نویسنده: روزبه حسینی
// چهار شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۲

پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس تاثیری روی فروش نینتندو سوییچ نخواهند گذاشت

طبق اعلام نینتندو، این شرکت فکر نمی‌کند که شروع نسل جدید و عرضه‌ی دو کنسول قدرتمند خللی در فروش کنسول سوییچ ایجاد کند.

شرکت نینتندو (Nintendo) کنسول سوییچ را در سال ۲۰۱۷ و درست در میان نسل حاضر کنسول‌های خانگی به بازار عرضه کرد. در آن زمان اعلام شد که این شرکت دیگر علاقه‌ای به چرخه‌ی سنتی نسل کنسول‌ها ندارد و تصمیم دارد تا روند مخصوص به خودش را در عرضه‌ی کنسول‌های جدید پیش بگیرد. سیاست نینتندو در قبال کنسول سوییچ تا به این جا فوق‌العاده بازده مثبتی داشته است و سوییچ فروش بسیار خوبی را تجربه می‌کند. بااین حال، با نزدیک شدن به نسل بعدی کنسول‌ها و عرضه‌ی دو کنسول پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس در سال آینده، شاید این سوال پیش آید که آیا سوییچ می‌تواند به عملکرد خوب خود ادامه دهد یا این دو کنسول تهدیدی جدی برای شرکت نینتندو به حساب می‌آیند؟ 

با این‌که برخی از افراد ممکن است بر این باور باشند که عرضه‌ی دو کنسول قدرتمند و محبوب در آینده‌ی نزدیک به فروش سوییچ لطمه‌ای جدی وارد می‌کند (مخصوصا از آن‌جایی که نینتندو اعلام کرده است برنامه‌ای برای عرضه‌ی نسخه‌ی قدرتمندتر سوییچ در سال آینده ندارد)، شرکت نینتندو به‌نظر خیلی مصمم می‌آید که عرضه‌ی این دو کنسول تاثیری بر فروش سوییچ نخواهد گذاشت. 

طبق آخرین اخبار کنسول های بازی و در طی مصاحبه‌ای با سایت VGC، شونتارو فوروکاوا، رئییس نینتندو اعلام کرد که هیچ نگرانی از بابت تاثیر منفی عرضه‌ی کنسول‌های نسل بعدی بر فروش سوییچ ندارد. او در این مصاحبه بیان کرد: 

ما به توضیح دقیق برنامه‌های خود برای سال آینده‌‌ی مالی در اطلاعیه‌ی مربوط به آن خواهیم پرداخت و من فکر می‌کنم که با عرضه شدن محصولات جدید توسط رقبای ما، تغییراتی در محیط کاری ما به‌وجود آید، اما من اعتقاد دارم که مدل‌های تجاری شرکت‌های رقیب تاثیر زیادی روی تجارت شرکت ما نخواهند گذاشت. 

ما معتقدیم که تجارت نینتندو سوییچ که هم‌اکنون در چهارمین سال خود قرار دارد، تازه به میانه‌ی راه خود رسیده است. به‌جای فکر کردن به تنها سال آینده (که کنسول‌های نسل جدید منتشر می‌شوند) من بیشتر به سال‌ بعد و سال بعد از آن فکر می‌کنم که در آن‌ها چه رویکردی را پیش بگیریم. 

به‌‌نظر می‌رسد که نینتندو تمایل دارد تا از کنسول نینتندو سوییچ لایت، به‌عنوان ابزاری برای حفظ مسیر قطار موفقیت سوییچ استفاده کند. در کنار این مورد، نینتندو می‌خواهد به نرم‌افزار و بازی‌های خود چه آن‌هایی که پیش از این منتشر شده‌اند و چه بازی‌هایی که در آینده قرار است تا به بازار عرضه شوند، متکی باشد. فوروکاوا همچنین راجع به بیانه‌ای که این شرکت راجع به پشتیبانی از بازی‌های خود با انتشار محتوای پس از عرضه‌ی آن‌ها صادر کرده بود، گفت: 

در بحث نرم‌افزار، در کنار معرفی پیوسته‌ی نرم‌افزار‌های جدید، به‌نظر ما تلاش برای ادامه‌ی فروش بازی‌هایی که تا پیش از آن عرضه کرده‌ایم، بسیار حائز اهمیت است. 

animal crossing new horizons

تا به این لحظه، لاین‌آپ بازی‌های نینتندو برای سال جاری میلادی چندان شامل بازی‌های انحصاری نمی‌شوند و تنها بازی‌‌های Animal Crossing: New Horizons ،No More Heroes 3 و Xenoblade Chronicles: Definitive Edition انحصاری‌های امسال نینتندو به‌شمار می‌روند. بااین‌حال، طبق شناختی که از این شرکت داریم، بازی‌های انحصاری بیشتری برای سوییچ به احتمال زیاد در سال جاری منتشر شوند که بازی Bayonetta 3 در صدر کاندید‌ها قرار می‌گیرد. از طرفی چندی پیش شایعه‌ای مبنی بر احتمال انتشار بازی‌های Paper Mario جدید و نسخه‌ای دو بعدی از بازی Metroid نیز به‌گوش رسید. همچنین برخی از اخبار حاکی از آن هستند که بازی‌های بیشتری از کنسول شکست خورده‌ی Wii U قرار است تا برای سوییچ پورت شوند تا شانس بیشتری برای فروش داشته باشند؛ که از میان این بازی‌ها می‌توان به Wonderful 101 اشاره کرد. این نکته نیز شایان ذکر است که بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2 به احتمال زیاد سال ۲۰۲۰ منتشر نخواهد شد و طرفداران باید مدت بیشتری را برای عرضه‌ی این بازی صبر کنند. 

نظر شما راجع به تاثیر پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس بر فروش نینتندو سوییچ چیست؟ آیا با توجه به پشتیبانی بی‌نظیر این شرکت با عرضه‌ی بازی‌های متعدد انحصاری، دو کنسول رقیب می‌توانند تهدیدی برای نینتندو به حساب آیند؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید. 


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده