نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

سازنده Ninja Gaiden از علاقه خود به ساخت بازی جدیدی از این مجموعه می‌گوید

سازندگان بازی Nioh امیدوار هستند دوباره امکان تولید نسخه‌ی جدیدی از نینجا گایدن را پیدا کنند.

سال‌ها از انتشار آخرین نسخه‌ی نینجا گایدن (Ninja Gaiden) می‌گذرد و طرفداران این بازی و شخصیت محبوب آن ریو هایابوسا، بی‌صبرانه منتظر تجربه‌ی اثر جدیدی از این مجموعه هستند؛ موضوعی که درون استودیوی سازنده‌ی بازی یعنی تیم نینجا (Team Ninja) هم به‌چشم می‌خورد و اعضای این استودیو نیز منتظر روزی هستند که بتوانند یک‌بار دیگر به‌سراغ تولید نینجا گایدن بروند.

جدیدترین محصول تیم نینجا یعنی بازی Nioh 2 این روزها مراحل آخر تولید خود را پشت‌سر می‌گذارد و در تاریخ ۱۳ مارس (۲۳ اسفند) برای پلی‌ استیشن 4 منتشر خواهد شد. خبرنگار سایت IGN به همین مناسبت به‌سراغ گفت‌وگو با فومیهیکو یاسودا، کارگردان بازی رفته و در بخشی از این مصاحبه هم از او در مورد آینده‌ی استودیو سؤال کرده؛ موضوعی که با اظهار علاقه‌ی یاسودا نسبت به تولید نسخه‌ی جدیدی از نینجا گایدن همراه بوده است:

هسته‌ی اصلی تیم تولید کننده‌ی Nioh 2 را افرادی تشکیل می‌دهند که پیش از این روی بازی‌های نینجا گایدن کار کرده بودند و خیلی دوست دارند یک‌بار دیگر به‌سراغ این مجموعه بروند. ما از این قضیه هم آگاه هستیم که بخشی از طرفداران تیم نینجا بیشتر از Nioh 2، منتظر تجربه‌ی نینجا گایدن جدید بودند.

یاسودا در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که در حال حاضر استودیوهای دیگری هم به‌سراغ تولید بازی‌هایی با حال و هوایی نینجایی رفته‌اند، از جمله فرام سافتور (FromSoftware) که در آخرین اثر عرضه‌شده‌ی خود چنین کاری کرده بود:

این روزها بازی‌های زیادی با محوریت نینجاها می‌بینیم، از جمله Sekiro: Shadows Die Twice که المان‌های جالب و الهام‌بخشی در خود دارد و باعث می‌شود بیش‌ازپیش منتظر روزی باشیم که بتوانیم خبر تولید نسخه‌ی جدید نینجا گایدن رو اعلام کنیم.

هرچند طبق صحبت‌های یاسودا، هنوز خبری از تولید نسخه‌ی جدید نینجا گایدن نیست ولی باتوجه‌به موفقیت‌های Nioh می‌توان به آینده امیدوار بود. نینجا گایدن اولین‌بار در سال ۱۹۸۸ توسط استودیو تکمو (Tecmo) تولید شد و توانست نام خود را به‌عنوان اثری جذاب و البته دشوار مطرح کند. بعدها نسخه‌های متعددی از این بازی ساخته شد و پس از آن این مجموعه در سکوتی کامل فرو رفت، تا سال ۲۰۰۴ که ریبوت آن را به‌عنوان یکی از آثار انحصاری ایکس‌ باکس شاهد بودیم؛ اثری خوش‌ساخت و باکیفیت که تومونوبو ایتاگاکی کارگردانی آن را در استودیو تیم نینجا برعهده داشت و بعدها برای پلی‌ استیشن 3 و ویتا هم منتشر شد.

این بازی و نسخه‌ی دوم آن جزو بهترین آثار سبک خود محسوب می‌شدند ولی بعد از جدایی ایتاگاکی از تیم نینجا، نینجا گایدن 3 به‌هیچ‌وجه نتوانست موفقیت‌های قبلی را تکرار کند و پس از آن هم بازی فرعی Yaiba: Ninja Gaiden Z توسط Spark Unlimited تولید شد که میخ نهایی را بر تابوت این مجموعه کوبید؛ اثری که با وجود گذشت ۶ سال از انتشار آن، همچنان خاطره‌ی تلخی را برای طرفداران نینجا گایدن به جا گذاشته است. بااین‌حال باتوجه‌به کیفیت بالای Nioh، اکنون می‌توان بیشتر از قبل به بازگشت ریو هایابوسا امیدوار بود و باید صبر کرد و دید که کویی تکمو (Koei Tecmo) چه زمانی اجازه‌ی تولید نسخه‌ی جدید نینجا گایدن را به تیم نینجا می‌دهد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده