اید، ازطریق فرم زیر این کار را انجام دهید. البته اگر قبلا فرم را پُر کرده‌اید، نیازی به مجددا تکمیل کردن آن نیست و در قرعه‌کشی شرکت خواهید کرد:

سوپرمن

لوکی

بارها و بارها شنیدیم که سوپرمن، آخرین بازمانده سیاره کریپتون است. در کتاب‌های کمیک اینگونه آمده که پدر سوپرمن از مدتی قبل از سرنوشت وحشتناک کریپتون خبر داشت. به همین دلیل پیش از اینکه این سیاره منفجر شود، پسر کوچک خود یعنی کال-ال را در یک وسیله نقلیه آزمایشی قرار داد و آن را به سمت زمین فرستاد. از آنجایی که کال-ال کاملا ظاهری انسانی داشت، مارتا و جاناتان کنت تا مدت‌ها تصور می‌کردند که این کودک، قربانی یک سری آزمایشات است. قدرت‌های کلارک در زمان کودکی اصلا مشخص نبود و به مرور زمان، این توانایی‌ها هم در بدن کریپتونی او ظاهر می‌شد.

در ابتدا کلارک اصلا دوست نداشت که از قدرت‌های خود در عموم استفاده کند به همین دلیل به طور مخفیانه به مردم کمک می‌کرد. اما در نهایت بعد از گذشت مدتی مجبور شد که برای جلوگیری از سقوط یک هواپیمای ناسا، در ملاءعام از قدرت‌هایش استفاده کند. یکی از اتفاقات جالبی که در زندگی سوپرمن رخ داد این بود که او به یک «جهان جیبی» رفت که کریپتون و زمین مخصوص به خودش را داشت. او در آنجا با سه کریپتونی برخورد کرد که تمام مردم ساکن در سیاره زمین را به قتل رسانده بودند. سوپرمن بعد از شکست این سه نفر، آنها را اعدام کرد.

سوپرمن معتقد بود که به جز اعدام، هیچ راه دیگری برای متوقف کردن آنها وجود نداشت. او نه تنها بعد از این اتفاق یک عذاب وجدان وحشتناک هم داشت، بلکه یکی از بزرگترین دشمنانش به نام برینیاک هم به سراغ او آمد و ذهن او را تحت تاثیر خود قرار داده بود؛ کاری که باعث شد تا سوپرمن اختلال چند شخصیتی پیدا کند. او تصور می‌کرد که برای بشریت بسیار خطرناک است. از همین رو خودش را به فضا تبعید کرد و به خودش قول داد که دیگر هیچکس را نکشد. سوپرمن بارها و بارها ثابت کرده که یک قهرمان واقعی است. او حاضر است برای درست کردن یک کار اشتباه یا نجات جان یک فرد، هر کار شجاعانه‌ای مانند قربانی کردن خودش را انجام دهد.

از جمله دشمنان بزرگ سوپرمن می‌توان به سایبورگ سوپرمن، برینیاک، دارک ساید، لکس لوثر، بیزارو، Mr. Mxyzptlk و غیره اشاره کرد. اغلب افراد تصور می‌کنند که قدرت فیزیکی سوپرمن بینهایت است اما این تصور اصلا درست نیست. با اینکه بینهایت نیست، اما هنوز کسی نتوانسته حد و اندازه آن را به درستی تخمین بزند. می‌توان گفت که تقریبا بدن او غیرقابل تخریب است و هیچ چیز نمی‌تواند به آن آسیب وارد کند. البته او در برابر کریپتونایت، حملات صوتی، جادو و برخی افراد مانند برینیاک آسیب‌پذیر است. شنوایی سوپرمن چندین برابر انسان‌های معمولی است. او می‌تواند چیزهایی را ببیند که هیچ انسان دیگری حتی نمی‌تواند به دیدن آنها فکر کند. دید ایکس-ری به سوپرمن این توانایی را می‌دهد تا درون اشیاء مختلف را ببیند. یکی از جذاب‌ترین توانایی‌های سوپرمن این است که می‌تواند از چشمان خود اشعه قرمزی خارج و گرمای زیادی را به هدف خود وارد کند. سوپرمن می‌تواند خیلی بیشتر از سرعت صدا، حرکت کند، بدود، واکنش نشان دهد و حتی فکر کند. او برای پرواز به سمت فضا، باید به طور کامل ریه‌های خود را با اکسیژن پر کند و حتی می‌تواند برخلاف قانون جاذبه هم عمل کند.

کاپیتان آمریکا

گرین ارو

استیو راجرز پسری اهل بروکلین بود که مثل خیلی از جوانان آن زمان به‌دنبال خدمت به کشورش و حضور در میدانهای جنگ جهانی دوم بود، اما مشکلات جسمانی و بیماری استیو جوان باعث رد پیاپی او از درخواست برای حضور در جبهه‌های جنگ می‌شد. درنهایت او با کمک یک برنامه محرمانه وارد ارتش شد که نتیجه آن تبدیل به قهرمان جدید آمریکایی‌ها بود، اما زمانی‌که پا به میدان نبرد گذاشت، متوجه شد که میدان نبرد آن چیزی نیست که تصورش را می‌کرد و اکنون خود هم به بخشی از برنامه تبلیغاتی ارتش برای ثبت‌نام جوانان آمریکایی شده است. اما یک اتفاق غیر منتظره باعث شد تا او وارد نبردی با یک گروه مرموز به نام هایدرا به رهبری رد اسکال شود که در این مأموریت او با کمک بهترین دوستش، باکی بارنز و پگی کارتر که به او علاقه‌مند شده بود، به نبرد با هایدرا و آلمان نازی پرداخت تا جهان به مکانی امنتر تبدیل شود که استیو با پایان جنگ جهانی نیز متوجه شد جنگ هیچگاه قرار نیست تمام شود.

پس از پایان جنگ جهانی دوم، استیو راجرز به‌همراه چند ابرقهرمان دیگر گروه اونجرز را تشکیل داد که هدف آن دفاع از مردم بیگناه دربرابر جنگ‌های بدون پایان جهان و همچنین دفاع از مردم دربرابر نیروها و سازمانهای مخوفی مثل هایدرا بوده است. استیو راجرز شاید نمادی از بهترین دوست و هم رزم باشد. شخصی که هیچگاه تسلیم نمی‌شود و تا آخرین توان ایستادگی و مبارزه می‌کند؛ حتی اگر او تنها دربرابر یک ارتش بزرگ باشد. شاید او دارای قدرت خیلی خاصی نیست و یک سپر از جنس فلز وایبرنیوم، تنها سلاح او باشد و شاید نمادی از یک کشور باشد، اما او شخصی است که می‌توان همیشه و در همه جا به او تکیه کرد. نام کاپیتان آمریکا تنها یادآور نمادی است که قرار بود در جنگ جهانی دوم باشد و امروز او شخصی است که ملیت و رنگ اهمیتی ندارد تا حدی که او بارها این لقب را رها کرده است.

حتی اگر بهترین دوست صمیمی استیو راجرز باشید که در قالب وینتر سولجر بازگشته، باعث نمی‌شود تا بهترین دوستش را متوقف نکند، اما تلاش خواهد کرد تا گذشته خود را به یاد بیاورد و دست از کشتار افراد مظلوم بردارد. برای استیو راجرز فرقی نمی‌کند که یک فرد زمینی با قدرت‌های فرابشری یا یک فضایی باشید، او در هر حال به‌دنبال دفاع از زمین و مردم بی دفاع است و او حتی از جمله معدود شخصیت‌هایی است که لیاقت بلند کردن میولنیر را دارد و می‌تواند از آن دربرابر دشمنان استفاده کند. استیو راجرز ابرقهرمانی است که شاید کمتر روزی زندگی عادی را تجربه کرده باشد، اما هیچگاه باعث نشده تا اعتقادات خود را کنار بگذارد و حتی در حوادث جنگ داخلی در طرف دوستان و اعتقاد خود قرار گرفته و از آن تا لحظه کشته شدن توسط کراس بونز دفاع کرد. او مردی است که به این زمان تعلق ندارد، اما باز هم هدفش حفظ صلح و آرامش مردم عادی و بی دفاع است.

حال نوبت شما است تا ازطریق نظرسنجی زیر، شخصیت محبوب خودتان را از بین سوپرمن و کاپیتان آمریکا انتخاب کنید:

جوایز مسابقه با حمایت آونگ:

  • پلی‌استیشن 4 ارتقا یافته با SSD Adata SU800 512GB و هارد اکسترنال گیمینگ یک ترابایتی Adata 770G برای دو نفر
  • درایو اس اس‌دی Adata SX8200 Pro یا S11 Pro با ظرفیتی ۵۱۲ گیگابایت برای سه نفر
  • اس اس‌دی پر سرعت و با دوام Adata SU800 با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت برای سه نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD380، تنها هارد مقاوم دربرابر ۳ تن فشار در دنیا با ظرفیت ۲ ترابایت برای دو نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD770G، اولین هارد اکسترنال مقاوم با نورپردازی RGB برای سه نفر

اسپانسر نبرد ابرقهرمانان زومجی:

آونگ


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده