نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۱

اقتباس سینمایی تئاتر موزیکال همیلتون ساخته می‌شود

دیزنی از تولید یک فیلم سینمایی از تئاتر پرفروش همیلتون با بازیگران اصلی آن خبر داد و تاریخ اکران این اثر را اعلام کرد.

مطابقِ تازه‌ترین اخبارِ سینما و تلویزیون، کمپانی دیزنی اعلام کرد که مشغولِ تولید یک فیلم سینمایی از تئاتر موزیکال Hamilton (همیلتون) است. بازیگران اصلی تئاتر پرفروش و برنده‌ی جوایز متعدد برای نقش‌آفرینی در اقتباس سینمایی آن نیز بازمی‌گردند و در تاریخ ۲۳ مهر ۱۴۰۰ (۱۵ اکتبر ۲۰۲۱) شاهد اکران این فیلم خواهیم بود. لین-منوئل میرندا، جفری سلر و توماس کیل که به‌عنوانِ خالقان تئاتر همیلتون شناخته می‌شوند، وظیفه‌ی تهیه‌کنندگی فیلم را برعهده دارند و کیل علاوه‌بر تهیه‌کنندگی روی صندلی کارگردانی نیز می‌نشیند. این موزیکال به زندگی یکی از موسسان آمریکا یعنی الکساندر همیلتون می‌پردازد که با الهام از کتابی نوشته‌ی ران شرنو به رشته‌ی تحریر درآمده است.

تئاتر همیلتون که اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ روی صحنه رفت، به‌سرعت سروصدای زیادی به پا کرد و توانست جوایز متعددی نظیر جایزه‌ی تونی، گرمی و پولیتزر به‌دست آورد. لین-منوئل میراندا نقش الکساندر همیلتون، دیوید دیگز نقش‌های مارکی دولافایت و توماس جفرسون، رنی الیس گولدزبری نقش آنجلیکا اسکایلر، لزلی اودوم نقش آرون بر، کریستوفر جکسون نقش جرج واشینگتن، جاناتان گروف نقش شاه جرج ویلیام فردریک یا جرج سوم، فیلیپا سو نقش الیزابت همیلتون، جاسمین سیفاس جونز نقش‌های پگی اسکایلر و ماریا رینولدز، اوکریتی اوناداون نقش‌های هرکول مولیگان و جیمز مدیسون و البته آنتونی راموس نقش‌های جا لورنز و فیلیپ همیلتون را در فیلم Hamilton ایفا می‌کنند.

Hamilton / همیلتون

توماس کیل اظهار داشت که فیلمبرداری این فیلم در ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ در سالن تئاتر ریچارد راجرز واقع در برادوی انجام شده است. اقتباس سینمایی همیلتون از تکنیک‌های Live Capture برای ترکیب بهترین المان‌های سینما و تئاترِ زنده استفاده می‌کند که ماحصل آن اجرایی سینمایی روی صحنه است. لین-منوئل میرندا درباره‌ی فیلم گفت:

من شیفته‌ی داستان‌گویی موزیکالِ دیزنی در آثاری چون انیمیشن Aladdin (علاءالدین)، انیمیشن Beauty and the Beast (دیو و دلبر) و انیمیشن The Little Mermaid (پری دریایی کوچولو) شدم که با همکاری آلن منکن و هاوارد اشمن افسانه‌ای به تعالی می‌رسد. من به آنچه تامی کیل برای فیلمبرداری نسخه‌ی سینمایی همیلتون انجام داده است، افتخار می‌کنم. ما از اینکه با همکاری دیزنی امکان تماشای تئاتر موزیکال همیلتون را برای مخاطبین بیشتری فراهم می‌کنیم، هیجان‌زده‌ایم.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده