// دوشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۶

تبدیل ویلچر برقی به کنترلر بازی توسط تیم AbleGamers

تیم AbleGamers با استفاده از یک آداپتور برای Xbox Adaptive Controller، موفق شده که از ویلچرهای برقی به عنوان کنترلری برای بازی‌ها استفاده کند.

کنترلر تطابق‌پذیر ایکس‌باکس (Xbox Adaptive Controller) که در سال ۲۰۱۸ توسط مایکروسافت به بازار عرضه شد، دارای قابلیت‌هایی است که ظاهراً انتها ندارند! این کنترلر، برای کمک به گیمرهایی که دارای ناتوانی‌های جسمانی هستند طراحی شده و روز به روز هم استفاده‌های خلاقانه‌تری از آن انجام می‌شود.

AbleGamers که یکی از گروه‌هایی است که در این کنترلر با مایکروسافت همکاری می‌کند، از یک افزونه‌ی جدید با نام «بال آزادی» یا Freedom Wing رونمایی کرده که به کاربر اجازه می‌دهد تا از ویلچر برقی خود به‌عنوان یک کنترلر بازی استفاده کند. اتصال این افزونه از طریق پورت ۹ سوزنی انجام می‌شود. این تیم که در ساخت خود کنترلر هم نقش داشته است، با ATMakers در ساخت تبدیل Freedom Wing همکاری داشته است. فرآیند تبدیل ویلچر به یک کنترلر، به شکلی انجام می‌شود که کاربر ویلچر بتواند به شکلی که خود با آن آشنایی دارد، بازی را کنترل کند. این فرآیند را می‌توانید در ویدیوی زیر تماشا کنید.

دانلود از آپارات

در این ویدیو استیو اسپون، مدیر عملیاتی AbleGamers را می‌بینید که از ویلچر برقی خود برای کنترل ماشین Octane در بازی Rocket League استفاده می‌کند. برای انجام این‌ کار، او فقط جوی‌استیک ویلچر خود را به اطراف حرکت می‌دهد. آقای اسپون هم‌چنین توضیح می‌دهد که اتصال ۹ سوزنی (9Pin) در بسیاری از جوی‌استیک‌های ویلچرهای برقی وجود دارد که این موضوع باعث می‌شود تا این آداپتور با بیشتر ویلچرهای برقی موجود در بازار کار کند.

در این ویدیو هم‌چنین بیل بینکو، بیان‌گذار ATMakers راجع به نحوه‌ی کار دستگاه و نحوه‌ی ساخت آن توضیح می‌دهد. او بیان می‌کند که این شرکت بورد مدار را ساده نگاه داشته تا دیگر سازندگان بتوانند برای دیگر افراد نیز از آن استفاده کنند. به گفته‌ی وی، هزینه‌ی ساخت این مدار حدود ۷ دلار است و هزینه‌ی دیگر مواد می‌تواند این عدد را تا ۳۵ دلار هم افزایش دهد.

تیم AbleGamers در حال حاضر Freedom Wing را به افراد علاقه‌مند عرضه می‌کند و کسانی که مایل به استفاده از آن بوده و دارای نیاز مالی هستند، می‌توانند از طریق وب‌سایت آن‌ها به‌صورت رایگان درخواست تجهیزات را ثبت کنند. علاوه‌براین، به گفته‌ی آن‌ها به‌زودی نحوه‌ی ساخت این افزونه نیز منتشر می‌شود.

یکی از توییت‌های AbleGamers را باهم بخوانیم:

چند نکته:

  • این‌ها در حال حاضر موجود هستند و توسط AbleGamers به‌صورت رایگان در دسترس قرار می‌‌گیرند.
  • ما در حال کار با ATMakers هستیم تا دستور‌العمل ساخت این افزونه‌ها در دسترس عموم قرار گیرد.
  • بال آزادی قابلیت استفاده برای دیگر پلتفرم‌ها را نیز خواهد داشت.
  • استیو و بیل هر دو عاشق پیتزا هستند؛ اگر آن‌ها را در رویدادی دیدید، این را حتما به‌خاطر داشته باشید!

کنترلر تطابق‌پذیر ایکس باکس دارای دو دکمه‌ی بزرگ و ۱۹ پورت برای اتصالات مختلف است. با این‌که این کنترلر به‌صورت مخصوص برای ایکس باکس وان و پی سی ساخته شده، افرادی موفق شده‌اند که آن را به نینتندو سوییچ نیز متصل کنند. علاوه‌بر این، Xbox Adaptive Controller توسط گوگل استیدیا هم ساپورت می‌شود.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده