نویسنده: شعیب شاهدی
// جمعه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Adventure Llama؛ لامای ماجراجو

بازی موبایل Adventure Llama محصول جدید استودیو اوربی گیم در سبک پلتفرمر و پازل است که برای اندروید و آیفون منتشر شده است. با معرفی این بازی زیبا همراه زومجی باشید.

همان‌طور که می‌دانیم اغلب لاماها به عنوان یک گونه جانوری عمر خود را به علف خوردن می‌گذرانند؛ اما پابلو که در بازی موبایل Adventure Llama یک لامای بامزه و بازیگوش است یک روز تصمیم می‌گیرد قطب‌نمای خود را بردارد، لباس باستان‌شناسی بپوشد و وارد یک ماجراجویی خطرناک ایندیانا جونزی شود! استودیو اوربی گیم با این بازی خوش‌ساخت به ما یادآوری می‌کند که چرا عاشق بازی‌های پلتفرمر قدیمی مثل سونیک و سوپر ماریو هستیم. ترکیب سبک پلتفرمر و پازل استادانه انجام شده است و گیم‌پلی منحصربه‌فرد بازی، بازیکن را با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌کند. تمام این‌ها در کنار گرافیک بسیار زیبای دوبعدی و پیکسلی، موسیقی‌ جذاب و صدای پابلو که گاهی شما را تشویق می‌کند و گاهی داد و فریادش در می‌آید، این بازی را لایق تحسین می‌کند. بازی Adventure Llama را می‌توان روی پلتفرم‌های اندروید و آیفون تجربه کرد.

بازی موبایل adventure llama

داستان از جایی شروع می‌شود که پابلو لامای بامزه‌ی داستان ما که از روزمرگی خسته شده است تصمیم می‌گیرد به ماجراجویی و اکتشاف در خرابه‌های تمدن‌های گذشته بپردازد. در نتیجه بدون درنظر گرفتن خطرات راه و عواقب احتمالی، دار و ندارش را که یک بادکنک بزرگ است برمی‌دارد و دل را به دریا می‌زند. این تمدن‌های باستانی که در مکان‌های مختلفی قرار دارند توسط اجداد لاماها بنیان‌گذاری شده‌اند. همان‌طور که احتمالا حدس زده‌اید این مکان‌ها پر از تله‌های مختلف هستند که طراحی شده‌اند تا به شما اجازه ورود ندهند. وظیفه ما این است که به پابلو کمک کنیم تا این مسیر پرپیچ و خم را به سلامتی طی کند، در طول مسیر آثار باستانی زیادی را جمع کند و کلی پول لامایی به‌دست بیاورد.

بازی موبایل adventure llama

این بازی خوش‌ساخت به ما یادآوری می‌کند که چرا عاشق بازی‌های پلتفرمر قدیمی مثل سونیک و سوپر ماریو هستیم!

از گیم‌پلی بازی هرچه بگوییم کم گفته‌ایم! در طول بازی برای هدایت پابلو فقط دو روش وجود دارد. اول صفحه را لمس کنید تا پابلو بپرد. دوم انگشت خود را روی صفحه نگه دارید تا پابلو بادکنک یا کایت خود را بگیرد و پروازکنان به‌آرامی به زمین برسد. همین! ساده به نظر می‌رسد ولی این‌طور نیست. همین دو حرکت ساده وقتی با موانع مختلف و المان‌های متنوع بازی ترکیب می‌شود می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. وقتی ضربه اول را به صفحه بزنید پابلو شروع به حرکت می‌کند و تا وقتی سه جسم طلایی را به‌دست نیاورید توقف نمی‌کند. اجسام طلایی یک به یک ظاهر می‌شوند و باید آن‌ها را به ترتیب بگیرید. پابلو اگر به یک المان عمودی برخورد کند مسیر حرکتش را تغییر می‌دهد. حالا اگر حرکت پابلو را با المان‌هایی مانند پرتال‌هایی که شما را به جایی دیگر می‌برند، بلوک‌هایی که پابلو می‌تواند جابه‌جا کند، بلوک‌هایی که وقتی پابلو روی آن‌ها می‌رود خرد می‌شوند، چاله‌های آب یا آتش یا اسید، بلوک‌هایی که حرکت می‌کنند، کلید‌های مختلف که پلتفرم را تغییر می‌دهند، المان‌هایی که تیر پرتاب می‌کنند، المان‌هایی که از آن نیزه بیرون می‌آید، سکوهایی که شما را پرتاب می‌کنند، پنکه‌هایی که در حین پرواز شما را به جهت مخالف هل می‌دهند و... ترکیب کنیم می‌توانیم ببینیم که طراحان بازی چه اثر فوق‌العاده‌ای را تحویل طرفداران این سبک داده‌اند. خلاقیت در همه مراحل بازی وجود دارد و با پیش‌روی در مراحل و مکان‌ها، چالش‌ها به مرور سخت‌تر می‌شوند و رد کردن هر مرحله تاکتیک و استراتژی مخصوص به خود را می‌طلبد.

بازی موبایل adventure llama

Adventure Llama در لیست بازی‌های منتخب گوگل‌پلی قرار گرفته است!

بازی دارای یک حالت بدون پایان است که گیم‌پلی آن با بخش اصلی متفاوت است. در اینجا پابلو از دست یک طوفان آتش فرار می‌کند و گیم‌پلی آن شبیه بازی محبوب دایناسور گوگل کروم است. در طول این مسیر باید موانع مختلف را رد کنید و می‌توانید برای خود پول لامایی جمع کنید. با پول‌های لامایی می‌توان جعبه خرید و باز کرد که شامل بادکنک یا کایت مختلف و لباس‌های متنوعی مانند لباس باب اسفنجی برای پابلو است که لذت تجربه بازی را برای طرفداران آقای شلوار مکعبی دوچندان می‌کند. در کل بازی دارای هفت معبد است که با رد کردن مراحل می‌توانید در آن‌ها به گشت و گذار بپردازید. هر معبد دارای ۱۰ مرحله اصلی و پنج مرحله اختیاری است. البته معبد آخر قفل است و برای تجربه آن باید مقداری پول پرداخت کرد. بازی دارای تبلیغ درون برنامه‌ای است ولی با خرید بازی دیگر تبلیغی نمایش داده نمی‌شود.

Adventure Llama در لیست بازی‌های منتخب گوگل‌پلی قرار گرفته است. در مجموع ارزش تجربه بازی بسیار زیاد است و می‌تواند اوقات خوبی را برای شما رقم بزند. این بازی زیبا به طرفداران بازی‌های موبایل در سبک پلتفرمر و پازل به‌شدت پیشنهاد می‌شود. لینک دانلود بازی در زیر قرار گرفته است.

دانلود بازی Adventure Llama


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده