// دوشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۹

سونی مدیر جدید بخش استودیو ژاپن خود را معرفی کرد

شرکت سونی سازنده بازی Astro Bot: Rescue Mission را به‌عنوان مدیر جدید شعبه ژاپن بخش سرگرمی‌های خود در نسل بعد منصوب کرد.

با معرفی پلی‌ استیشن 5 و Xbox Series X و در حالی که نسل هشتم کنسول‌ها کم کم به انتهای راه پر فراز و نشیب خود نزدیک می‌شوند، بیشتر فعالان حوزه ویدیوگیم در حال کسب آمادگی برای ورود به نسل جدید و برنامه‌ریزی برای ارائه‌ی بهترین عملکرد در این نسل هستند. حالا طی جدیدترین اخبار بازی، شرکت سونی دست به ایجاد تغییری اساسی در ساختار مدیریتی استودیو ژاپن خود (Sony Interactive Entertainment Japan Studio) زده است. طبق اعلام سونی، در نسل نهم نیکولاس دوسه (Nicolas Doucet) به‌عنوان سرپرست جدید این استودیو جایگزین آلن بکر (Allen Becker)‌ خواهد شد. البته تاکنون از پست جدید آلن بکر سخنی به میان نیامده است.

اگر با دوسه آشنایی ندارید باید ذکر کنم که او طی شانزده سالی که در سونی مشغول به کار بوده، در بسیاری از پروژه‌های آزمایشی بخش پلی‌استیشن ایفای نقش کرده است. او که در زمان فعالیت استودیو لندن سونی (SCE London) به‌عنوان کارگردان و تهیه کننده برخی از بازی‌های محوری پروژه EyeToy (دوربین حرکتی مشابه پلی‌استیشن موو که برای پلی‌استیشن 2 عرضه شد) مشغول فعالیت بود، پس از انتقال به استودیو ژاپن تیم و تشکیل تیم ASOBI روی بازی The Playroom و به دنبال آن The Playroom VR برای پلی‌استیشن 4 مشغول به کار شد. نیکولاس دوسه در ادامه به عنوان کارگردان خلاق و تولیدکننده‌، یکی از بهترین بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن VR با نام Astro Bot: Rescue Mission را در کارنامه‌ی خود دارد.

سونی تاکنون از بازی بعدی که استودیو ژاپن مشغول کار روی آن است سخنی به میان نیاورده، اما ممکن است این استودیو در حال پشتیبانی از استودیو بلوپرینت در پروژه بعدی آن‌ها باشد، همان‌طور که پیش از این هم این دو استودیو با یکدیگر همکاری‌هایی داشته‌اند. در همین حال براساس دیگر شایعات منتشر شده، تیم Project Siren (یا همان Team Gravity) از این استودیو در حال ساخت یک عنوان ترسناک جدید به کارگردانی شخصی که آثار محبوبی چون سایلنت هیل و گرویتی راش را در کارنامه‌ی خود دارد، یعنی کایچیرو تویاما (Keiichiro Toyama) هستند.

به هر ترتیب باید منتظر ماند و دید سرنوشت شرکت‌های بزرگ و استودیوهای آن‌ها در نسل جدید چگونه خواهد بود. به‌نظر شما وضعیت صنعت بازی نسل نهم چگونه خواهد بود؟


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده