نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

اپیک گیمز به اخبار پیرامون کاهش درآمد بازی Fortnite واکنش نشان داد

سازندگان بازی فورتنایت، گزارش سوپردیتا در مورد کاهش درآمد این بازی را زیر سوال بردند.

هرچند بازی فورتنایت همچنان با محبوبیت عظیمی همراه است، ولی مدتی قبل گزارشی از طرف مؤسسه تحقیقاتی سوپردیتا (SuperData) منتشر شد که خبر از شیب نزولی محبوبیت این اثر اپیک گیمز (Epic Games) می‌داد و در آن با توجه با داده‌های مختلف نتیجه‌گیری شده بود که میزان درآمدزایی بازی مثل قبل نیست؛ موضوعی که اپیک گیمز به‌تازگی به آن واکنش نشان داده و گزارش موردنظر را زیر سؤال برده است.

مسئولان شرکت در این رابطه بیانیه‌ای برای انتشار در سایت گیمز اینداستری آماده کرده‌اند که در آن می‌خوانیم:

سوپردیتا هیچ‌گونه دسترسی‌ای به آمار مرتبط با میزان درآمد بازی فورتنایت ندارد و گزارش‌های این مؤسسه به‌هیچ‌وجه در مورد بازده مالی فورتنایت دقیق نیستند.

ما واقعاً متأسفیم که سوپردیتا پشت‌سرهم در حال انتشار آمار اشتباه در مورد فورتنایت است، آن‌هم براساس روش‌های آمارگیری‌ای که اشتباه به‌نظر می‌رسند.

هرچند ما به‌سراغ انتشار آمار مرتبط با درآمد حاصل از بازی فورتنایت نمی‌رویم، ولی باز هم اعلام می‌کنیم که آمار سوپردیتا منطبق بر واقعیت نیست.

در بخشی از آمار هفته‌ی قبل سوپردیتا به کاهش محبوبیت فورتنایت اشاره شده و طبق گزارش‌های کارشناسان این مؤسسه، میزان درآمد حاصل از این اثر بتل رویال در روزهای اخیر به کمترین حد خود از نوامبر ۲۰۱۷ رسیده است. همین قضیه هم خشم مقامات اپیک گیمز را به دنبال داشته و البته مسئولان سوپردیتا هم بعد از بیانیه‌ی اخیر اپیک گیمز، یک‌بار دیگر به صحت این آمار اشاره کرده و از روش‌های مناسب و علمی خود برای تخمین درآمدزایی بازی‌ها دفاع کرده‌اند.

در هر حال حتی اگر آمار سوپردیتا هم صحیح باشد، Fortnite که این روزها چپتر دوم خود را پشت‌سر می‌گذارد همچنان با محبوبیت عظیمی همراه است و کمتر رقیبی در این زمینه دارد.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده