// پنجشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

خالق کونامی کد در سن ۶۱ سالگی درگذشت

کازوهیسا هاشیموتو، خالق کد تقلب معروف کونامی، در سن ۶۱ سالگی درگذشت.

کازوهیسا هاشیموتو در سال ۱۹۸۳ به کونامی (Konami) پیوست و پس از گذشت مدتی کوتاه، وارد بخش بازی‌های کنسولی این شرکت شد؛ جایی‌که وی روی بازی و مجموعه‌هایی مثل Track & Field، Goonies و Mystical Ninja کار کرد. وی زمانی‌که در حال پورت نسخه NES بازی کلاسیک و ساید اسکرولینگ Gradius بود، کد معروف کونامی یا همان کونامی کد را توسعه داد.

وی در طول پورت Gradius به این نتیجه رسید که بازی شدیدا چالش‌برانگیز و سخت است. ازاین‌رو کد مخصوصی را طراحی کرد که بتواند آن را کامل کند. در جریان این کد وی به پاورآپ‌های مختلفی دست پیدا کرد تا بتواند ساده‌تر نسخه پورت شده را مورد آزمایش قرار دهد. نکته‌ی جالب این است که به‌صورت کاملا تصادفی، کونامی کد در نسخه نهایی Gradius باقی ماند و به یکی از معروف‌ترین کدهای تقلب تبدیل شد که در بازی‌هایی نظیر Contra، Metal Gear Solid و Castlevania هم از آن استفاده شده است.

طبق جدیدترین اخبار بازی، کونامی در جریان یک بیانیه رسمی اعلام کرده است که کازوهیسا هاشیموتو، در سن ۶۱ سالگی فوت کرده است. در ابتدا یوجی تاکنوچی آهنگساز در حساب کاربری توییتر خود خبر فوت هاشیموتو را منتشر کرد و در ادامه، کونامی بیانیه رسمی خود را منتشر کرد. کونامی دراین‌باره می‌گوید:

ما پس از شنیدن خبر فوت کازوهیسا هاشیموتو، تهیه کننده با استعداد و شخصی که برای اولین بار از کونامی کد استفاده کرد، بسیار ناراحت شدیم. با خانواده و دوستان هاشیموتو سان احساس همدردی می‌کنیم. روحت شاد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده