نویسنده: روزبه حسینی
// پنجشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۱

بازی Cyberpunk 2077 از واقعیت مجازی پشتیبانی نخواهد کرد

طی مصاحبه‌ای جدیدِ استودیو سی دی پراجکت رد اعلام کرد که استفاده از واقعیت مجازی هنوز توجیه اقتصادی ندارد و Cyberpunk 2077 از این تکنولوژی پشتیبانی نخواهد کرد.

در طی مصاحبه‌ای با سایت OnMSFT و طبق آخرین اخبار بازی، جان مامیس از استودیو سی دی پراجکت رد (CD Projekt RED)‌ اعلام کرد که بازی Cyberpunk 2077 از واقعیت مجازی پشتیبانی نخواهد کرد چرا که این تکنولوژی هنوز قابل اطمینان نیست. او همچنین بیان کرد که تیم سازنده تا قبل از کنار گذاشتن VR، چندین بار آن را امتحان کرده بود و در نهایت به این نتیجه رسیدند که بهتر است تا از این تکنولوژی در بازی خود استفاده نکنند. 

ما واقعیت مجازی را امتحان و راجع به آن زیاد فکر کردیم، اما با این‌‌که ما کیت توسعه‌ی واقعیت مجازی را در اختیار داریم، کار خاصی نمی‌خواهیم با آن انجام دهیم. برخی از موارد به خوبی در واقعیت مجازی کار می‌کنند، اما استفاده از این تکنولوژی هنوز منطقی نیست. شما نمی‌توانید پول زیادی را از واقعیت مجازی به‌دست آورید. بله من این تکنولوژی را دوست دارم و مایلم تا روی آن کار کنم، اما در حال حاضر هیچ فعالیتی مبنی بر واقعیت‌مجازی نداریم.

همچنین در این مصاحبه، مامیس در مورد احتمال انتشار بازی سایبرپانک 2077 روی کنسول نینتندو سوییچ صحبت کرد و گفت که بعید می‌داند بازی بتواند روی این کنسول اجرا شود و ممکن است تا بازی برای سوییچ زیادی سنگین باشد. بااین حال او بیان کرد که آن‌ها همین تفکر را راجع به بازی The Witcher 3 نیز داشتند، اما در نهایت این بازی برای سوییچ منتشر شد بنابراین شاید در آینده سایبرپانک 2077 نیز روی کنسول هیبریدی نینتندو منتشر شود. در کنار این مورد مامیس گفت که تیم سازنده فعلا روی نسل حاضر کنسول‌های خانگی تمرکز دارد و کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس در اولویت آن‌ها قرار ندارد.

Cyberpunk 2077

مامیس همچنین مرور خاطراتی از اولین روز‌های توسعه‌ی سایبرپانک 2077 کرد و در مورد تیم‌های مجزای تولید این بازی و ویچر 3 سخن گفت: 

ما یک تیم مجزا در زمان ساخت بازی Witcher 3 در اختیار داشتیم. ما دو تیم ساخته بودیم تا کار توسعه‌ی بازی‌ها به‌صورت موازی پیش برود، اما در بازه‌ی تیم دوم به تیم اول پیوستند تا همه‌ی تمرکز روی Witcher 3 باشد و بعد از آن نیز همه‌ی تیم روی Cyberpunk 2077 تمرکز کردند.

چند هفته‌ی پیش، سی دی پراجکت رد رسما اعلام کرد که سایبرپانک 2077 تا شهریور سال ۹۹ منتشر نمی‌شود و بازی تاخیر خورده است. آن‌ها گفتند که از این فرصت به‌وجود آمده برای بهبود جنبه‌های مختلف بازی استفاده خواهند کرد. لازم به ذکر است که بخش چند نفره‌ی بازی نیز تا سال ۲۰۲۱ عرضه نخواهد شد و طرفداران باید مدتی طولانی را در انتظار این بخش بمانند. در دیگر خبر مربوط به این بازی نیز اعلام شد که Cyberpunk 2077، حدود ۷۵ ماموریت جانبی موسوم به Street Story دارد.

بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۷ شهریور ۱۳۹۹) برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، گوگل استیدیا و پی سی منتشر خواهد شد. 

نظر شما راجع به استفاده نکردن از تکنولوژی واقعیت‌مجازی در بازی Cyberpunk 2077 چیست؟ آیا تمایل داشتید تا این بازی را به‌صورت واقعیت مجازی تجربه کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.  


منبع Dual Shockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده