نویسنده: علی گودرزی
// پنجشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

بازی جدید Batman احتمال یک ریبوت و آغازکننده دنیای ویدیوگیمی DC خواهد بود

طبق جدیدترین شایعه، بازی جدید سری بتمن قرار است یک نگرش کاملا جدید را پیش ببرد و آغازکننده‌ی جهان ویدیوگیمی DC Universe باشد.

تیم راک‌استدی ۵ سال گذشته با انتشار آخرین قسمت از سه‌گانه‌ی آرکام یعنی Batman: Arkham Knight این سؤال را برای هواداران شوالیه‌ی گاتهام ایجاد کرد که آیا بازهم چشم‌مان به‌جمال بتمن روشن خواهد شد یا نه؟ چرا که طبق گفته‌های راک‌استدی، «آرکام نایت» آخرین بازی از سری آرکام خواهد بود و البته که تیم سازنده‌ی بازی طی برخی از گفتگوهایشان، ادعاهایی خلاف این موضوع را مطرح می‌کردند و از آمادگی خود برای ساخت بتمن‌های بیشتر صحبت می‌کردند!‌ درکنار راک‌استدی، شعبه‌ی مونترال شرکت برادران وارنر که پیش‌تر روی بازی Batman: Arkham Origins کار می‌کردند، طی این سال‌ها از روشی کاملا مرموز و چراغ‌خاموش برای رونمایی از بازی جدید خود استفاده کردند؛ البته که حالا بعد از گذشت این همه سال، بالاخره می‌دانیم که WB Montreal مشغول ساخت یک نسخه‌ی جدید از مجموعه‌ی بتمن است.

سکوت طولانی راک‌استدی و برادران وارنر، یک فضای شدیدا مناسب را برای مطرح شدن شایعات مختلف ایجاد کرد. حالا هم با یک شایعه‌ی جدید همراه شما هستیم که صحت یا حقیقت داشتن‌ آن قطعی نیست. در جریان تازه‌ترین اخبار بازی، بلاگ GWW خاطرنشان می‌کند که بازی جدید سری بتمن قرار است یک سافت‌ ریبوت برای این مجموعه باشد. با این حساب به‌نظر می‌رسد که نگرش جدید WB Montreal قرار است فضای داستانی این بازی جدید را از دنیای آرکام فاصله بدهد. پیش‌تر و در سال ۲۰۱۶، این استودیو تصمیم گرفت تا با دنبال کردن داستان دیمین وین، پسر بروس وین، دنباله‌ی Arkham Knight را تولید کند جایی که دیمین وین راه پدرش را دنبال می‌کند و نام بتمن را زنده نگه می‌دارد. این ایده اما قبل از معرفی بازی در رویداد The Game Awards 2016 مورد بازخوانی قرار گرفت و کنار گذاشته شد. از این سال بود که تیم سازنده‌ی بازی جدید بتمن، رویکرد خود را کاملا تغییر داد و طبق این شایعه‌ی جدید به‌نظر می‌رسد که خودمان را باید با یک ماجرای کاملا جدید، دور از فضای آرکام و حال‌وهوایی که پیش‌تر با آن آشنا بودیم، آماده کنیم. این شایعه در ادامه به‌این موضوع اشاره می‌کند که بازی جدید سری بتمن، آغازکننده‌ی جهان ویدیوگیمی DC خواهد بود. جهانی که دومین بازی آن پس از بتمن، یک بازی از استودیو راک‌استدی است و احتمالا پس از آن، بازی سوپرمن (Superman) را خواهیم داشت که تیمی به‌جز راک‌استدی مشغول ساخت آن است (راک‌استدی به‌طور رسمی تایید کرد که بازی جدیدش سوپرمن نیست). این دو بازی که درموردشان صحبت می‌کنیم و صدالبته بازی جدید بتمن که گویا برای عرضه در پاییز آینده برنامه‌ریزی شده است، همگی احتمالا برای پلفترم‌های نسل نهم طراحی می‌شوند.

بتمن

هنوز اطلاعاتی از گیم‌پلی بازی در دست نیست اما تا به‌امروز مشخص شده که این بازی جدید قرار است المان‌های Co-op را با حضور یک شخصیت از خانواده‌ی بتمن، برای اولین‌بار به‌سری بازی‌های بتمن بیاورد. فعلا این شایعه را باید گوشه‌ی ذهنمان داشته باشیم و ببینیم استودیو مونترال برادران وارنر تا چه زمانی قرار است صرفا با نمایش دادن لوگوهای مختلف از خط داستانی این بازی جدید، گیمرها را منتظر معرفی رسمی بازی بگذارد. نظر شما چیست؟ آیا با ریبوت شدن بازی‌های بتمن موافق هستید؟ نظرتان در مورد جهان ویدیوگیمی DC چیست؟ دیدگاه خود را با زومجی درمیان بگذارید.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده