نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۱

ماد جدید Cuphead حالتی مشابه بازی Celeste را به این بازی اضافه می‌کند

به لطف یکی از مادسازهای بازی Cuphead، حالت جدید Accessible Assist که از بازی Celeste الگو برداری شده است، هم‌اکنون در دسترس قرار گرفته است.

ماد جدید بازی Cuphead، حالت Accessible Assist را مشابه آنچه که در بازی Celeste شاهد آن بودیم، به نسخه پی سی بازی محبوب Studio MDHR اضافه می‌کند. این ماد، با فراهم کردن یک سری تمهیدات ویژه، بازیکنان را برای غلبه بر گیم‌پلی دشوار این بازی یاری خواهد کرد.

«Assist Mode» نام ماد جدید بازی Cuphead است که از بازی محبوب Celeste الگوبرداری شده است. با این حالت در بازی Celeste امکان ایجاد تغییر در سرعت جریان بازی را فراهم می‌کرد. ضمن این که استقامت بازیکن یا عامل استامینای بازی بعد را از نصب این ماد به حالت بی‌نهایت درآمده و امکان اعمال ضربات هوایی و قابلیت شکست‌ناپذیری را در بازی فراهم می‌کرد. این ویژگی‌ها موجب می‌شدند تا بازیکنانی که بازی اصلی Celeste را غیرقابل دسترسی و فراتر از توان خود توصیف می‌کردند نیز از آن لذت ببرند.

اما ماد جدید بازی Cuphead نیز ۳ عامل سلامتی (Health Point) اضافی را برای بازیکنان در نظر گرفته تا تعداد HPهای آن‌ها از ۳ به ۶ عدد افزایش پیدا کند. علاوه‌براین، میزان تخریب سلاح‌های بازی نیز افزایش یافته و از ابتدا ۴۰ سکه را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. بازیکنان می‌توانند قبل از ورود به مبارزات بازی، از این سکه‌ها برای قفل‌گشایی از ویژگی‌ها و تقویت‌کننده‌های مفیدی که قدرت آن‌ها را افزایش خواهد داد، استفاده کنند. شما می‌توانید دموی ماد مذکور را در ویدیوی زیر مشاهده کنید.

دانلود از آپارات

n00bplatformer طراح این ماد است که توصیه کرده بازیکنان برای استفاده از آن یک بازی جدید را شروع کنند.

Cuphead همواره به گیم‌پلی سخت و چالش‌برانگیز خود مشهور بوده و این امر موجب شده تا تجربه گیم‌پلی این بازی برای بسیاری از بازیکنان غیرقابل دسترسی باشد. لذا این ماد می‌تواند بسیاری از این افراد را در لذت بردن از تجربه این بازی جذاب کمک کند. متأسفانه افرادی که مفهوم پذیرش یا درگیر کردن بازیکنان بیشتر در تجربه Cuphead را درک نمی‌کنند، از این ماد به‌عنوان «حالت آسان» یا «Journalist Mode» یاد کرده و به انتقاد علیه آن می‌پردازند. درحالی که این حالت در بازی Celeste موجب محبوبیت بیشتر این بازی شده و حتی بعدها به‌عنوان یکی از گزینه‌های تنظیمات اصلی بازی نیز اضافه شد.

فراهم شدن امکان دسترسی به این بازی برای افرادی که علاقه‌مند به تجربه Cuphead بودند اما قادر به غلبه بر درجه سختی بالای گیم‌پلی آن نبودند، اتفاق بسیار خوبی محسوب می‌شود. درواقع بسیاری از بازیکنان از عدم قرارگیری این ویژگی از ابتدا و در بازی اصلی Cuphead اظهار نارضایتی کرده بودند. لذا وجود مادی که تجربه یک بازی را با سلیقه بخشی از جامعه بازیکنان آن متناسب می‌سازد، بسیار خوب و کاملاً قابل قبول بوده و نباید توسط افرادی که توانایی‌های بالاتری دارند، مورد انتقاد قرار بگیرد.

 


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده