نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۴

دیزنی درخواست اضافه شدن Sora به Super Smash Bros. Ultimate را ظاهراً رد کرده است

علی‌رغم درخواست طرفداران مبنی بر اضافه شدن کاراکتر Sora به بازی Super Smash Bros. Ultimate، به‌نظر می‌رسد که این تصمیم در پی مخالفت دیزنی لغو شده است.

بااین‌که بازی Super Smash Bros. Ultimate بسیاری از مبارزان مورد درخواست طرفداران از جمله Banjo و Kazooie، Ridley و King K. Rool را نهایتاً به مجموعه‌ی مبارزان خود اضافه کرده است، اما هنوز هم تعدادی از این‌کاراکترها وجود دارند که موفق به ورود به این مجموعه نشده‌اند. یکی از این شخصیت‌ها، Sora از سری Kingdom Hearts اسکوئر انیکس است که برخلاف پیش‌بینی‌های بسیاری از طرفداران Super Smash Bros، به این بازی اضافه نشده است. درواقع مجموع کاراکترهای اسکوئر انیکس در این‌بازی، همچنان به Cloud از سری Final Fantasy و Hero از Dragon Quest محدود می‌شود. حالا به‌نظر می‌رسد که در پس این‌تصمیم، دلایل مشخصی وجود داشته که رفته‌رفته درحال آشکار شدن هستند.

Imran Khan در جدیدترین اپیزود پادکست Kinda Funny Gamescast اطلاعات جدیدی از اقدام نینتندو برای اضافه کردن Sora در Super Smash Bros. Ultimate و نقشی که دیزنی در عدم موفقیت این اقدام داشته است، را ارائه می‌کند. امران خان که خود ویراستار ارشد و سابق وبسایت GameInformer محسوب می‌شود، صراحتاً بیان می‌کند که نینتندو قبلاً تلاش کرده تا کاراکتر Sora به بازی Super Smash Bros. Ultimate اضافه شود:

بله؛ نینتندو به‌طور قطع برای این‌کار به دیزنی مراجعه کرده است.

Khan درباره این‌که آیا دیزنی مانع انجام این اقدام شده نیز می‌گوید:

بله، البته به‌طور ویژه دیزنی ژاپن در این‌امر دخیل بوده است.

اگر از چگونگی نقش دیزنی در رقم خوردن این اقدام بی‌اطلاع هستید، باید گفت که مجموعه‌ی Kingdom Hearts که مالک حق کپی‌رایت کاراکتر Sora محسوب می‌شود، یک دارایی مشترک بین شرکت‌های اسکوئر انیکس و دیزنی به شمار می‌رود. درواقع، این دیزنی است که حق مالکیت آی‌پی بازی‌های Kingdom Hearts را در اختیار دارد. بنابراین حتی اگر اسکوئر انیکس نیز با اضافه شدن Sora به بازی Super Smash Bros. Ultimate موافق باشد، دیزنی باید چراغ سبز نهایی را برای انجام این اقدام از خود نشان دهد. براساس شایعاتی که توسط Khan مطرح می‌شود، دیزنی علاقه‌ای به همکاری با نینتندو نداشته است.

Super Smash Bros. Ultimate

تنها نکته‌ای که در اظهارات Khan همچنان گنگ به‌نظر می‌رسد، این است که چرا شعبه‌ی ژاپنی دیزنی باید چنین تصمیمی را بگیرد. همانطور که احتمالاً می‌دانید، مقر شرکت اسکوئر انیکس در ژاپن واقع شده است؛ درحالی که کمپانی Walt Disney علی‌رغم این که یک شرکت جهانی محسوب شده و چندین واحد عملیاتی در کشور ژاپن دارد، در ایالات متحده آمریکا واقع شده و درواقع هیچ‌یک از دفاتر شرکتی دیزنی در منطقه ژاپن قرار نگرفته است. لذا به‌نظر می‌رسد که اینگونه تصمیمات قاعدتاً باید توسط دفاتر غربی این شرکت اتخاذ شوند. علاوه‌براین، بخش Disney Interactive که مسئولیت همکاری با اسکوئر انیکس در مجموعه‌ی Kingdom Hearts را برعهده دارد نیز در آمریکا واقع شده است. مسلماً Khan چیزهایی را می‌داند که ما از آن بی‌اطلاع هستیم، اما اظهارات او در این‌خصوص کمی غیرمنطقی به‌نظر می‌رسد.

ضمن‌این‌که جا دارد به این‌نکته نیز اشاره کنیم که Khan احتمال حضور Sora در Super Smash Bros. Ultimate را برای کاملا رد نکرده است. وی در این‌خصوص می‌گوید که هنوز هم احتمال انجام شدن این اتفاق وجود دارد، اما قطعاً با دیدن آن متعجب خواهد شد.

Super Smash Bros. Ultimate هم‌اکنون برای کنسول نینتندو سوییچ قابل دریافت است. براساس برنامه‌های از پیش تعیین شده، قرار است ۶ مبارز دیگر نیز تا قبل از سال ۲۰۲۱ و در قالب DLC به‌ این‌بازی اضافه شوند.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده