نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۲

فیلم Indiana Jones 5 داستان فیلم‌های قبلی را ادامه می‌دهد

کاتلین کندی، رئیس استودیوی لوکاس فیلم تایید کرد که فیلم Indiana Jones 5 داستان فیلم‌های قبلی مجموعه را ادامه می‌دهد و یک ریبوت نیست. 

فیلم Indiana Jones 5 (ایندیانا جونز ۵) در راه است و هریسون فورد قرار است تا باری دیگر برای ایفای نقش ایندیانا جونز بازگردد. قسمت پنجم فیلم Indiana Jones اخیراً با یک سال تاخیر مواجه شد، اما حالا مطابقِ تازه‌ترین اخبارِ سینما و تلویزیون، کاتلین کندی، رئیس استودیوی لوکاس فیلم اعلام کرد که این فیلم در چه مرحله‌ای از تولید به سر می‌برد و بینندگان با چه فیلمی طرف خواهند بود. در حاشیه‌ی مراسم بفتا، کندی در گفت‌وگویی با BBC اظهار داشت که تیم آن‌ها درحال‌حاضر مشغول کار روی فیلمنامه‌ است و به محض تکمیل آن، کارِ فیلمبرداری آغاز می‌شود. او در ادامه تایید کرد که فیلم Indiana Jones 5 یا هر نام دیگری که لوکاس‌فیلم برای آن انتخاب می‌کند، ادامه‌ی داستان فیلم‌های قبلی را روایت می‌کند و ریبوتی برای مجموعه نخواهد بود. پیش از تایید این موضوع، حدس‌وگمان‌هایی از اینکه فیلم Indiana Jones 5 ریبوتی برای این مجموعه با یک بازیگر تازه برای ایفای نقش ایندیانا جونز است، وجود داشت، اما ظاهراً این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد. کندی در این‌باره اظهار داشت:

ما بی‌وقفه مشغول کار روی فیلمنامه‌ی Indiana Jones 5 هستیم و پس از اتمام آن، آماده‌ی ادامه‌ی کار خواهیم بود. هریسون فورد در این فیلم حضور دارد. قسمت پنجم ایندیانا جونز یک ریبوت نیست، بلکه ادامه‌دهنده‌ی داستان فیلم‌های پیشین خواهد بود.

Indiana Jones

دیوید کپ، فیلمنامه‌نویس، کارگردان و تهیه‌کننده‌ی معروف سینمای هالیوود که نگارش فیلمنامه‌ی آثار سینمایی مشهور زیادی را در کارنامه دارد، در مهرماه امسال اعلام کرد که «باری دیگر در حال کار روی فیلمنامه‌ی قسمت پنجم ایندیانا جونز است و فکر می‌کند که این‌بار ایده‌ی خوبی برای آن دارد، اما باید دید که چه پیش می‌آید». از آن‌جایی‌که کپ فیلمنامه‌ی آثار برجسته‌ای نظیر Mission: Impossible (ماموریت غیرممکن)، Lost World: Jurassic Park (جهان گمشده: پارک ژوراسیک)، Panic Room (اتاق وحشت)، Mortdecai (موردکای)، The Mummy (مومیایی) و Carlito's Way (راه کارلیتو) را به رشته‌ی تحریر درآورده، جای هیچ‌گونه نگرانی در مورد فیلمنامه‌ی Indiana Jones 5 وجود ندارد.

استیون اسپیلبرگ که هر چهار قسمت قبلی ایندیانا جونز را کارگردانی کرده، روی صندلی کارگردانی فیلم Indiana Jones 5 نیز می‌نشیند. همچنین باری دیگر هریسون فورد در نقش ایندیانا جونز قرار می‌گیرد، اما شایا لابوف که ایفاگر نقشِ مت ویلیامز در قسمت قبلی بود، برای قسمت پنجم باز نخواهد گشت. با اینکه فیلم Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین) نتوانست رضایت بینندگان را جلب کند، اما در گیشه اوضاع بدی نداشت و تقریباً ۷۹۰ میلیون دلار فروش کرد. همچنین چهار فیلم اول مجموعه‌ی ایندیانا جونز در مجموع نزدیک به ۲ میلیارد دلار در سطح جهان فروش داشتند که موفقیت بزرگی برای این مجموعه به حساب می‌آید.

فیلم Raiders of the Lost Ark (مهاجمان صندوق گمشده) اولین فیلم مجموعه‌ی ایندیانا جونز بود که در سال ۱۹۸۱ به‌روی پرده‌‌ی سینما رفت. پس از آن شاهد اکران فیلم Indiana Jones and the Temple of Doom (ایندیانا جونز و معبد مرگ) در سال ۱۹۸۴، فیلم Indiana Jones and the Last Crusade (ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی) در سال ۱۹۸۹ و فیلم Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull در سال ۲۰۰۸ بودیم. فیلم Indiana Jones 5 نیز برای اکران در تاریخ ۱۸ تیر ماه ۱۴۰۰ (۹ جولای ۲۰۲۱) برنامه‌ریزی شده است. شما می‌توانید نظراتِ خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده