نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۲

واکنش منتقدان به فیلم The Rhythm Section

فیلم The Rhythm Section با بازی بلیک لایولی اخیرا به روی پرده سینماها رفت اما نتوانست آنطور که باید و شاید نمرات خوبی و بالایی را از منتقدان جهانی دریافت کند.

فیلم The Rhythm Section یکی از جدیدترین آثار اکشن، درام، اسرارآمیز و دلهره‌آور شرکت پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) است که به‌دست کارگردان و فیلمبردار بسیار خوبی به نام رید مورانو، کارگردان و فیلمبردار فیلم I Think We're Alone Now (من فکر می‌کنم حالا ما تنها هستیم)، سریال The Handmaid's Tale (سرگذشت ندیمه)، سریال Billions (میلیاردها)، فیلم The Skeleton Twins (دوقلوهای اسکلت)، سریال Divorce (طلاق)، سریال Vinyl (واینل) و فیلم Meadowland (چمن‌زار) و غیره ساخته شده است. در فیلم The Rhythm Section، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون بلیک لایولی در نقش استفانی پاتریک، جود لاو در نقش ایان بوید، استرلینگ کی براون در نقش مارک سرا، مکس کاسلا در نقش لئون گیلر، دنیل میز در نقش دین وست، جف بل در نقش گرین، ریچارد بریک در نقش لمنز، رضا جفری در نقش کیث پروکتر، تاوفیک بارهوم در نقش رضا و دیوید دوگن در نقش دیوید پاتریک و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم The Rhythm Section در تاریخ ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن ۱۳۹۸) در سینماهای سرتاسر ایالات متحده به‌صورت عمومی به‌نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۴۴ را از بین ۳۴ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده مارک برنل بوده است. داستان فیلمنامه این فیلم براساس کتابی که توسط خود مارک برنل با نام The Rhythm Section منتشر شده، نوشته شده است. باربارا بروکلی و مایکل جی. ویلسون هم تهیه‌کنندگی این فیلم درام را برعهده داشتند. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلف زیادی دریافت کرد که تعداد زیادی از آن‌ها متوسط بودند. در مجموع منتقدانی که نقد خود را برای این فیلم ثبت کردند، از بازی و عملکرد خود بلیک لایولی بسیار رضایت داشتند و آن را تحسین کردند. اما معتقد بودند که خود فیلم داستانی قابل پیشبینی داشت و می‌توانست بهتر از این باشد. از طرف دیگر هم منتقدان زیادی شخصیت لایولی را با کاراکترهای مشابه فیلم Atomic Blonde (بلوند اتمی) و غیره مقایسه کردند و اعتقاد داشتند که این شخصیت، فاکتورهایی داشت که آن را تبدیل به یکی از قاتلان معدود برتر سینمایی می‌کند. از طرف دیگر هم ۳۱ درصد از منتقدان سایت راتن تومیتوز هم که این اثر اسرارآمیز را تماشا کرده بودند، آن را دوست داشتند.

از آن‌جا که مدتی است که از نمایش فیلم The Rhythm Section به‌صورت عمومی در سینماهای سرتاسر ایالات متحده می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم The Rhythm Section از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

استفانی پاتریک (با بازی بلیک لایولی) یک زن معمولی است که در مسیر ازبین‌بردن خود قرار دارد؛ آن هم بعد از اینکه اعضای خانواده خودش را به طرز وحشتناکی در یک سانحه هواپیما از دست داد. زمانی‌که استفانی متوجه می‌شود که حادثه هواپیما یک تصادف و اتفاق نبوده است، وارد یک دنیای تاریک و پیچیده می‌شود. او به‌دنبال این است که حقیقت را کشف کند و انتقام خود را از آن افرادی که مقصر اصلی این اتفاق هستند، بگیرد؛ بلکه به این طریق بتواند به رستگاری خودش هم دست پیدا کند.

The Rhythm Section

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم The Rhythm Section بیندازیم:

مایک لاسل | سان فرانسیسکو کرونیکل

۱۰۰ از ۱۰۰

این فیلم بلیک لایولی است. او با عملکرد و بازیگری خود، باعث می‌شود که این اثر دلهره‌آور، به بالاترین سطح ممکن خود برسد. به همین ترتیب، این فیلم نه‌تنها به خاطر صحنه‌های هیجان‌انگیزش ارزش تماشا کردن دارد، بلکه شما به خاطر خود لایولی هم باید آن را تماشا کنید.

پیتر دبروژ | ورایتی

۷۰ از ۱۰۰

نقش شخصیت اصلی این داستان، اصلا چیز راحتی نیست، اما بلیک لایولی به خوبی توانست از پس آن بربیاید.

کریستی لمیر | RogerEbert.com

۵۰ از ۱۰۰

بلیک لایولی در این فیلم با تمام وجود مایه گذاشت و تلاش کرد تا آن را به درجه بالاتری ببرد، اما باز هم فیلم The Rhythm Section نصف استعدادهای او را هم نتوانست به نمایش بگذارد.

مایکل فیلیپس | شیکاگو تریبون

۵۰ از ۱۰۰

این فیلم خوب ساخته شده است؛ البته اگر چیزی را که آن در حال ارائه کردن است، باور کنید و دوست داشته باشید. البته اگر شما داستان یا فیلمنامه‌ای را که برای تضمین کردن کیفیت یک اثر دلهره‌آور حیاتی است، در نظر نگیرید.

The Rhythm Section

پیتر تراورس | رولینگ استون

۴۰ از ۱۰۰

زمانی‌که صحنه‌های مبارزه‌ای، تعقیب و گریز ماشینی و تغییرات مداوم کلاه‌گیس را می‌بینید، کاملا ناامیدی و استیصال فیلمسازان را در تک تک آن‌ها حس می‌کنید. آن‌ها قصد دارند تا با ایجاد این صحنه‌ها، یک توهمی را از انجام یک حرکت خاص و اعمال دسته‌ای از ایده‌ها را به وجود بیاورند.

رید تاکر | نیویورک پست

۳۸ از ۱۰۰

دوربین لرزان، درخشش مستقل بودن و کلوز آپ‌های «شجاعانه» را که از صورت رنجور لایولی گرفته شده است را بگیرید و چیزی که باقی می‌ماند، تمام چیزهایی است که یک فیلم درجه دو دهه ۱۹۷۰ داشته است.

جو مورگنسترن | وال استریت ژورنال

۱۰ از ۱۰۰

بااین‌حال، هنوز هم این شخصیت نمی‌تواند به‌صورت واقعی در ذهن مخاطب تجسم شود؛ مهم نیست که خانم لایولی چقدر برای برای تزریق کردن خون به رگ‌های شخصیت انتقام‌جوی خود تلاش کند. فیلم The Rhythm Section یک اثر انسانی نیست. این فیلم درست به همان اندازه آب آن دریاچه سرد است و حتی در نزدیکی یک اثر شفاف و واضح هم قرار ندارد.

لازم به ذکر است که این فیلم اکشن و دلهره‌آور توانست رتبه ۴۰ را در فهرست بهترین آثار سینمایی و رتبه ۱۴ را در فهرست مورد بحث‌ترین آثار سینمایی سال ۲۰۲۰ به‌دست بیاورد. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم The Rhythm Section نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای متوسط و نسبتا جذاب بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده