نویسنده: تیم کجارو
// شنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۵

کارهایی که در اولین سفر به استانبول می‌توان انجام داد

اولین سفر خود به استانبول می‌تواند با بازدید از یک جاذبه‌ی گردشگری بسیار زیبا شروع شود. در سفر اول خود به استانبول، موارد زیر را حتما در نظر بگیرید.

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومجی بازنشر شده است.

استانبول، به‌عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگری دنیا، از تاریخی غنی برخوردار است؛ به‌طوری که پایتخت سه امپراتوری مهم رومی، بیزانس و عثمانی بوده است. ضمن اینکه تنها شهر دنیا به شمار می‌رود که در دو قاره قرار دارد و اغلب آن را شهری می‌دانند که غرب و شرق را به یکدیگر وصل کرده است.

گردشگران در اولین سفر خود به استانبول، علاوه بر بازدید از جاهای دیدنی استانبول که شهرت زیادی دارند، می‌توانند به گوشه‌وکنار شهر نیز سری بزنند و تفریح‌های متفاوتی را تجربه کنند. این مقاله از کجارو به شما کمک می‌کند تا سفری لذت‌بخش به این شهر زیبا داشته باشید.

اگر دوست دارید سفری بی‌دغدغه به استانبول داشته باشید، بهترین و ارزان‌ترین تور استانبول را با کمک کجارو جستجو و از آژانس‌های مسافرتی معتبر خریداری کنید. در کجارو، مجموعه‌ای از بهترین تورها از معتبرترین آژانس‌های گردشگری گرد هم آمده‌اند تا به‌راحتی بتوانید با توجه به شرایط خود، مناسب‌ترین تور را خریداری کنید.

گشت‌وگذار در منطقه سلطان احمد

منطقه سلطان احمد

در صورتی که برای اولین بار به استانبول ترکیه سفر می‌کنید، حتما بازدید از منطقه‌ی سلطان احمد و جاهای دیدنی آن را در برنامه‌های خود بگنجانید. از جاذبه‌های این منطقه می‌توان به ایاصوفیه، مسجد کبود، آب انبار باسیلیکا، کاخ توپکاپی، کلیسای چورا، بازار بزرگ و موزه‌ باستان‌شناسی استانبول اشاره کرد که همگی در محله تاریخی سلطان احمد قرار دارند.

جاهای دیدنی استانبول

گردشگران اغلب در اولین سفرشان، هتلی در این منطقه‌ی قدیمی شهر رزرو می‌کنند تا به همه‌ی جاذبه‌ها و سرگرمی‌های گردشگری نزدیک باشد؛ اما حتما از سلطان احمد بیرون بزنید و از سایر مناطق استانبول نیز دیدن کنید. عبور از روی پل گالاتا، گشت‌وگذار در منطقه‌ی بندری کاراکوی، محله چوکورجوما (Çukurcuma) و گالاتا، امکان آشنایی با مردم محلی را فرهم می‌کند.

بازدید از جاذبه‌های کمتر شناخته‌شده

جاهای دیدنی استانبول

پس از بازدید از جاهای معروف شهر، پیشنهاد می‌کنیم که به دیدن جاذبه‌های کمتر شناخته‌شده نیز بروید تا درک جامعی از استانبول واقعی پیدا کنید. علاوه بر بازدید از مسجد فتحیه که با نام کلیسای پاماکاریستوس (Pammakaristos Church) نیز شناخته می‌شود، به دیدن مسجد یاووز سلیم، کاخ بیلربیی و کلیسای ارتدوکس قسطنطنیه در منطقه‌ بالات بروید.

کشتی‌سواری در تنگه بسفر

تنگه بسفر

بی‌شک بازدید از استانبول بدون تماشای شهر از روی آب، کامل نمی‌شود. علاوه بر اینکه امکان رزرو تور خصوصی تنگه بسفر برای علاقه‌مندان وجود دارد و گردشگران می‌توانند با استفاده از تورهای بسفر که توسط کشتی‌های عمومی شهر ارائه می‌شود و روزانه از ایستگاه امین‌اونو حرکت می‌کنند، به تماشای شهر بنشینند.

بازدید از جزایر استانبول

جزایر استانبول

جزایر استانبول، محبوب‌ترین جاهای شهر برای تعطیلات آخر هفته به حساب می‌آیند؛ به‌خصوص که هیچ خودرویی اجازه‌ی ورود به هیچ‌یک از این جزایر را ندارد و به این معنی است که گردشگران باید با پای پیاده یا دوچرخه در جزیره رفت‌وآمد کنند. علاوه بر این، عمارت‌های زیبایی از دوران عثمانی در همه‌جا به چشم می‌خورد.

در فصل تابستان، کلوپ‌های ساحلی متعددی در این جزایر فعالیت می‌کنند و به این ترتیب، گردشگران می‌توانند به شنا بپردازند یا به یکی از رستوران‌های غذاهای دریایی بروند و از صرف یک وعده غذای لذیذ در کنار آب، نهایت لذت را ببرند.

تجربه زندگی شبانه در آرناووت‌کوی

آرناووت‌کوی، از ناحیه‌های قسمت اروپایی استانبول است که به‌خاطر رستوران‌های دریایی‌اش شهرت دارد. برای تجربه‌ی زندگی شبانه در استانبول و معاشرت با مردم محلی می‌توانید سری به این منطقه بزنید.

رفتن به حمام ترکی

حمام ترکی

پس از کلی پیاده‌روی و گشت‌وگذار در جاذبه‌های دیدنی، حالا نوبت به تجربه‌ی یک حمام ترکی است که بهترین راه برای رفع خستگی به شمار می‌رود. در حمام گدیک پاشا نوبت بگیرید و اجازه دهید که شما را با ابری از حباب صابون شسته و ماساژ دهند. پس از حمام، هیچ چیزی به‌اندازه‌ی یک چرت کوتاه نمی‌چسبد.

چشیدن غذاهای ترکی

غذای ترکی

غذاهای ترکی فقط به کباب و دونر کباب خلاصه نمی‌شود؛ پس خود را فقط به این غذاها محدود نکنید. برای اینکه انواع غذاهای مناطق مختلف ترکیه را بچشید، در یکی از بهترین رستوران‌های شهر، جا رزرو کنید. خوردن ماهی تازه در کنار تنگه‌ی بسفر را نیز فراموش نکنید.

گشتی در بخش آسیایی استانبول

منطقه مدا استانبول

گردشگران اغلب بازدید از بخش آسیایی استانبول را به فراموشی می‌سپارند؛ پس سوار کشتی شوید و خود را به قاضی‌کوی برسانید. پیشنهاد می‌کنیم که گشتی در منطقه‌ی مُدا بزنید و از تماشای زندگی مردم محلی لذت ببرید. در این منطقه تقریبا با هیچ گردشگری مواجه نخواهید شد.


منبع کجارو
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده