نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

پتنت جدید کنترلرهای پلی استیشن 5 احتمالاً به قابلیت شارژ بی سیم اشاره می‌کند

بر اساس پتنت جدیدی که از کنترلرهای کنسول پلی استیشن 5 منتشر شده است، احتمالاً در نسل جدید کنترلرهای DualShock شاهد استفاده از تکنولوژی شارژ بی‌‌سیم باشیم.

نسل جدید کنسول‌های بازی تا اواخر سال جاری میلادی به صورت رسمی عرضه خواهند شد. البته اخیراً شایعاتی مبنی بر تأثیر انتشار ویروس کرونا روی این موضوع و احتمال تأخیر در زمان انتشار کنسول‌های جدید مطرح شده که البته چندان هم دور از ذهن نیست. در هر حال، مردم نسبت به کوچکترین اطلاعاتی که درباره پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس منتشر می‌شود واکنش نشان می‌دهند و از طرفی باتوجه به جزئیات بسیار محدودی که از کنسول PS5 به دست ما رسیده، این موضوع درباره آن بیشتر صدق می‌کند. خبری که به تازگی درباره این کنسول منتشر شده نیز هنوز به تأیید رسمی سونی نرسیده اما پتنت جدید کنترلرهای این دستگاه، به احتمال زیاد یکی از ویژگی‌های کاربردی آن را فاش می‌کند.

پلی استیشن 5

پتنت جدیدی که از طریق وبسایت آژانس بین‌المللی WIPO منتشر شده است، به آداپتوری اشاره دارد که به احتمال زیاد به شارژر بیسیم کنترلرهای DualShock 5 ارتباط دارد. البته در این طرح به صراحت به کنترلر پلی استیشن 5 اشاره نمی‌شود اما استفاده از این تکنولوژی در این دستگاه کاملاً منطقی به نظر می‌رسد.

مثل همیشه قبل از رونمایی از یک دستگاه پتنت‌های زیادی به ثبت می‌رسند اما همیشه همه‌ی آن‌ها به نتیجه‌ی نهایی نمی‌رسند. به طور مثال ما در چند هفته‌ی اخیر نیز پتنت جدیدی از کنترلرهای DualShock 5 دریافت کردیم که به ویژگی خاصی موسوم به Biofeedback اشاره می‌کرد. اما هیچکس نمی‌تواند به طور قطع ادعا کند که ویژگی‌هایی مانند سنجش ضربان قلب و میزان تعریق دست در کنترلرهای پلی استیشن 5 به کار گرفته شوند. اینگونه مسائل تنها با رونمایی رسمی از سیستم‌های جدید به اثبات خواهند رسید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده