نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۱

شایعه: سرویس xCloud امکان استریم بازی‌های PC روی دستگاه‌های دیگر را فراهم خواهد کرد

طبق گفته برد سمز، مایکروسافت احتمالاً به دنبال فراهم کردن امکان استریم بازی‌های پلتفرم پی سی روی دستگاه‌های مختلفی از جمله گوشی‌های هوشمند و حتی کنسول‌های ایکس باکس است.

درحالی که گوگل استیدیا به‌عنوان برجسته‌ترین سرویس استریم بازی در حال حاضر بازخورد چندان مثبتی را از سوی مخاطبان خود دریافت نکرده است، به‌نظر می‌رسد که این تکنولوژی در نهایت به مراتب رایج‌تر از چیزی خواهد بود که امروزه شاهد آن هستیم. بیشتر شرکت‌های بزرگ جهان به سختی مشغول کار در این حوزه هستند و مایکروسافت نیز جزء مواردی است که با سرویس اختصاصی خود موسوم به xCloud اقدامات مهمی را در این راستا انجام داده است. این سرویس درحال حاضر در مرحله پیش‌ نمایش عمومی قرار دارد اما اخیراً شایعاتی درباره آن مطرح شده که به یکی از ویژگی‌های مهم و کاربردی آن اشاره دارد.

براساس گزارش برد سمز (Brad Sams) از وبسایت Thurrot، به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت به دنبال فراهم کردن امکان استریم بازی‌های پلتفرم پی سی از طریق سرویس xCloud است. او در ادامه این ویژگی را با سرویس Geforce Now شرکت انویدیا مقایسه کرده که در آن امکان استریم بازی‌های موجود در بسترهای استیم و اپیک گیمز استور در دستگاه‌های مختلفی از جمله تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند فراهم شده است. این ایده از نظر تئوری به این معنی است که شما می‌توانید با استفاده از بستر ابری xCloud، بازی‌های موجود در کامپیوتر شخصی خود را در دستگاه‌های مختلفی از جمله گوشی‌های هوشمند و حتی کنسول‌های ایکس باکس استریم کنید.

مثل همیشه مجبوریم تا با اینگونه اخبار همانند سایر شایعات برخورد کنیم؛ اما برد سمز قبلاً ثابت کرده که اخبار او از منابع موثقی نشأت می‌گیرند. ضمن این‌که باتوجه به توضیحات او مبنی بر این‌که زمان عملی کردن اقدامات جدید در حوزه گیم استریمینگ فرا رسیده است، فراهم شدن این امکان کاملاً منطقی به‌نظر می‌رسد. شما می‌توایند در ادامه نگاهی به گزارش مذکور داشته باشید.

دانلود از آپارات


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده