نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰

معرفی نسل دوم پاورهای اقتصادی گرین سری ECO Rev3.1

افزایش قیمت ارز طی چند وقت اخیر تأثیر بسیار محسوسی در قیمت قطعات سخت‌افزاری کامپیوترهای شخصی داشته است. همین امر باعث شده تا قدرت خرید به‌ویژه در میان مشتریان سیستم‌های رده پایین و ارزان‌قیمت به طرز محسوسی کاهش یابد.

یکی از محوری‌ترین و در عین حال حساس‌ترین قطعات کامپیوترهای Desktop بدون شک پاور (منبع تغذیه) محسوب می‌شود. یک منبع تغذیه غیراستاندارد در وهله اول عمر قطعات را به‌شدت کاهش می‌دهد و در شرایط بدتر ممکن است باعث ناپایداری و حتی معیوب شدن قطعات گران‌قیمت سیستم شود.

تیم بازاریابی و فروش شرکت پردیس صنعت سیاره سبز (گرین) پس از رصد دقیق بازار خلأ وجود پاورهای اقتصادی و ارزان‌قیمت در سبد محصولات گرین این موضوع را به واحد فنی و تحقیق و توسعه (R&D) منتقل و پس از چندین ماه تست و بررسی نمونه‌های مختلف با درنظرگرفتن بهترین نسبت کارایی دربرابر قیمت، سری بهینه‌سازی شده و فوق‌العاده خوش قیمت و اقتصادی سری ECO معرفی و روانه بازار شد. حال پس از چند ماه و به‌دلیل استقبال بسیار بالا از این سری خوش قیمت، نسل دوم این پاورها با امکانات بیشتر، رنج توان متنوع تر و از همه مهم‌تر قیمت ارزان‌تر روانه بازار می‌شود.

معرفی

همان‌طور که اشاره شد ویژگی محوری این سری نسبت فوق‌العاده کارایی آن‌ها دربرابر قیمت محسوب می‌شود. درواقع این سری بازار آن دسته از کاربرانی را هدف گرفته که حتی با بودجه محدود، قصد خرید یک پاور استاندارد با گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر را دارند. نسل دوم پاورهای ECO با مدل تجاری ECO Rev3.1 در فاز اول با رنج توان خروجی واقعی 300/350/400W به بازار عرضه خواهد شد و در فاز دوم (طی چند ماه آینده) مدل‌های 450W و 500W نیز به این خانواده اضافه خواهند شد.

در ادامه به معرفی مهم‌ترین خصوصیات این سری از پاور گرین خواهیم پرداخت.

گرین پاور

مجهز به مدار اصلاح ضریب توان (Active PFC)

با وجود عناصر متعدد غیرخطی موجود در منابع تغذیه سوئیچینگ لزوم تعبیه سامانه‌های اصلاح ضریب قدرت (PFC) علاوه‌بر کاهش تلفات مصرف انرژی، هزینه‌های برق مصرفی کاربر را نیز کاهش می‌دهد. این در حالی است که اکثر پاورهای ارزان‌قیمت موجود در بازار فاقد این بخش هستند.

بازدهی مصرف انرژی حداکثر ۸۵ درصد

برخورداری از قطعات و متریال باکیفیت درکنار توپولوژی Forward و فرایند ساخت و کنترل کیفیت تمام اتوماتیک روی هم رفته باعث افزایش بازدهی این سری تا حداکثر ۸۵% شده که مطابق با گواهینامه 80PLUS Standard محسوب می‌شود. همین امر باعث کاهش تلفات مصرف انرژی، کاهش حرارت و نتیجه عملکرد کاملاً بی صدا این سری شده است. این در حالی است که اغلب پاورهای مشابه در این رنج قیمت بازدهی مصرف انرژی کمتر از ۸۰% دارند.

دارای استاندارد ERP 2013

منابع تغذیه سوئیچینگ به مادامی که به برق شهر متصل هستند به‌دلیل وجود مدار 5V Standby+ حتی در وضعیتی که خاموش هستند، همواره مقدار اندکی برق مصرف می‌کنند. در پاورهای مجهز به مدار Standby با مصرف کنترل شده و مدرن، این میزان به مراتب کمتر است. پاورهای سری ECO در این وضعیت مصرفی کمتر از 0.4W دارند که در نوع خود در این رنج قیمت کم نظیر محسوب می‌شود.

مجهز به خازن‌های باکیفیت و درجه ۱ تایوانی

خازن باکیفیت همواره نقش تعیین کننده ای در افزایش عمر و پایداری ولتاژ شاخه‌های خروجی بازی می‌کند. پاورهای سری ECO گرین در بخش ورودی به مدل‌های 85C و با کیفیت ساخت شرکت خوش‌نام SamXon و در بخش خروجی به مدل‌های 105C مجهز شده‌اند.

قابلیت عملکرد پایدار حتی در دمای محیط ۴۰C درجه سانتی‌گراد

طراحی بهینه‌سازی شده و برخورداری از متریال و قطعات باکیفیت باعث شده تا نسل جدید منابع تغذیه سری ECO گرین حتی در دمای محیط ۴۰C درجه سانتی‌گراد نیز امکان ارائه توان نامی خود را به‌صورت کاملاً پایدار و تضمین شده داشته باشند.

ECO Rev3.1 پاور

Hold-Up Time حدوداً 12ms در بار ۱۰۰%

برخورداری از خازن باکیفیت ورودی (Bulk) با ظرفیت مناسب در نسل جدید پاورهای ECO سبب شده تا زمان تحمل وقفه ولتاژ وردی (Hold-Up Time) حتی در حداکثر توان خروجی نیز حدوداً 12ms باشد. این میزان تحمل وقفه، عملکرد تضمین شده این سری را در شرایط ناپایدار برق شهر تضمین کرده و قابلیت سازگاری UPS های با عملکرد کند را نیز با پاورهای سری ECO فراهم کرده است.

فوق‌العاده کم صدا و مجهز به کنترلر فن هوشمند

به‌لطف کنترلر فن فوق‌العاده هوشمند در نظر گرفته شده برای نسل جدید پاورهای نسل جدید ECO، نویز صوتی این مدل‌ها تا حدود ۷۰% الی ۸۰% توان نامی پاور بسیار پایین بوده و در این محدوده عملاً هیچ صدایی از فن پاور به گوش کاربر نخواهد رسید.

مجهز به فیلتر دو مرحله ای EMI در بخش ورودی

به‌لطف فیلترینگ دو مرحله ای و کامل در بخش ورودی نسل جدید پاورهای سری ECO، حامل‌های EMI/RFI ایجاد شده توسط ماسفت ها و سوئیچ‌های بخش ورودی تحت هیچ شرایطی به شبکه انتقال و توزیع برق شهر نفوذ نخواهند کرد. همچنین به واسطه دو قطعه NTC Thermistor و MOV (Metal Oxide Varistor) تعبیه شده در این بخش، پاورهای سری ECO دربرابر جریان‌های هجومی اولیه (Inrush Current) و Spike های شدید ولتاژ برق شهر بیمه شده‌اند.

 

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده