// دوشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۹

Nioh 2، تجربه‌ای متفاوت با المان‌های سولزبورن

Nioh 2 سعی دارد به‌واسطه‌ی المان‌های جدید خود، تجربه‌ای غنی در میان بازی‌های سولزبورن را در اختیار کاربران و علاقه‌مندان به این دسته از بازی‌ها قرار دهد.

بازی Nioh 2 در اسفند ماه عرضه می‌شود و می‌توان آن‌ را یکی از مورد انتظارترین بازی‌های انحصاری پلی‌ استیشن 4 برای سال ۲۰۲۰ دانست؛ مخصوصا برای آن دسته از افرادی که علاقه‌مند به تجربه‌ی بازی‌های سولزبورن هستند. با معرفی بازی Nioh 2 این سؤال پیش آمد که نسخه دوم نسبت‌به نسخه اول، چه‌قدر تغییر کرده است و آیا می‌توان آن را یک بازی کامل دانست؟ استودیو تیم نینجا (Team Ninja)، سازنده مجموعه Nioh، در طول مصاحبه‌های خود وعده یک بازی متفاوت و گسترده‌تر را داده است و در جریان نسخه‌ی بتای عمومی Nioh 2 هم شاهد اضافه شدن مکانیسم و ویژگی‌های جدیدی به بازی بودیم. یکی از ویژگی‌های نسخه دوم، محیط‌های تودرتو و پر از راه‌های مخفی مختلفی است که برای کاربران درنظر گرفته شده است. در نسخه اول بازیکن می‌توانست راه‌های میان‌بر متفاوتی را پیدا کند که به Shrineها ختم می‌شدند. در نسخه دوم، این مورد وسیع‌تر از گذشته شده است و تیم نینجا نقشه‌های بازی را شبیه‌به یک محیط با راه‌ها و میان‌برهای متعددی طراحی کرده است که با گشت‌وگذار در آن‌ها، می‌توانید آیتم‌های ارزشمندی را کسب کنید.

Nioh 2

بااینکه سلاح‌ها کاربرهای متفاوتی دارند، اما تیم نینجا بعضی از‌ آن‌ها را از روی سلاح‌های Ninja Gaiden طراحی کرده است

البته اشاره کنم که عبور از هرکدام از این مسیرها، آن‌چنان کار راحتی نیست. در بعضی از نقاط بازی با دشمنانی سرسختی روبه‌رو می‌شوید که از صندوق‌های ارزشمند بازی محافظت می‌کنند و برای کسب یک آیتم خوب، باید ابتدا آن‌ها را از بین ببرید. پشت سر گذاشتن مراحل و محیط‌های بازی هم به‌لطف مبارزات و سیستم حرکتی کاراکتر بازی، روان‌تر از گذشته است. همانند گذشته، سلاح‌های بازی در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار گرفته‌اند و هر دسته‌بندی، سیستم ارتقای مخصوص‌به خود را دارد. ازاین‌رو هرقدر که بیشتر با سلاح‌های یک دسته‌بندی مبارزه کنید، امتیاز ارتقای مهارت بیشتری را کسب می‌کنید. ازاین‌رو می‌توانید مهارت‌ها و ویژگی‌های مختلفی را در شاخه‌های سلاح مورد نظر خریداری کنید. این مهارت‌ها شامل اعمال ضربات جدید در طول مبارزات می‌شود و می‌توانید دشمنان را ساده‌تر از گذشته از بین ببرید.

همچنین وجود Stanceهای مبارزه‌ای هم مورد دیگری است که در بازی Nioh 2 شاهد آن خواهیم بود. Stanceها، شیوه‌های مبارزه‌ای متفاوتی هستند که سه حالت مختلف دارند. حالت High، قدرت آسیب‌رسانی و دفاع کردن شما را قوی‌تر می‌کند، اما کاراکتر شما آن سرعت و انعطاف پذیری گذشته را نخواهد داشت. ازاین‌رو قادر به جاخالی دادن نخواهید بود و ازطریق رول خوردن روی زمین، باید از ضربات جاخالی دهید. این در حالی است که حالت Low، چابکی و سرعت بسیار زیادی را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد و می‌تواند ضربات دشمن را به‌راحتی جاخالی دهد، اما میزان آسیب‌رسانی کاهش پیدا می‌کند. آخرین حالت هم Mid نام دارد که یک حالت مبارزه‌ای متعادل به‌حساب می‌آید. بازیکنان با قرارگیری در شرایط مختلف و شیوه‌ی مبارزه‌ای خود، می‌توانند از یکی از این حالت‌ها استفاده کنند. سلاح‌هایی مثل سلاح داس شکل (Scythe) کاراکتر داستان و همچنین Kusarigama، از انیمیشن‌های جذابی به‌هنگام سوییچ کردن میان حالت‌های مبارزه‌ای برخوردار هستند و بازیکنان می‌توانند از این روش برای اعمال ضربات مختلف استفاده کنند.

Nioh 2

Nioh 2 یک پیش درآمد داستانی برای نسخه قبلی است و نبردهای اودا نوبوناگا را به تصویر می‌کشد که شما در نقش پشتیبان او ظاهر می‌شوید

تمامی سلاح‌های نسخه پیشین، در این نسخه هم حضور دارند. البته شاهد اضافه شدن سلاح‌های جدیدی مثل تبر دوتایی (Dual Hatchet) و Switchglaiveها هستیم. در Nioh 2 سلاح‌های بازی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که بعضی از آن‌ها از قدرت یوکای‌ها یا همان شیاطین داخل بازی استفاده می‌کنند. ازاین‌رو زمانی‌که با سلاح خود دشمنان را از بین ببرید، یک صدای یوکای را می‌شنوید که با شما صحبت می‌کند. درواقع این شمشیر شما است که وارد ساختار یوکای خود شده است و با شما صحبت می‌کند. دراین‌حالت می‌توانید برای مدت زمان کوتاهی، ضربات قدرتمندتر و کارآمدتری را به دشمنان خود وارد کنید. یکی از مشخصه‌های اصلی بازی Nioh 2، این است که قهرمان داستان می‌تواند ظاهر خود را به یوکای‌ها تغییر دهد و از قدرت آن‌ها استفاده کند. ساختار این مهارت‌ها به‌گونه‌ای هستند که با کشتن یوکای‌های قدرتمند، مینی باس‌ها و سایر شیاطین می‌توانید آن‌ها را کسب کنید.

در ادامه با پر شدن نوار مخصوص به ظاهر یوکای بازیکن که یک نوار بنفش‌رنگ است، می‌توانید از مهارتی که انتخاب کرده‌اید، استفاده کنید. بازیکنان در شرایط بحرانی و در طول نبرد می‌توانند از این مهارت‌ها استفاده کنند و فشار حملات دشمنان را کمتر کنند. دراین‌میان اشاره کنم که روح‌های نگهبان بازی Nioh 2 هم با یک ظاهر یوکای ترکیب شده است. در نسخه اول، زمانی‌که ویلیام از روح نگهبان خود استفاده می‌کرد، قدرت ویژه‌ای را کسب می‌کرد و که می‌توانست برای مدت زمان کوتاهی، عملکرد خود در مبارزات را بهتر کند. این در حالی است که در نسخه دوم، با فعال کردن روح نگهبان خود، وارد ظاهر یوکای می‌شوید که ویژگی‌های مخصوص‌به خود را دارد. ازاین‌رو روح‌های نگهبان هم همانند شیوه‌های مبارزه‌ای مختلف برای ظاهر شیطانی شما هستند. همچنین با انتخاب یکی از این ظاهرها، یک مهارت ویژه هم در اختیار قهرمان بازی قرار داده می‌شود. برای مثال، می‌توانید ضربات بحرانی حریف (ضرباتی که ظاهری قرمز رنگ دارند و جاخالی دادن از آن‌ها آن‌چنان کار ساده‌ای نیست) را دفع کنید و عمل ضدحمله را با این کار انجام دهید یا یکی دیگر از یوکای‌ها مهارت ویژه‌ای را ارائه می‌دهد که درجریان آن می‌توانید محال‌ترین ضربات را هم جاخالی دهید.

Nioh 2

دراین‌میان اشاره کنم که تمامی این کارها، از نوار یوکای شما می‌کاهد. ازاین‌رو برای اینکه در طول نبردها بتوانید بهترین عملکرد را از خود به‌نمایش بگذارید، باید به‌درستی از منابع و مهارت‌هایی که در اختیار شما قرار داده شده است، استفاده کنید. ساختار مراحل و محیط‌ها هم بدین شکل است که بعضی وقت‌ها برای پیشرفت در بازی، سایر NPCهای داستانی هم به کمک شما می‌آیند؛ موردی که در نسخه اول هم شاهد آن بودیم و کاراکترهای داستانی در بعضی از باس‌فایت‌ها یا پیشروی در مراحل، کمک حال شخصیت اصلی بودند. بازیکنان علاوه‌بر کمک گرفتن از سایر بازیکنان جهان بازی، می‌توانند از آن‌ها در قالب یک هوش‌مصنوعی هم استفاده کنند. در طول مسیر خود، قبرهای آبی رنگی را مشاهده می‌کنید که مربوط‌به بازیکنانی است که در این نقطه کشته شده‌اند. ازاین‌رو کاربر می‌تواند به‌واسطه‌ی آیتم Ocha Tea این دسته از بازیکنان را احضار کند که هوش‌مصنوعی، هدایت آن‌ها را برعهده می‌گیرد. برای کسب آیتم ذکر شده هم تنها کافی است روح‌های نحس سایر بازیکنان را از بین ببرید که به شکل قلب‌های قرمز رنگ در محیط قرار گرفته‌اند. ویژگی کمک گرفتن از هوش‌مصنوعی، سبب شده است تا Nioh 2 به‌جای استفاده از حالت کوآپ دونفره، از حالت مشارکتی سه‌نفره استفاده کند.

سیستم شخصی‌سازی کاراکتر بازی به‌قدری عمیق است که ساعت‌های اولیه تجربه خود را برای ساخت کاراکتر خود صرف می‌کنید

Nioh یک را می‌توان یک بازی چالش‌برانگیز و در بعضی از نقاط عذاب آور برای بازیکن دانست که حتی کوچک‌ترین اشتباه هم باعث مرگ شما و در بعضی از مواقع، باعث از بین رفتن تمامی آیتم‌های جمع‌آوری شده برای ارتقای شخصیت اصلی می‌شد. این در حالی است که Nioh 2 با اضافه کردن قدرت یوکای به کاراکتر اصلی، قدرت بیشتری به بازیکن داده است تا بتواند حتی در مبارزات با قوی‌ترین یوکای‌ها هم قدرت تقریبا یکسانی با آن‌ها داشته باشد. همچنین به‌واسطه‌ی احضار یک هوش‌مصنوعی، می‌توانید با خیالی راحت به‌گشت‌وگذار در محیط‌های بازی بپردازید؛ موردی که بیش‌ازپیش Nioh 2 را به یک بازی سولزبورن محور تبدیل کرده است. سولزبورن بدین معنی نیست که بتوانید شخصیتی سرسخت درمقابل چالش‌های بازی باشید، بلکه در مورد این است که بتوانید به شیاطین و دشمنان داخل بازی غالب شوید. این غالب بودن و برتری می‌تواند به‌واسطه‌ی قدرت بالای خود شما باشد یا ازطریق اعمال کومبوها و ضربات مرگ‌بار و حالت آنلاین، به این دستاورد دست پیدا کنید. ازطرفی همکاری و مشارکت داشتن، DNA بازی‌های سولزبورن محور به‌حساب می‌آید.

Nioh 2

ازاین‌رو اینکه تیم سازنده توانسته است بخش همکاری و آنلاین بازی را در Nioh 2 بهبود ببخشد و آن را گسترش دهد، موردی است که مورد استقبال کاربران قرار خواهد گرفت تا بتوانند تجربه‌ای بهتر را کسب کنند. بااین‌تفاسیر، باید منتظر بمانیم و ببینیم که Nioh 2 در تاریخ ۲۳ اسفند ماه (۱۳ مارس) چه عملکردی را از خود به‌نمایش می‌گذارد. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟

این مطلب از روی مقاله ماه فوریه مجله پلی‌استیشن بریتانیا ترجمه شده است


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده