نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

استیم به رکورد ۱۸.۸ میلیون کاربر همزمان دست پیدا کرد

تعداد کاربران آنلاین پلتفرم استیم شب گذشته به عدد بی‌سابقه ۱۸.۸۰۱.۹۴۴ رسید تا رکورد قبلی خود با ۱۸.۵۳۷.۴۹۰ را پشت سر بگذارد.

براساس گزارش وبسایت SteamDB، تعداد کاربران همزمان پلتفرم استیم در ساعت ۱۴:۳۰ به وقت انگلستان، با رسیدن به عدد ۱۸.۸۰۱.۹۴۴ موفق شد تا رکورد قبلی خود در ژانویه ۲۰۱۸ را پشت سر بگذارد.

 

استیم

همان‌طور که اکانت توییتر وبسایت SteamDB نیز به آن اشاره می‌کند، باوجود اینکه شاهد شکسته شدن رکورد تعداد کاربران همزمان پلتفرم استیم هستیم، این اتفاق در نمودارهای داخلی بازی‌ها بازتابی نداشته است. در توییتی که دیشب توسط این اکانت منتشر شده است، بیان می‌شود که:

استیم موفق شده تا رکورد تعداد کاربرانی را که به‌صورت همزمان آنلاین بوده‌اند بعد از گذشت دو سال ارتقاء بدهد. رکورد قبلی به ژانویه سال ۲۰۱۸ و با ثبت رقم ۱۸.۵۳۷.۴۹ برمی‌گردد. اما آنچه که دراین بین جالب توجه است، کاهش یک میلیون نفری تعداد بازیکنان حاضر در داخل بازی‌ها در مقایسه با موعد مشابه دو سال گذشته است؛ ۵.۸ میلیون نفر در مقایسه با ۷ میلیون نفر در سال ۲۰۱۸.

پس این ۱۸.۸ میلیون پی‌سی گیمری که به‌صورت همزمان در یک ساعت مشخص آنلاین بودند، دقیقاً مشغول چه کاری بودند؟ بدون دسترسی به آمار تفکیک شده‌ای که امکان بررسی دقیق داده‌ها را در اختیار ما قرار می‌دهند، تنها می‌توان با حدس و گمان درباره این موضوع اظهارنظر کرد؛ اما درحال حاضر بزرگ‌ترین بازی‌های پلتفرم پی‌سی، عناوینی همچون Counter-Strike: Global Offensive، بازی Dota 2، بازی Playerunknown’s Battlegrounds، بازی GTA V و Monster Hunter: World را تشکیل می‌دهند که حتی با ترکیب تعداد بازیکنان همزمان آن‌ها به عدد ۳ میلیون نفر هم نمی‌رسد. حتی با فرض اینکه میلیون‌ها نفر موقتاً از بازی خارج شده باشند، هنوز هم تفاوت این عدد با حدود ۱۹ میلیون نفر خیلی زیاد است.

صرف‌نظر از اینکه این افراد چه کسانی بودند یا اینکه دقیقاً مشغول چه کاری بودند، باید گفت که رسیدن به این رکورد، یک دستاورد چشم‌گیر برای پلتفرم استیم است. موفقیتی که نشان می‌دهد محبوبیت این پلتفرم همچنان درحال افزایش بوده و بسترهای رقیب آن ازجمله اپیک گیمز استور هنوز فاصله زیادی تا دستیابی به این اعداد و ارقام دارند.

 


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده